Ak ste sa zamýšľali, ako by vyzerala kapela Beatles v súčasnosti, Pražské služby prinášajú svojskú odpoveď. Namiesto oblekov majú na sebe reflexný odev a priechod na Abbey Road vymenili za ten v Žižkove.
Opisovaná fotografia sa na sociálnych sieťach objavila vo februári a okamžite vyvolala pozitívne reakcie. Radim Mana, hovorca Pražských služieb, však pre Fičí priznal, že záber vznikol náhodou.
„Minulý rok sme si pre naše účely nechali zdokumentovať zimnú údržbu komunikácií na pražskom Žižkove," uvádza. „Pri prechádzaní fotiek som narazil na záber, na ktorom naši zamestnanci kráčajú cez priechod. Analógia so slávnou fotkou z Abbey Road bola zrejmá a nevyužiť ju samostatne pre naše sociálne siete s humorným popisom by bol marketingový hriech," myslí si Radim, ktorý má zároveň na starosti aj Facebook a Instagram Pražských služieb.

Ďalšia fotografia vznikla pre veľký úspech už zámerne. Na rad prišiel Freddie Mercury s popisom: Strahovian Rhapsody alebo keď osádzate nové značky a ste fanúšikom Queen. Zamestnanec Pražských služieb pritom verne napodobnil spevákovu slávnu pózu. Mikrofón však pred strahovským štadiónom vymenil za svoj pracovný nástroj, lopatu.
„Cieľom je netradičnou formou predstaviť Pražské služby, našich ľudí a naše komplexné činnosti," objasňuje ďalej hovorca. „Na sociálnych sieťach sa snažíme byť zábavní, chceme ľudí zaujať a humor je ideálnym prostriedkom."

Tretia špeciálna fotografia pribudla v júni. Zamestnanci Pražských služieb na nej napodobňujú slávny záber z tridsiatych rokov minulého storočia. Fotograf Charles Ebbets zachytil, ako robotníci obedujú počas stavby jednej z výškových budov Rockefellerovho centra. „Muži v oranžovom" sa ním počas pauzy v Prahe nechali inšpirovať.

„Vybrali sme vhodné ikonické snímky, posúdili produkčné možnosti a zabezpečili ochotných zamestnancov," dopĺňa Radim. Týmto spôsobom vznikla aj zatiaľ najnovšia fotografia.
Zatiaľ čo na originále americkí vojaci na vtedajšom japonskom ostrove Iwodžima dvíhajú svoju vlajku, Pražské služby osádzajú dopravné značky. Špeciálne pózy pritom nesmeli chýbať.

„Ako správca našich sociálnych sietí viem, že nie je možné dennodenne chrliť dokonalý obsah, ale v prípade ikonických fotiek to bola trefa do čierneho," konštatuje hovorca. „Máme z toho obrovskú radosť a plánujeme zrealizovať ďalšie snímky."
Nové výtvory Pražských služieb budú zverejnené na ich Facebooku aj Instagrame.
