V júli a auguste tohto roka pútal zrejme najväčšiu pozornosť satirických facebookových stránok nový stožiar pred Národnou radou.
Predseda SNS Andrej Danko sa ho rozhodol vztýčiť do výšky 30 metrov, pretože stožiar v Budapešti mal len 27 metrov.
Internet sa na tom dosýtosti zabával - prvá vlna vtipov prišla po tom, čo sa predseda SNS zdôveril so svojím nápadom verejnosti. Druhýkrát sa internet bavil, keď stožiar vztýčili a zlatý klinec prišiel, keď do stožiara udrel blesk.

Ešte zaujímavejšie ako vtipy sú však štatistiky o tom, ako žil stožiarom slovenský internet.
Firma Starmedia monitorovala a analyzovala príspevky o stožiari od 23. júna do 10. septembra a skúmala aj prostredie profilov rôznych médií na Facebooku a Instagrame.
"Na Facebooku sme analyzovali 32 stránok ,ktoré najčastejšie spomínali slovo stožiar vo svojich statusoch," vysvetlila pre Fičí digitálna koordinátorka Martina Mazúchová zo Starmedia. Okrem toho sa zamerali aj na stožiar na Googli či Wikipédii.

Toto je 8 najdôležitejších zistení, ktoré z analýzy vyplývajú:
1. Stožiar sa spájal so slovami Kapitán aj hrdosť
Na Facebooku bolo od júna do septembra tohto roku uverejnených 89 príspevkov od 32 facebookových stránok, ktoré spomenuli v statuse slovo stožiar. Príspevky mali vyše 44-tisíc reakcií, 6 449 komentárov a 4 700 zdieľaní.
Okrem klasických slov ako Danko, vlajka, Slovensko či SNS sa so stožiarom v statusoch a komentároch spomínali aj slová ako meter, Kapitán, Kpt, hrdosť či vyšší.

2. O stožiari najviac písal denník SME
Spomedzi spravodajských médií venovalo SME stožiaru na Facebooku až 11 príspevkov. Za ním nasledoval .týždeň (5 statusov), Denník N (4 statusy), HN (4 statusy) a Pravda (3 statusy).
"Najväčší ohlas na príspevok o stožiari mal .týždeň, priemerný sentiment (teda emócia vyjadrená v komentári) bol však skôr negatívny," vysvetlila Martina Mazúchová.

3. Ľudia sa na stožiari väčšinou smiali
V 27 príspevkoch od top 5 médií (SME, .týždeň, Denník N, HN a Pravda) bolo až 48 percent reakcií typu haha. Na páči sa mi to kliklo 32 percent používateľov a emotikonom angry reagovalo 13 percent ľudí.

4. Viac si však ľudia hľadali Dankov profil napríklad pri rigorózke
Až takú slávu stožiar predsedovi parlamentu nepriniesol - Wikipédia s jeho menom mala viac zobrazení napríklad po jeho kauze s bozkávaním výložiek, tajomnou rigorózkou či jeho teátrom na inaugurácii prezidentky.

5. Stožiar vyhľadávali ľudia tak často ako ponožky dva týždne pred Vianocami
Trendy vo vyhľadávaní v Google dávajú stožiaru podobnú váhu ako osýpkam, menu Truban (v spojení s voľbami a kauzou drog) či vyhľadávaniu slova ponožky v období pred Vianocami.

A vynechať nesmieme ani tieto zaujímavosti:
6. Kam by ste dovideli, keby ste sedeli na vrchu stožiara?
Do očí by vám pozerali ľudia z veterného mlyna nad Bergom, zo strechy Manderláku, plošiny UFO na Moste SNP či zo strechy obrátenej pyramídy rozhlasu.

7. Vlajka na stožiari je väčšia ako priemerná garsónka
Plocha slovenskej vlajky na stožiari má 54 metrov štvorcových, čo je dvojnásobok rozlohy priemernej bratislavskej garsónky. Tipujeme, že aj cena je podobná.

8. Z blesku, ktorý udrel do stožiara, by svietila bežná rodina vyše 40 dní
Priemerný blesk, ktorý udrel aj do národného stožiara, vyprodukuje toľko energie, koľko spotrebuje 4-členná rodina v priemernom rodinnom dome za 40 dní.

+ BONUS:
Za cenu stožiara by si predseda parlamentu mohol kúpiť napríklad 2035 lístkov 1. triedy na IC-čko z Bratislavy do Košíc:

A v reštauračnom vozni by si popri chrúmaní Horaliek mohol spraviť tento kvíz:

Vtipy o Andrejovi Dankovi nájdete tu.
