Fičí logo Fičí
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Železnice aj Lidl. Najúspešnejšie reklamy na Youtube v roku 2018

Objavili sa v nich aj instagramové celebrity.

Na YouTube sa mesačne prihlási viac ako 1,9 miliardy používateľov, každú minútu na server nahrajú ľudia 400 hodín videa a 70 % času stráveného sledovaním videí pochádza z mobilných zariadení.

Niet divu, že YouTube využívajú aj firmy, ktoré tam umiestňujú svoje reklamné kampane. "Existuje niekoľko spôsobov, ako si získať divákovu pozornosť, skúsenosť nám však hovorí, že kvalitná hudba, zapojenie influencerov a humor sú tou základnou prísadou,“ hovorí Petr Houzar, Branding & Agency Lead Googlu pre Českú republiku a Slovensko.

Článok pokračuje pod video reklamou

V rebríčku najúspešnejších reklám roku 2018 sa objavili Železničná spoločnosť Slovensko, Absolut vodka aj Lidl.

Rebríček YouTube Ads Leaderboard 2018 vyhodnocuje úspešnosť reklám na Slovensku aj vo svete. Podľa čoho? Algoritmu, ktorý okrem iného zohľadňuje:

  • počet videní
  • mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam
  • mieru interakcie (palce či zdieľanie)
  • čas strávený sledovaním videa

Ktoré reklamy boli v roku 2018 na Slovensku najúspešnejšie?

10. Chcete sa pozerať na topmodelky vo vašej predsieni? (O2)

Poslednú priečku v prvej desiatke obsadila reklama spoločnosti O2 na internet, v ktorej sa objaví aj slovenská modelka Andrea Verešová.

Načítavám video...

9. Penokopka (Kofola)

Zo zlatokopiek si spravila srandu Kofola. Reklamy na stiahnutie jej aplikácie sa v rebríčku top desiatky umiestnili dokonca dvakrát.

Načítavám video...

8. Make-up poslepu (Maybelline Make-up in the City)

Aj séria krátkych beauty tutoriálov od Maybelline obsadila v rebríčku hneď dve miesta - ôsme a šieste.

V tomto videu sa značka pokúsila zaujať líčením naslepo. A dopadlo to presne tak, ako by ste čakali.

Načítavám video...

7. Penakula (Kofola)

Lepšie ako Penokopka obstála v rebríčku Penakula. Aj táto reklama od Kofoly vyzývala na stiahnutie aplikácie.

Načítavám video...

6. Líčení á la 20. léta (Maybelline Make-up in the City)

Maybelline stavil v tomto spote na Moniku Bagárovú a retro líčenie.

Načítavám video...

5. Zázrační ľudia robia krajší svet (Lidl)

Potravinový reťazec Lidl si získal priazeň divákov reklamou, ktorá nepromuje potraviny v akcii. V 45-sekundovom videu poukazuje na to, že Lidl spoločnosti pomáha sadením stromov či výstavbou ihrísk.

Načítavám video...

4. Oreo vánoce s Koki a Beth Sal (Oreo)

Známe instagramové tváre Koki a Beth Sal môžete vidieť v reklame na Oreo, kde prezradili svoje obľúbené vianočné recepty.

Načítavám video...

3. Vybavte darčeky jednoducho (ZľavaDňa)

Roztržitého Santa Clausa ste mohli vidieť vo vianočnej reklame portálu ZľavaDňa.

Načítavám video...

2. Slovenské mamičky pekné dcéry máte (Absolut)

Prečítajte si tiež: Slováci nechcú cudzincov v rodine ani na párty, ukázal prieskum Čítajte 

Proti vlne nenávisti a predsudkov sa snažila bojovať reklama na vodku, v ktorej sme videli černošku Natáliu, ako spieva ľudovú pieseň Slovenské mamičky.

Ešte pred zverejnením videa si značka nechala urobiť prieskum o vzťahu Slovákov k ľuďom inej rasy či náboženstva.

A vyplynulo z neho, že väčšina z 1000 respondentov by ľudí inej rasy odmietla nielen v rodinnom živote či kruhu priateľov, ale aj pri zábave na párty.

Načítavám video...

1. Ideme vlakom (ZSSK)

Víťazom rebríčka a najúspešnejšou reklamou roka 2018 na YouTube sa stal videoklip ku piesni Ideme vlakom, ktorú ma na svedomí skupina S Hudbou Vesmírnou.

Ak ju náhodou ešte nepoznáte, vedzte, že tóny refrénu nebudete môcť dostať z hlavy. Spievať si ju môžete napríklad, keď uviaznete v horiacom vlaku na slovenských železniciach.

Prečítajte si tiež: Náhodný požiarca. Horiaci vlak rozohnil cestujúcich aj vtipkárov Čítajte 
Načítavám video...

Viac článkov zo sveta reklamy a marketingu nájdete tu.

Prečítajte si tiež: Zľavový portál si uťahuje z Glváča, láka reklamou s maznákom Čítajte 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 150
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 109
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 927
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 041
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 427
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 011
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 040
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 828
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 696
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 678

Téma: Reklama a marketing


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.