SME
Piatok, 21. január, 2022 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Zľavový portál si uťahuje z Glváča, láka reklamou s maznákom

A zaslúži si za to hýčkanie a opateru.

Slovenské firmy sa už neboja používať v reklame politické kauzy, ktoré hýbu krajinou. Za posledné mesiace sme mohli na internete a v uliciach vidieť:

  • bilboardy firmy, ktorá vyrába sedačky, s Hranolom, Gašparkom a Robkom s textom "Aj Hranol si zaslúži sedieť"
  • regál Living, ktorý výrobca nábytku propagoval sloganom "zmestíte doň všetky zdroje pre vašu rigorózku"
  • zľavový portál, ktorý chcel vtedy ešte premiérovi Robertovi Ficovi pomôcť vysťahovať sa z komplexu Bonaparte
  • tlačiareň, ktorá si dokonale uťahovala z kauzy rigorózka Andreja Danka

A najnovšie do tohto zoznamu pribudla valentínska kampaň zľavového portálu

ZľavaDňa na svojom webe ponúka zaľúbeným vouchery na večere, pobyty či sladkosti a naráža pri tom na kauzu podpredsedu parlamentu Martina Glváča.

Skryť Vypnúť reklamu

V januári sa objavili správy o tom, že Glváč si mal písať a stretávať sa s obvinenou z vraždy Jána Kuciaka, Alenou Zsuzsovou.

Prečítajte si tiež: Glváč posielal selfie Zsuzsovej. Internet sa s ním nemaznal Čítajte 

Tá ho mala mať uloženého pod prezývkou „maznák“ a posielala mu vyzývavé fotografie, na čo jej napísal: "si božsky krásna a zaslúžiš si hýčkanie a opateru!“.

Prečo sa portál rozhodol použiť práve narážku na Glváča?

"Rozhodli sme sa pre využitie slov, ktoré sa s Valentínom často spájajú a nemusia nevyhnutne odkazovať na politickú kauzu, aj keď tá narážka tam samozrejme je. Podobné nápady sme mali aj v minulosti, ale veľa ideí neprejde cez internú diskusiu," povedal pre Fičí Peter Blažečka, PR & Marketing manager portálu.

"Pracuje u nás niekoľko fanúšikov stránky Zomri, ktorá satirou bojuje proti zlyhaniam štátu či jednotlivcov a má množstvo sledovateľov. Aj to nás presvedčilo o tom, že satira nemusí uraziť. Naopak, môže ľudí pobaviť a prinútiť ich k tomu, aby sa zamysleli nad tým, v akom štáte žijeme," dodal Blažečka.

Skryť Vypnúť reklamu

Portál pritom politiku v reklame nevyužil prvýkrát

Aj pred dvoma rokmi sa na Valentína firma snažila zaujať slovami politika a využila dnes už legendárny výrok predsedu parlamentu a SNS, Andreja Danka.

A nenechala si ujsť ani januárový virál - bizarné zastupiteľstvo vo Fekišovciach, ktoré v marketingu využili viaceré firmy.

Prečítajte si tiež: 17 kreatívnych reklám, ktoré reagujú na video z Fekišoviec Čítajte 

ZľavaDňa ponúkla (samozrejme falošný) Zájazd s Ďoďom do Fekišoviec.

Platnosť kupónu bola "od dnes do 10.12.2020, čiže 4 roky".

Záujemcovia sa najskôr museli prihlásiť, keďže bez prihlásenia to nejde, a v cene nebola zahrnutá doprava do Fekišoviec - portál odporúčal použiť horiace vlaky či iné dostupné adrenalínové spojenia.

Politické kauzy využívajú v reklame až po dlhej internej diskusii

"Politike sa v komunikácii snažíme vyhnúť. Niekedy však politická téma prerastie do takých rozmerov, že sa stáva celospoločenskou. Dnešný marketing je aj o tom, ako značky dokážu rýchlo a trefne zareagovať na aktuálne spoločenské dianie," hovorí Blažečka a dodáva, že ak bude v budúcnosti spoločnosťou hýbať nejaká téma, bez ohľadu na to, či je politická, alebo nie, budú jej využitie v marketingu zvažovať.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Tlačiareň sa vtipnou reklamou baví na Dankovej rigorózke Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Mecom ide na zelenú
          2. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
          3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
          4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
          5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
          6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
          7. Marrákeš je červená perla Maroka
          8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
          9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
          10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
          1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
          2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
          3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
          4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
          5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
          6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
          7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
          8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
          9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
          10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
          1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 136
          2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 538
          3. Marrákeš je červená perla Maroka 5 152
          4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 990
          5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 667
          6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 501
          7. Cukrovkári a covid-19 2 456
          8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 287
          9. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 043
          10. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 2 005
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Zdravotníci v novootvorenom centre pre rýchlotestovanie na ochorenie Covid-19 vo Faelledparken v Kodani

          Nakazí sa viac ľudí ako pri delte.


          20. jan
          Anastasia Kuzminová sa raduje z víťazstva na ZOH v Pjongčangu.

          Prvý raz po 12 rokoch bude zimné hry sledovať ako fanúšik.


          8 h
          Zuzana Kepplová.

          Máme na výber? Nemáme. Tu sa mala debata skončiť.


          4 h
          Ministri Blinken a Lavrov.

          Lavrov prelom od stretnutia neočakáva.


          TASR 6 h

          Neprehliadnite tiež

          Konečne poriadny diss!


          a 2 ďalší 7. jan
          Skryť Zatvoriť reklamu