SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Zľavový portál si uťahuje z Glváča, láka reklamou s maznákom

A zaslúži si za to hýčkanie a opateru.

Slovenské firmy sa už neboja používať v reklame politické kauzy, ktoré hýbu krajinou. Za posledné mesiace sme mohli na internete a v uliciach vidieť:

  • bilboardy firmy, ktorá vyrába sedačky, s Hranolom, Gašparkom a Robkom s textom "Aj Hranol si zaslúži sedieť"
  • regál Living, ktorý výrobca nábytku propagoval sloganom "zmestíte doň všetky zdroje pre vašu rigorózku"
  • zľavový portál, ktorý chcel vtedy ešte premiérovi Robertovi Ficovi pomôcť vysťahovať sa z komplexu Bonaparte
  • tlačiareň, ktorá si dokonale uťahovala z kauzy rigorózka Andreja Danka

A najnovšie do tohto zoznamu pribudla valentínska kampaň zľavového portálu

ZľavaDňa na svojom webe ponúka zaľúbeným vouchery na večere, pobyty či sladkosti a naráža pri tom na kauzu podpredsedu parlamentu Martina Glváča.

SkryťVypnúť reklamu

V januári sa objavili správy o tom, že Glváč si mal písať a stretávať sa s obvinenou z vraždy Jána Kuciaka, Alenou Zsuzsovou.

Prečítajte si tiež: Glváč posielal selfie Zsuzsovej. Internet sa s ním nemaznal Čítajte 

Tá ho mala mať uloženého pod prezývkou „maznák“ a posielala mu vyzývavé fotografie, na čo jej napísal: "si božsky krásna a zaslúžiš si hýčkanie a opateru!“.

Prečo sa portál rozhodol použiť práve narážku na Glváča?

"Rozhodli sme sa pre využitie slov, ktoré sa s Valentínom často spájajú a nemusia nevyhnutne odkazovať na politickú kauzu, aj keď tá narážka tam samozrejme je. Podobné nápady sme mali aj v minulosti, ale veľa ideí neprejde cez internú diskusiu," povedal pre Fičí Peter Blažečka, PR & Marketing manager portálu.

"Pracuje u nás niekoľko fanúšikov stránky Zomri, ktorá satirou bojuje proti zlyhaniam štátu či jednotlivcov a má množstvo sledovateľov. Aj to nás presvedčilo o tom, že satira nemusí uraziť. Naopak, môže ľudí pobaviť a prinútiť ich k tomu, aby sa zamysleli nad tým, v akom štáte žijeme," dodal Blažečka.

SkryťVypnúť reklamu

Portál pritom politiku v reklame nevyužil prvýkrát

Aj pred dvoma rokmi sa na Valentína firma snažila zaujať slovami politika a využila dnes už legendárny výrok predsedu parlamentu a SNS, Andreja Danka.

A nenechala si ujsť ani januárový virál - bizarné zastupiteľstvo vo Fekišovciach, ktoré v marketingu využili viaceré firmy.

Prečítajte si tiež: 17 kreatívnych reklám, ktoré reagujú na video z Fekišoviec Čítajte 

ZľavaDňa ponúkla (samozrejme falošný) Zájazd s Ďoďom do Fekišoviec.

Platnosť kupónu bola "od dnes do 10.12.2020, čiže 4 roky".

Záujemcovia sa najskôr museli prihlásiť, keďže bez prihlásenia to nejde, a v cene nebola zahrnutá doprava do Fekišoviec - portál odporúčal použiť horiace vlaky či iné dostupné adrenalínové spojenia.

Politické kauzy využívajú v reklame až po dlhej internej diskusii

"Politike sa v komunikácii snažíme vyhnúť. Niekedy však politická téma prerastie do takých rozmerov, že sa stáva celospoločenskou. Dnešný marketing je aj o tom, ako značky dokážu rýchlo a trefne zareagovať na aktuálne spoločenské dianie," hovorí Blažečka a dodáva, že ak bude v budúcnosti spoločnosťou hýbať nejaká téma, bez ohľadu na to, či je politická, alebo nie, budú jej využitie v marketingu zvažovať.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Tlačiareň sa vtipnou reklamou baví na Dankovej rigorózke Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          4. Prehľad a automatizácia
          5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
          6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
          7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
          8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
          1. Trenčín potrebuje nový impulz!
          2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
          3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
          4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          7. Prehľad a automatizácia
          8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
          1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 501
          2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 953
          3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 584
          4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 325
          5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 759
          6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 524
          7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 752
          8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 930
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

          Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


          3 h
          Peter Schutz.

          Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


          5 h
          Kanadský hokejista Connor Bedard.

          Do kanadskej juniorskej zostavy sa pred osemnástkou dostanú len výnimoční.


          Nikola Baďová 9 h
          Ranný brífing SME

          Prečítajte si najdôležitejšie správy.


          1 h

          Neprehliadnite tiež

          Volali sme do Fekišoviec aj Jánovi Čarnogurskému.


          a 3 ďalší 11. mar

          Konečne poriadny diss!


          a 2 ďalší 7. jan

          Ďakujeme, že ste sa zapojili!


          a 3 ďalší 31. dec

          Vypočujte si nový diel satirického podcastu.


          a 3 ďalší 17. dec
          SkryťZatvoriť reklamu