Fičí logo Fičí
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Zľavový portál si uťahuje z Glváča, láka reklamou s maznákom

A zaslúži si za to hýčkanie a opateru.

Slovenské firmy sa už neboja používať v reklame politické kauzy, ktoré hýbu krajinou. Za posledné mesiace sme mohli na internete a v uliciach vidieť:

  • bilboardy firmy, ktorá vyrába sedačky, s Hranolom, Gašparkom a Robkom s textom "Aj Hranol si zaslúži sedieť"
  • regál Living, ktorý výrobca nábytku propagoval sloganom "zmestíte doň všetky zdroje pre vašu rigorózku"
  • zľavový portál, ktorý chcel vtedy ešte premiérovi Robertovi Ficovi pomôcť vysťahovať sa z komplexu Bonaparte
  • tlačiareň, ktorá si dokonale uťahovala z kauzy rigorózka Andreja Danka

A najnovšie do tohto zoznamu pribudla valentínska kampaň zľavového portálu

ZľavaDňa na svojom webe ponúka zaľúbeným vouchery na večere, pobyty či sladkosti a naráža pri tom na kauzu podpredsedu parlamentu Martina Glváča.

Článok pokračuje pod video reklamou

V januári sa objavili správy o tom, že Glváč si mal písať a stretávať sa s obvinenou z vraždy Jána Kuciaka, Alenou Zsuzsovou.

Prečítajte si tiež: Glváč posielal selfie Zsuzsovej. Internet sa s ním nemaznal Čítajte 

Tá ho mala mať uloženého pod prezývkou „maznák“ a posielala mu vyzývavé fotografie, na čo jej napísal: "si božsky krásna a zaslúžiš si hýčkanie a opateru!“.

Prečo sa portál rozhodol použiť práve narážku na Glváča?

"Rozhodli sme sa pre využitie slov, ktoré sa s Valentínom často spájajú a nemusia nevyhnutne odkazovať na politickú kauzu, aj keď tá narážka tam samozrejme je. Podobné nápady sme mali aj v minulosti, ale veľa ideí neprejde cez internú diskusiu," povedal pre Fičí Peter Blažečka, PR & Marketing manager portálu.

"Pracuje u nás niekoľko fanúšikov stránky Zomri, ktorá satirou bojuje proti zlyhaniam štátu či jednotlivcov a má množstvo sledovateľov. Aj to nás presvedčilo o tom, že satira nemusí uraziť. Naopak, môže ľudí pobaviť a prinútiť ich k tomu, aby sa zamysleli nad tým, v akom štáte žijeme," dodal Blažečka.

Portál pritom politiku v reklame nevyužil prvýkrát

Aj pred dvoma rokmi sa na Valentína firma snažila zaujať slovami politika a využila dnes už legendárny výrok predsedu parlamentu a SNS, Andreja Danka.

A nenechala si ujsť ani januárový virál - bizarné zastupiteľstvo vo Fekišovciach, ktoré v marketingu využili viaceré firmy.

Prečítajte si tiež: 17 kreatívnych reklám, ktoré reagujú na video z Fekišoviec Čítajte 

ZľavaDňa ponúkla (samozrejme falošný) Zájazd s Ďoďom do Fekišoviec.

Platnosť kupónu bola "od dnes do 10.12.2020, čiže 4 roky".

Záujemcovia sa najskôr museli prihlásiť, keďže bez prihlásenia to nejde, a v cene nebola zahrnutá doprava do Fekišoviec - portál odporúčal použiť horiace vlaky či iné dostupné adrenalínové spojenia.

Politické kauzy využívajú v reklame až po dlhej internej diskusii

"Politike sa v komunikácii snažíme vyhnúť. Niekedy však politická téma prerastie do takých rozmerov, že sa stáva celospoločenskou. Dnešný marketing je aj o tom, ako značky dokážu rýchlo a trefne zareagovať na aktuálne spoločenské dianie," hovorí Blažečka a dodáva, že ak bude v budúcnosti spoločnosťou hýbať nejaká téma, bez ohľadu na to, či je politická, alebo nie, budú jej využitie v marketingu zvažovať.

Prečítajte si tiež: Tlačiareň sa vtipnou reklamou baví na Dankovej rigorózke Čítajte 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 137
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 061
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 913
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 012
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 444
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 999
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 138
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 864
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 744
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 709

Téma: Politika s humorom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Reklama a marketing

Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na zastavenie Danka je už neskoro

Na radosť z koaličnej paralýzy je už neskoro.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.