S rozumom a od 18 rokov. Online reklamy na alkohol sa už nebudú zobrazovať deťom

Dohodli sa na tom internetoví giganti.

(Zdroj: Rawpixel)

V televízii sú reklamy na alkohol obmedzené už dávno a vysielajú ich len v časoch, keď by už pri nej nemali sedieť deti.

V internetovom prostredí sa to reguluje ťažšie, no malo by sa to zmeniť. Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube sa v rámci partnerstva s Medzinárodnou alianciou pre zodpovednú konzumáciu alkoholu (IARD), ktorá združuje popredných producentov alkoholu z celého sveta, dohodli, že začnú aktívne bojovať s tým, aby sa reklama na alkoholické nápoje zobrazovala deťom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď budeme spolupracovať a využijeme inovátorské a priekopnícke nastavenia, ktoré sú motorom celého nášho podnikania, môžeme svetu poskytnúť nové štandardy pri propagovaní alkoholu - piva, vína či destilátov,“ zhodli sa Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube.

SkryťVypnúť reklamu

To, aby sa reklama nezobrazovala deťom či tínedžerom, by mali zabezpečiť moderné softvérové nástroje a cielenie reklamy. Zároveň sa internetoví giganti budú snažiť vyhovieť aj ľuďom, ktorí si síce smú kúpiť alkohol, ale z rôznych dôvodov preferujú zostať na sociálnych sieťach mimo dosahu jeho propagovania. Zatiaľ však nie je jasné, ako by to v praxi malo vyzerať.

IARD na Slovensku reprezentuje Fórum Pi s rozumom. To na tohtoročnom festivale Pohoda rozdávalo neplnoletým návštevníkom špeciálne náramky, aby ich odlíšili od dospelých návštevníkov, ktorým barmani mohli predať alkoholické nápoje.

Prečítajte si tiež: Tieto otázky musia znášať od svojho okolia všetci, ktorí nepijú alkohol. Do nemoty Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu