V televízii sú reklamy na alkohol obmedzené už dávno a vysielajú ich len v časoch, keď by už pri nej nemali sedieť deti.
V internetovom prostredí sa to reguluje ťažšie, no malo by sa to zmeniť. Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube sa v rámci partnerstva s Medzinárodnou alianciou pre zodpovednú konzumáciu alkoholu (IARD), ktorá združuje popredných producentov alkoholu z celého sveta, dohodli, že začnú aktívne bojovať s tým, aby sa reklama na alkoholické nápoje zobrazovala deťom.
„Keď budeme spolupracovať a využijeme inovátorské a priekopnícke nastavenia, ktoré sú motorom celého nášho podnikania, môžeme svetu poskytnúť nové štandardy pri propagovaní alkoholu - piva, vína či destilátov,“ zhodli sa Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube.
To, aby sa reklama nezobrazovala deťom či tínedžerom, by mali zabezpečiť moderné softvérové nástroje a cielenie reklamy. Zároveň sa internetoví giganti budú snažiť vyhovieť aj ľuďom, ktorí si síce smú kúpiť alkohol, ale z rôznych dôvodov preferujú zostať na sociálnych sieťach mimo dosahu jeho propagovania. Zatiaľ však nie je jasné, ako by to v praxi malo vyzerať.
IARD na Slovensku reprezentuje Fórum Pi s rozumom. To na tohtoročnom festivale Pohoda rozdávalo neplnoletým návštevníkom špeciálne náramky, aby ich odlíšili od dospelých návštevníkov, ktorým barmani mohli predať alkoholické nápoje.
Tieto otázky musia znášať od svojho okolia všetci, ktorí nepijú alkohol. Do nemoty Čítajte