S rozumom a od 18 rokov. Online reklamy na alkohol sa už nebudú zobrazovať deťom

Dohodli sa na tom internetoví giganti.

(Zdroj: Rawpixel)

V televízii sú reklamy na alkohol obmedzené už dávno a vysielajú ich len v časoch, keď by už pri nej nemali sedieť deti.

V internetovom prostredí sa to reguluje ťažšie, no malo by sa to zmeniť. Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube sa v rámci partnerstva s Medzinárodnou alianciou pre zodpovednú konzumáciu alkoholu (IARD), ktorá združuje popredných producentov alkoholu z celého sveta, dohodli, že začnú aktívne bojovať s tým, aby sa reklama na alkoholické nápoje zobrazovala deťom.

Keď budeme spolupracovať a využijeme inovátorské a priekopnícke nastavenia, ktoré sú motorom celého nášho podnikania, môžeme svetu poskytnúť nové štandardy pri propagovaní alkoholu - piva, vína či destilátov,“ zhodli sa Facebook, Snapchat, Twitter a YouTube.

To, aby sa reklama nezobrazovala deťom či tínedžerom, by mali zabezpečiť moderné softvérové nástroje a cielenie reklamy. Zároveň sa internetoví giganti budú snažiť vyhovieť aj ľuďom, ktorí si síce smú kúpiť alkohol, ale z rôznych dôvodov preferujú zostať na sociálnych sieťach mimo dosahu jeho propagovania. Zatiaľ však nie je jasné, ako by to v praxi malo vyzerať.

IARD na Slovensku reprezentuje Fórum Pi s rozumom. To na tohtoročnom festivale Pohoda rozdávalo neplnoletým návštevníkom špeciálne náramky, aby ich odlíšili od dospelých návštevníkov, ktorým barmani mohli predať alkoholické nápoje.

Prečítajte si tiež: Tieto otázky musia znášať od svojho okolia všetci, ktorí nepijú alkohol. Do nemoty

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 467
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 717
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 830
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 507
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 035
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 321
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 937
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 700
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 936

Neprehliadnite tiež

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.