Vilnius ako bod G Európy? Litva spúšťa kontroverznú turistickú kampaň

Aká krajina, taký... orgazmus?

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov na reklamu s Einsteinom. Pravá tvár mesta ale vyzerá inak

Krajiny a mestá sa snažia prilákať turistov rôznymi spôsobmi.

Pamätáte si ešte na kampaň, ktorá mala turistov pritiahnuť do nášho hlavného mesta?

Jej súčasťou boli osobnosti, ktoré Bratislavu niekedy navštívili - Albert Einstein, Mária Terézia či pápež Ján Pavol II.

Hoci kampaň vynechala taký skvost ako napríklad hlavnú stanicu v rozklade, konečne niekto prišiel s niečim kreatívnym.

Ešte viac sa však s kampaňou vyhrali v Litve.

Hoci nová kampaň informačnej kancelárie Go Vilnius má byť oficiálne spustená vo štvrtok 9. augusta, na internete sa stala virálnou už v januári.

Zobrazuje ležiacu ženu, ktorá si to zjavne užíva a cíti sa dobre, ktorá v ruke stíska Litvu na mape. Nad jej hlavou je nápis "Vilnius, bod G Európy" s dodatkom "Nikto nevie, kde je, ale keď ho nájdete, je to úžasné".

Loading

...

Kampaň vyvolala nevôľu v litovskej cirkvi.

Prekáža jej, že mesto ju spustilo len pár týždňov pred príchodom pápeža Františka. Ten navštívi pobaltské republiky 22. až 25. septembra a svoje turné odštartuje práve v Litve, kde majú katolíci väčšinu.

Litovskí kňazi sa predtým vyjadrili, že plagát využíva "ženskú sexualitu na reklamu" a podsúva "zlé myšlienky" o Vilniuse.

Litovský premiér Saulius Skvernelis uviedol v utorok, že kampaň neprekračuje žiadne medze, aj keď jej načasovanie je v súvislosti s pápežovou návštevou "dosť zvláštne".

"Je to zvláštna voľba propagácie, ale verím, že to v demokratickej krajine neprekračuje hranicu," povedal v rozhovore pre LRT. Dodal však, že za reklamu sú zodpovední ľudia na čele hlavného mesta, a keby to bolo v rukách jeho kabinetu, mesto by neprezentoval ako "európsky bod G".

Loading

...

Ako vlastne kampaň vznikla?

Stoja za ňou dvaja študenti marketingu The Atomic Garden school - Jurgis Ramanauskas a jeho kolegyňa Skaistė Kaurinaitė.

"Len pár ľudí vie, kde sa Vilnius naozaj nachádza, ale keď už tu prídu, tak sa do mesta zamilujú. Nápad vzišiel z rozhovorov so zahraničnými návštevníkmi, a sformulovali sme to tak, že Vilnius je podobný bodu G - nikto nevie, kde sa nachádza, ale keď už ho nájdu, všetci sú šťastní," povedal Jurgis pre portál FTNnews, ktorý sa venuje turistike a cestovaniu.

Nápad vznikol už v roku 2016, aj dnes sú s ním však autori spokojní. Podľa Jurgisa je v marketingu dôležitý najmä pocit, ktorý autor nápadu má, keď sa naňho pozrie s odstupom času.

"Vilnius je hlavné mesto, ktoré ale turistom nie je príliš známe. Pointa je jednoduchá a priama - len čo ľudia objavia toto miesto, okamžite sa doňho zamilujú," povedal pre estónsky portál Delfi.

Primátor mesta Remigijus Šimašius hovorí, že keď v meste privíta zahraničných hostí (investorov, novinárov či delegácie), často mu hovoria, že mesto prekonalo ich očakávania.

"Na jednej strane sa to dobre počúva, na druhej strane to znamená, že vnímanie Vilniusu sa musí dramaticky zlepšiť, aby zodpovedalo realite," povedal Šimašius.

Podľa prezidenta Klubu reklamných agentúr Slovenska, Róberta Slováka, ide v tejto reklame jednoznačne o sexizmus.

"Navyše to na mňa pôsobí ako prvoplánová študentská premotivovaná pseudokreativita. Vizualizácia idey je nasilu 'našróbovaná' na produkt," povedal Slovák pre Fičí.

Prečítajte si tiež: Študentský klub lákal ľudí polonahými ženami, prístup zmenil. Čo sa dá robiť so sexizmom v reklame?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 49 383
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 526
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 078
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 304
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 949
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 786
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 868
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 756
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 756
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 743

Téma: Cestovanie


Neprehliadnite tiež

Slovenskí politici prezradili svoje obľúbené vianočné recepty

Niektorí sa videami z kuchyne chvália aj na Facebooku.

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová prežila hlasovanie, konzervatívcov povedie aj naďalej

Premiérku svojimi hlasmi podporilo 200 konzervatívnych poslancov.

SVET

Sedia vzadu, nevládnu, ale každý britský premiér ich musí počúvať

Vo výbore sú poslanci, ktorých neplatí vláda.

KULTÚRA

Braňo Deák: Ľudia sa v divadle často smejú, len čo zaznie nadávka

Obľúbený herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.