Vilnius ako bod G Európy? Litva spúšťa kontroverznú turistickú kampaň

Aká krajina, taký... orgazmus?

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov na reklamu s Einsteinom. Pravá tvár mesta ale vyzerá inak

Krajiny a mestá sa snažia prilákať turistov rôznymi spôsobmi.

Pamätáte si ešte na kampaň, ktorá mala turistov pritiahnuť do nášho hlavného mesta?

Jej súčasťou boli osobnosti, ktoré Bratislavu niekedy navštívili - Albert Einstein, Mária Terézia či pápež Ján Pavol II.

Hoci kampaň vynechala taký skvost ako napríklad hlavnú stanicu v rozklade, konečne niekto prišiel s niečim kreatívnym.

Ešte viac sa však s kampaňou vyhrali v Litve.

Hoci nová kampaň informačnej kancelárie Go Vilnius má byť oficiálne spustená vo štvrtok 9. augusta, na internete sa stala virálnou už v januári.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zobrazuje ležiacu ženu, ktorá si to zjavne užíva a cíti sa dobre, ktorá v ruke stíska Litvu na mape. Nad jej hlavou je nápis "Vilnius, bod G Európy" s dodatkom "Nikto nevie, kde je, ale keď ho nájdete, je to úžasné".

Loading

...

Kampaň vyvolala nevôľu v litovskej cirkvi.

Prekáža jej, že mesto ju spustilo len pár týždňov pred príchodom pápeža Františka. Ten navštívi pobaltské republiky 22. až 25. septembra a svoje turné odštartuje práve v Litve, kde majú katolíci väčšinu.

Litovskí kňazi sa predtým vyjadrili, že plagát využíva "ženskú sexualitu na reklamu" a podsúva "zlé myšlienky" o Vilniuse.

Litovský premiér Saulius Skvernelis uviedol v utorok, že kampaň neprekračuje žiadne medze, aj keď jej načasovanie je v súvislosti s pápežovou návštevou "dosť zvláštne".

"Je to zvláštna voľba propagácie, ale verím, že to v demokratickej krajine neprekračuje hranicu," povedal v rozhovore pre LRT. Dodal však, že za reklamu sú zodpovední ľudia na čele hlavného mesta, a keby to bolo v rukách jeho kabinetu, mesto by neprezentoval ako "európsky bod G".

Loading

...

Ako vlastne kampaň vznikla?

Stoja za ňou dvaja študenti marketingu The Atomic Garden school - Jurgis Ramanauskas a jeho kolegyňa Skaistė Kaurinaitė.

"Len pár ľudí vie, kde sa Vilnius naozaj nachádza, ale keď už tu prídu, tak sa do mesta zamilujú. Nápad vzišiel z rozhovorov so zahraničnými návštevníkmi, a sformulovali sme to tak, že Vilnius je podobný bodu G - nikto nevie, kde sa nachádza, ale keď už ho nájdu, všetci sú šťastní," povedal Jurgis pre portál FTNnews, ktorý sa venuje turistike a cestovaniu.

Nápad vznikol už v roku 2016, aj dnes sú s ním však autori spokojní. Podľa Jurgisa je v marketingu dôležitý najmä pocit, ktorý autor nápadu má, keď sa naňho pozrie s odstupom času.

"Vilnius je hlavné mesto, ktoré ale turistom nie je príliš známe. Pointa je jednoduchá a priama - len čo ľudia objavia toto miesto, okamžite sa doňho zamilujú," povedal pre estónsky portál Delfi.

Primátor mesta Remigijus Šimašius hovorí, že keď v meste privíta zahraničných hostí (investorov, novinárov či delegácie), často mu hovoria, že mesto prekonalo ich očakávania.

"Na jednej strane sa to dobre počúva, na druhej strane to znamená, že vnímanie Vilniusu sa musí dramaticky zlepšiť, aby zodpovedalo realite," povedal Šimašius.

Podľa prezidenta Klubu reklamných agentúr Slovenska, Róberta Slováka, ide v tejto reklame jednoznačne o sexizmus.

"Navyše to na mňa pôsobí ako prvoplánová študentská premotivovaná pseudokreativita. Vizualizácia idey je nasilu 'našróbovaná' na produkt," povedal Slovák pre Fičí.

Prečítajte si tiež: Študentský klub lákal ľudí polonahými ženami, prístup zmenil. Čo sa dá robiť so sexizmom v reklame?

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 860
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 824
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 973
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 099
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 025
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 979
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 071
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 811

Téma: Cestovanie


Neprehliadnite tiež

Egypt je najrýchlejšie rastúcou svetovou destináciou

Najviac ľudí v roku 2017 navštívilo Francúzsko

Tri spoločenské hry, ktoré si užijú najmä nároční hráči

Spríjemnia večer lepšie ako pozeranie seriálu.

16 receptov na jednoduché, efektné i zdravé cookies

Jednoduché recepty na sušienky, ktoré zvládnete aj na poslednú chvíľu.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.