SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Vilnius ako bod G Európy? Litva spúšťa kontroverznú turistickú kampaň

Aká krajina, taký... orgazmus?

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov na reklamu s Einsteinom. Pravá tvár mesta ale vyzerá inak Čítajte 

Krajiny a mestá sa snažia prilákať turistov rôznymi spôsobmi.

Pamätáte si ešte na kampaň, ktorá mala turistov pritiahnuť do nášho hlavného mesta?

Jej súčasťou boli osobnosti, ktoré Bratislavu niekedy navštívili - Albert Einstein, Mária Terézia či pápež Ján Pavol II.

Hoci kampaň vynechala taký skvost ako napríklad hlavnú stanicu v rozklade, konečne niekto prišiel s niečim kreatívnym.

Ešte viac sa však s kampaňou vyhrali v Litve.

Hoci nová kampaň informačnej kancelárie Go Vilnius má byť oficiálne spustená vo štvrtok 9. augusta, na internete sa stala virálnou už v januári.

Skryť Vypnúť reklamu

Zobrazuje ležiacu ženu, ktorá si to zjavne užíva a cíti sa dobre, ktorá v ruke stíska Litvu na mape. Nad jej hlavou je nápis "Vilnius, bod G Európy" s dodatkom "Nikto nevie, kde je, ale keď ho nájdete, je to úžasné".

Loading

...

Kampaň vyvolala nevôľu v litovskej cirkvi.

Prekáža jej, že mesto ju spustilo len pár týždňov pred príchodom pápeža Františka. Ten navštívi pobaltské republiky 22. až 25. septembra a svoje turné odštartuje práve v Litve, kde majú katolíci väčšinu.

Litovskí kňazi sa predtým vyjadrili, že plagát využíva "ženskú sexualitu na reklamu" a podsúva "zlé myšlienky" o Vilniuse.

Litovský premiér Saulius Skvernelis uviedol v utorok, že kampaň neprekračuje žiadne medze, aj keď jej načasovanie je v súvislosti s pápežovou návštevou "dosť zvláštne".

Skryť Vypnúť reklamu

"Je to zvláštna voľba propagácie, ale verím, že to v demokratickej krajine neprekračuje hranicu," povedal v rozhovore pre LRT. Dodal však, že za reklamu sú zodpovední ľudia na čele hlavného mesta, a keby to bolo v rukách jeho kabinetu, mesto by neprezentoval ako "európsky bod G".

Loading

...

Ako vlastne kampaň vznikla?

Stoja za ňou dvaja študenti marketingu The Atomic Garden school - Jurgis Ramanauskas a jeho kolegyňa Skaistė Kaurinaitė.

"Len pár ľudí vie, kde sa Vilnius naozaj nachádza, ale keď už tu prídu, tak sa do mesta zamilujú. Nápad vzišiel z rozhovorov so zahraničnými návštevníkmi, a sformulovali sme to tak, že Vilnius je podobný bodu G - nikto nevie, kde sa nachádza, ale keď už ho nájdu, všetci sú šťastní," povedal Jurgis pre portál FTNnews, ktorý sa venuje turistike a cestovaniu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nápad vznikol už v roku 2016, aj dnes sú s ním však autori spokojní. Podľa Jurgisa je v marketingu dôležitý najmä pocit, ktorý autor nápadu má, keď sa naňho pozrie s odstupom času.

"Vilnius je hlavné mesto, ktoré ale turistom nie je príliš známe. Pointa je jednoduchá a priama - len čo ľudia objavia toto miesto, okamžite sa doňho zamilujú," povedal pre estónsky portál Delfi.

Primátor mesta Remigijus Šimašius hovorí, že keď v meste privíta zahraničných hostí (investorov, novinárov či delegácie), často mu hovoria, že mesto prekonalo ich očakávania.

"Na jednej strane sa to dobre počúva, na druhej strane to znamená, že vnímanie Vilniusu sa musí dramaticky zlepšiť, aby zodpovedalo realite," povedal Šimašius.

Podľa prezidenta Klubu reklamných agentúr Slovenska, Róberta Slováka, ide v tejto reklame jednoznačne o sexizmus.

"Navyše to na mňa pôsobí ako prvoplánová študentská premotivovaná pseudokreativita. Vizualizácia idey je nasilu 'našróbovaná' na produkt," povedal Slovák pre Fičí.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Študentský klub lákal ľudí polonahými ženami, prístup zmenil. Čo sa dá robiť so sexizmom v reklame? Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 056
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 709
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 241
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 077
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 013
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 694
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 325
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 247
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 232
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 081
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

6 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

1 h