Fičí logo Fičí
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Slovenská sporiteľňa končí s billboardovou reklamou. Urobil to aj festival Grape

Začínajú sa slovenské firmy uvedomovať?

Vizuálny smog, teda zamorenie krajiny či miest reklamou a nápismi každého druhu, je veľký problém Slovenska.

Ak ste niekedy cestovali diaľnicou naprieč našou krajinou, museli ste si naplno uvedomiť, že namiesto stromov vás popri ceste sprevádzalo ohromné množstvo billboardov. Aj odfotiť si v meste peknú fotku môže byť problém, keďže z každej strany kričia farebné nápisy, ledabolo polepené plagáty a početné reklamné plochy.

Vizuálny smog a boj proti nemu začal byť byť v posledných rokoch predmetom diskusií, ale je dlhá cesta k tomu, aby sme sa ho zbavili. Najnovšie sa k istým krokom odhodlali aj slovenské spoločnosti, ktoré sa rozhodli neobjednávať si už vonkajšie reklamné kampane, teda billboardy, bannery či citylighty.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z prvých lastovičiek je festival Grape.

Prečítajte si tiež: Zmeny v areáli aj kúpeľný dom. Aké novinky čakajú tohtoročný festival Grape? Čítajte 

Ten v minulosti hojne používal vonkajšiu reklamnú komunikáciu, ale rozhodli sa s ňou skoncovať.

V decembri organizátori ohlásili, že tohto roku prvýkrát upustil od billboardov a citylightov a celá kampaň festivalu prebehla hlavne na webe.

Očividne mu to absolútne neuškodilo, pretože sa vypredal viac než dva týždne pred začiatkom.

Loading

...

Začiatkom augusta prišla s rovnakým krokom Slovenská sporiteľňa.

Doteraz patrila medzi najväčších zadávateľov takejto reklamy, veď kto z vás asi 500-krát nevidel billboard o ich novom internet bankingu?

Na Kamennom námestí v Bratislave však odstránili svoj posledný billboard, ktorý premenili na šmýkačku na Kuchajde.

"Ako zodpovedná banka sme sa rozhodli, že končíme s vizuálnym smogom v uliciach," napísali k videu z odstraňovania billboardu.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Vo vnútri, napríklad v obchodných centrách či kinách, budú reklamné plochy naďalej využívať, keďže tieto priestory sú priamo určené a prispôsobené na reklamu.

Prečítajte si tiež: Sporiteľňa po masívnej kampani na Georgea končí s bilbordmi Čítajte 

Ťažko vyhodnotiť, či ide viac o ekonomické rozhodnutie a pozitívne PR než o pociťovanie spoločenskej zodpovednosti, na sociálnych sieťach mal tento krok veľmi pozitívnu odozvu.

Ľudia toto počínanie banky, ktorá mala často naozaj výrazné billboardové kampane, schvaľujú a odporúčajú aj ďalším spoločnostiam, aby takéto konanie nasledovali.

"Rozhodnutie nevyužívať vonkajšiu reklamu je súčasťou našej dlhodobej komunikačnej stratégie. Ako banka sme silní v práci s dátami, vo využívaní personalizovaných ponúk a digitálnej komunikácii, preto sme už niekoľko rokov postupne znižovali podiel vonkajšej reklamy v rámci našej mediálnej stratégie," odpovedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne, na otázku, či ide o trvalé rozhodnutie firmy a na čo chcú staviť v komunikácii namiesto billboardov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ostáva len veriť, že tieto príklady inšpirujú aj ďalších inzerentov.

Prečítajte si tiež: Nápaditá reklama na zvýrazňovače vyzdvihuje ženy prehliadané v histórii Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  4. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  5. Bývanie v meste predlžuje život
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 839
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 353
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 667
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 393
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 256
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 080
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 042
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 861
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 582
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 456
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.