Slovenská sporiteľňa končí s billboardovou reklamou. Urobil to aj festival Grape

Začínajú sa slovenské firmy uvedomovať?

Vizuálny smog, teda zamorenie krajiny či miest reklamou a nápismi každého druhu, je veľký problém Slovenska.

Ak ste niekedy cestovali diaľnicou naprieč našou krajinou, museli ste si naplno uvedomiť, že namiesto stromov vás popri ceste sprevádzalo ohromné množstvo billboardov. Aj odfotiť si v meste peknú fotku môže byť problém, keďže z každej strany kričia farebné nápisy, ledabolo polepené plagáty a početné reklamné plochy.

Vizuálny smog a boj proti nemu začal byť byť v posledných rokoch predmetom diskusií, ale je dlhá cesta k tomu, aby sme sa ho zbavili. Najnovšie sa k istým krokom odhodlali aj slovenské spoločnosti, ktoré sa rozhodli neobjednávať si už vonkajšie reklamné kampane, teda billboardy, bannery či citylighty.

Jednou z prvých lastovičiek je festival Grape.

Prečítajte si tiež: Zmeny v areáli aj kúpeľný dom. Aké novinky čakajú tohtoročný festival Grape?

Ten v minulosti hojne používal vonkajšiu reklamnú komunikáciu, ale rozhodli sa s ňou skoncovať.

V decembri organizátori ohlásili, že tohto roku prvýkrát upustil od billboardov a citylightov a celá kampaň festivalu prebehla hlavne na webe.

Očividne mu to absolútne neuškodilo, pretože sa vypredal viac než dva týždne pred začiatkom.

Loading

...

Začiatkom augusta prišla s rovnakým krokom Slovenská sporiteľňa.

Doteraz patrila medzi najväčších zadávateľov takejto reklamy, veď kto z vás asi 500-krát nevidel billboard o ich novom internet bankingu?

Na Kamennom námestí v Bratislave však odstránili svoj posledný billboard, ktorý premenili na šmýkačku na Kuchajde.

"Ako zodpovedná banka sme sa rozhodli, že končíme s vizuálnym smogom v uliciach," napísali k videu z odstraňovania billboardu.

Načítavám video...

Vo vnútri, napríklad v obchodných centrách či kinách, budú reklamné plochy naďalej využívať, keďže tieto priestory sú priamo určené a prispôsobené na reklamu.

Prečítajte si tiež: Sporiteľňa po masívnej kampani na Georgea končí s bilbordmi

Ťažko vyhodnotiť, či ide viac o ekonomické rozhodnutie a pozitívne PR než o pociťovanie spoločenskej zodpovednosti, na sociálnych sieťach mal tento krok veľmi pozitívnu odozvu.

Ľudia toto počínanie banky, ktorá mala často naozaj výrazné billboardové kampane, schvaľujú a odporúčajú aj ďalším spoločnostiam, aby takéto konanie nasledovali.

"Rozhodnutie nevyužívať vonkajšiu reklamu je súčasťou našej dlhodobej komunikačnej stratégie. Ako banka sme silní v práci s dátami, vo využívaní personalizovaných ponúk a digitálnej komunikácii, preto sme už niekoľko rokov postupne znižovali podiel vonkajšej reklamy v rámci našej mediálnej stratégie," odpovedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne, na otázku, či ide o trvalé rozhodnutie firmy a na čo chcú staviť v komunikácii namiesto billboardov.

Ostáva len veriť, že tieto príklady inšpirujú aj ďalších inzerentov.

Prečítajte si tiež: Nápaditá reklama na zvýrazňovače vyzdvihuje ženy prehliadané v histórii

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 465
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 751
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 809
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 521
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 031
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 324
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 852
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 696
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 891

Neprehliadnite tiež

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.