Fičí logo Fičí
Sobota, 19. september, 2020 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Slovenská sporiteľňa končí s billboardovou reklamou. Urobil to aj festival Grape

Začínajú sa slovenské firmy uvedomovať?

Vizuálny smog, teda zamorenie krajiny či miest reklamou a nápismi každého druhu, je veľký problém Slovenska.

Ak ste niekedy cestovali diaľnicou naprieč našou krajinou, museli ste si naplno uvedomiť, že namiesto stromov vás popri ceste sprevádzalo ohromné množstvo billboardov. Aj odfotiť si v meste peknú fotku môže byť problém, keďže z každej strany kričia farebné nápisy, ledabolo polepené plagáty a početné reklamné plochy.

Vizuálny smog a boj proti nemu začal byť byť v posledných rokoch predmetom diskusií, ale je dlhá cesta k tomu, aby sme sa ho zbavili. Najnovšie sa k istým krokom odhodlali aj slovenské spoločnosti, ktoré sa rozhodli neobjednávať si už vonkajšie reklamné kampane, teda billboardy, bannery či citylighty.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z prvých lastovičiek je festival Grape.

Prečítajte si tiež: Zmeny v areáli aj kúpeľný dom. Aké novinky čakajú tohtoročný festival Grape? Čítajte 

Ten v minulosti hojne používal vonkajšiu reklamnú komunikáciu, ale rozhodli sa s ňou skoncovať.

V decembri organizátori ohlásili, že tohto roku prvýkrát upustil od billboardov a citylightov a celá kampaň festivalu prebehla hlavne na webe.

Očividne mu to absolútne neuškodilo, pretože sa vypredal viac než dva týždne pred začiatkom.

Loading

...

Začiatkom augusta prišla s rovnakým krokom Slovenská sporiteľňa.

Doteraz patrila medzi najväčších zadávateľov takejto reklamy, veď kto z vás asi 500-krát nevidel billboard o ich novom internet bankingu?

Na Kamennom námestí v Bratislave však odstránili svoj posledný billboard, ktorý premenili na šmýkačku na Kuchajde.

"Ako zodpovedná banka sme sa rozhodli, že končíme s vizuálnym smogom v uliciach," napísali k videu z odstraňovania billboardu.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Vo vnútri, napríklad v obchodných centrách či kinách, budú reklamné plochy naďalej využívať, keďže tieto priestory sú priamo určené a prispôsobené na reklamu.

Prečítajte si tiež: Sporiteľňa po masívnej kampani na Georgea končí s bilbordmi Čítajte 

Ťažko vyhodnotiť, či ide viac o ekonomické rozhodnutie a pozitívne PR než o pociťovanie spoločenskej zodpovednosti, na sociálnych sieťach mal tento krok veľmi pozitívnu odozvu.

Ľudia toto počínanie banky, ktorá mala často naozaj výrazné billboardové kampane, schvaľujú a odporúčajú aj ďalším spoločnostiam, aby takéto konanie nasledovali.

"Rozhodnutie nevyužívať vonkajšiu reklamu je súčasťou našej dlhodobej komunikačnej stratégie. Ako banka sme silní v práci s dátami, vo využívaní personalizovaných ponúk a digitálnej komunikácii, preto sme už niekoľko rokov postupne znižovali podiel vonkajšej reklamy v rámci našej mediálnej stratégie," odpovedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne, na otázku, či ide o trvalé rozhodnutie firmy a na čo chcú staviť v komunikácii namiesto billboardov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ostáva len veriť, že tieto príklady inšpirujú aj ďalších inzerentov.

Prečítajte si tiež: Nápaditá reklama na zvýrazňovače vyzdvihuje ženy prehliadané v histórii Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Home (ale aj) Office
  6. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 30 285
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 23 788
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 22 668
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 13 592
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 592
  6. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 987
  7. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 756
  8. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 726
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 647
  10. Edícia autorov denníka SME: Malá kniha o zvieratách 3 8 131
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu