SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Slovenská sporiteľňa končí s billboardovou reklamou. Urobil to aj festival Grape

Začínajú sa slovenské firmy uvedomovať?

Vizuálny smog, teda zamorenie krajiny či miest reklamou a nápismi každého druhu, je veľký problém Slovenska.

Ak ste niekedy cestovali diaľnicou naprieč našou krajinou, museli ste si naplno uvedomiť, že namiesto stromov vás popri ceste sprevádzalo ohromné množstvo billboardov. Aj odfotiť si v meste peknú fotku môže byť problém, keďže z každej strany kričia farebné nápisy, ledabolo polepené plagáty a početné reklamné plochy.

Vizuálny smog a boj proti nemu začal byť byť v posledných rokoch predmetom diskusií, ale je dlhá cesta k tomu, aby sme sa ho zbavili. Najnovšie sa k istým krokom odhodlali aj slovenské spoločnosti, ktoré sa rozhodli neobjednávať si už vonkajšie reklamné kampane, teda billboardy, bannery či citylighty.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z prvých lastovičiek je festival Grape.

Prečítajte si tiež: Zmeny v areáli aj kúpeľný dom. Aké novinky čakajú tohtoročný festival Grape? Čítajte 

Ten v minulosti hojne používal vonkajšiu reklamnú komunikáciu, ale rozhodli sa s ňou skoncovať.

V decembri organizátori ohlásili, že tohto roku prvýkrát upustil od billboardov a citylightov a celá kampaň festivalu prebehla hlavne na webe.

Očividne mu to absolútne neuškodilo, pretože sa vypredal viac než dva týždne pred začiatkom.

Loading

...

Začiatkom augusta prišla s rovnakým krokom Slovenská sporiteľňa.

Doteraz patrila medzi najväčších zadávateľov takejto reklamy, veď kto z vás asi 500-krát nevidel billboard o ich novom internet bankingu?

Na Kamennom námestí v Bratislave však odstránili svoj posledný billboard, ktorý premenili na šmýkačku na Kuchajde.

"Ako zodpovedná banka sme sa rozhodli, že končíme s vizuálnym smogom v uliciach," napísali k videu z odstraňovania billboardu.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Vo vnútri, napríklad v obchodných centrách či kinách, budú reklamné plochy naďalej využívať, keďže tieto priestory sú priamo určené a prispôsobené na reklamu.

Prečítajte si tiež: Sporiteľňa po masívnej kampani na Georgea končí s bilbordmi Čítajte 

Ťažko vyhodnotiť, či ide viac o ekonomické rozhodnutie a pozitívne PR než o pociťovanie spoločenskej zodpovednosti, na sociálnych sieťach mal tento krok veľmi pozitívnu odozvu.

Ľudia toto počínanie banky, ktorá mala často naozaj výrazné billboardové kampane, schvaľujú a odporúčajú aj ďalším spoločnostiam, aby takéto konanie nasledovali.

"Rozhodnutie nevyužívať vonkajšiu reklamu je súčasťou našej dlhodobej komunikačnej stratégie. Ako banka sme silní v práci s dátami, vo využívaní personalizovaných ponúk a digitálnej komunikácii, preto sme už niekoľko rokov postupne znižovali podiel vonkajšej reklamy v rámci našej mediálnej stratégie," odpovedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne, na otázku, či ide o trvalé rozhodnutie firmy a na čo chcú staviť v komunikácii namiesto billboardov.

Skryť Vypnúť reklamu

Ostáva len veriť, že tieto príklady inšpirujú aj ďalších inzerentov.

Prečítajte si tiež: Nápaditá reklama na zvýrazňovače vyzdvihuje ženy prehliadané v histórii Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
          2. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
          3. Tento rok turizmu neprial
          4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
          5. Opäť sme na dobrej vlne
          6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
          7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
          8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
          9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
          10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
          1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
          2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
          3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
          4. Opäť sme na dobrej vlne
          5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
          6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
          7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
          8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
          9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
          10. Tento rok turizmu neprial
          1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 679
          2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 877
          3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 8 330
          4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 783
          5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 428
          6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 801
          7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 771
          8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 410
          9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 825
          10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 858
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

          Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


          1 h
          Ilustračné foto.

          Pozitivita testov stúpla len mierne.


          3 h

          Patrí medzi lídrov B-tímu.


          2. dec

          Neprehliadnite tiež

          Konkurencia je veľká!


          a 3 ďalší 24. nov
          Skryť Zatvoriť reklamu