SME
Piatok, 9. december, 2022 | Meniny má Izabela

Slovenská sporiteľňa končí s billboardovou reklamou. Urobil to aj festival Grape

Začínajú sa slovenské firmy uvedomovať?

Vizuálny smog, teda zamorenie krajiny či miest reklamou a nápismi každého druhu, je veľký problém Slovenska.

Ak ste niekedy cestovali diaľnicou naprieč našou krajinou, museli ste si naplno uvedomiť, že namiesto stromov vás popri ceste sprevádzalo ohromné množstvo billboardov. Aj odfotiť si v meste peknú fotku môže byť problém, keďže z každej strany kričia farebné nápisy, ledabolo polepené plagáty a početné reklamné plochy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vizuálny smog a boj proti nemu začal byť byť v posledných rokoch predmetom diskusií, ale je dlhá cesta k tomu, aby sme sa ho zbavili. Najnovšie sa k istým krokom odhodlali aj slovenské spoločnosti, ktoré sa rozhodli neobjednávať si už vonkajšie reklamné kampane, teda billboardy, bannery či citylighty.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z prvých lastovičiek je festival Grape.

Prečítajte si tiež: Zmeny v areáli aj kúpeľný dom. Aké novinky čakajú tohtoročný festival Grape? Čítajte 

Ten v minulosti hojne používal vonkajšiu reklamnú komunikáciu, ale rozhodli sa s ňou skoncovať.

V decembri organizátori ohlásili, že tohto roku prvýkrát upustil od billboardov a citylightov a celá kampaň festivalu prebehla hlavne na webe.

Očividne mu to absolútne neuškodilo, pretože sa vypredal viac než dva týždne pred začiatkom.

Loading

...

Začiatkom augusta prišla s rovnakým krokom Slovenská sporiteľňa.

Doteraz patrila medzi najväčších zadávateľov takejto reklamy, veď kto z vás asi 500-krát nevidel billboard o ich novom internet bankingu?

Na Kamennom námestí v Bratislave však odstránili svoj posledný billboard, ktorý premenili na šmýkačku na Kuchajde.

"Ako zodpovedná banka sme sa rozhodli, že končíme s vizuálnym smogom v uliciach," napísali k videu z odstraňovania billboardu.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Vo vnútri, napríklad v obchodných centrách či kinách, budú reklamné plochy naďalej využívať, keďže tieto priestory sú priamo určené a prispôsobené na reklamu.

Prečítajte si tiež: Sporiteľňa po masívnej kampani na Georgea končí s bilbordmi Čítajte 

Ťažko vyhodnotiť, či ide viac o ekonomické rozhodnutie a pozitívne PR než o pociťovanie spoločenskej zodpovednosti, na sociálnych sieťach mal tento krok veľmi pozitívnu odozvu.

Ľudia toto počínanie banky, ktorá mala často naozaj výrazné billboardové kampane, schvaľujú a odporúčajú aj ďalším spoločnostiam, aby takéto konanie nasledovali.

"Rozhodnutie nevyužívať vonkajšiu reklamu je súčasťou našej dlhodobej komunikačnej stratégie. Ako banka sme silní v práci s dátami, vo využívaní personalizovaných ponúk a digitálnej komunikácii, preto sme už niekoľko rokov postupne znižovali podiel vonkajšej reklamy v rámci našej mediálnej stratégie," odpovedala Dáša Juríková, riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne, na otázku, či ide o trvalé rozhodnutie firmy a na čo chcú staviť v komunikácii namiesto billboardov.

SkryťVypnúť reklamu

Ostáva len veriť, že tieto príklady inšpirujú aj ďalších inzerentov.

Prečítajte si tiež: Nápaditá reklama na zvýrazňovače vyzdvihuje ženy prehliadané v histórii Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
          2. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
          3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
          4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
          5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
          6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
          7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
          8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
          1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
          2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
          3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
          4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
          5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
          6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
          7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
          8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
          1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 741
          2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 932
          3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 805
          4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 010
          5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 286
          6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 981
          7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 425
          8. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 287
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Pád vlády chce 75 poslancov, ďalší to silne zvažujú.


          1 h
          Harry & Meghan mal premiéru na Netflixe.

          Na ich dokumentárnu sériu reaguje kráľ Karol takticky.


          5 h

          Pokračuje aj debata, ako by napríklad Fico mohol zneužívať kompetenciu, ktorú nemal.


          8. dec

          Vojna na Ukrajine pokračuje.


          a 4 ďalší 20 h

          Neprehliadnite tiež

          Volali sme do Fekišoviec aj Jánovi Čarnogurskému.


          a 3 ďalší 11. mar

          Konečne poriadny diss!


          a 2 ďalší 7. jan

          Ďakujeme, že ste sa zapojili!


          a 3 ďalší 31. dec

          Vypočujte si nový diel satirického podcastu.


          a 3 ďalší 17. dec
          SkryťZatvoriť reklamu