Vaši známi možno nemajú takú super dovolenku, ako to vyzerá z ich fotiek

Len nech závidia.

(Zdroj: Rawpixel)

Sedíte na zadku v práci, prezeráte si Instagram či Facebook plný krásnych dovolenkových fotiek kamarátov i cudzích ľudí a závidíte im, ako je im dobre?

Možno ani nemáte čo a dovolenku si vôbec neužívajú tak, ako to vyzerá na sociálnych sieťach.

Ako zistil 10. ročník prieskumu 2018 Vacation Confidence Index od spoločnosti Allianz Global Assistance, veľa ľudí vedome zavádza svojich sledovateľov fotkami, ktoré sú veľkým prikrášlením skutočnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prieskume sa k tomu priznala viac než tretina (36 percent) ľudí vo veku 18 - 34 rokov. Robí to aj 15 percent ľudí vo veku 35 - 54 rokov a 5 percent ľudí nad 55 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Aké sú ich motívy?

Z ľudí, ktorí sa k takémuto vedomému zavádzaniu priznali, to väčšina ľudí robí preto, aby im ostatní závideli, a o niečo menej ľudí v tom vidí príležitosť súťažiť s ľuďmi, ktorí robia to isté.

Možno by ste to nečakali, ale väčšie sklony k takémuto správaniu majú muži - alebo sa k tomu aspoň neváhali priznať.

Fotky na sociálne siete najčastejšie pridávajú mladí ľudia a mnohí sa riadia podľa týchto výberových kritérií: 63 percent si fotky krajšie než realita pridáva preto, že sa chcú na svoj výlet neskôr pozerať cez ružové okuliare. Približne polovica ľudí vyberá fotky, na ktorých vyzerá najlepšie okolie zachytené na fotke, no 58 percent zverejňuje len také, kde sami vyzerajú najlepšie. U starších generácií sú tieto čísla o niečo nižšie.

SkryťVypnúť reklamu

Iróniou je však to, že tí, ktorí sami pridávajú zavádzajúce fotky, sami nemajú problém veriť iným idealizovaným príspevkom.

Až 87 percent ľudí, ktorí sa priznali k prikrášľovaniu reality na sociálnych sieťach, dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, a po 69 percent ľudí verí aj značkám a médiám. Ľuďom, ktorých nepoznajú (napríklad influenceri či celebrity), verí z týchto ľudí 60 percent.

Oproti tomu zo všetkých respondentov, aj tých, ktorí tvrdia, že na sociálnych sieťach nezavádzajú, 86 percent verí príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, 55 percent verí príspevkom značiek, 46 percent príspevkom médií a len 31 percent dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne nepoznajú.

Prečítajte si tiež: Ako randia dnešní dvadsiatnici? Naši rodičia ani nesnívali o problémoch, ktoré riešime Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu