Vaši známi možno nemajú takú super dovolenku, ako to vyzerá z ich fotiek

Len nech závidia.

(Zdroj: Rawpixel)

Sedíte na zadku v práci, prezeráte si Instagram či Facebook plný krásnych dovolenkových fotiek kamarátov i cudzích ľudí a závidíte im, ako je im dobre?

Možno ani nemáte čo a dovolenku si vôbec neužívajú tak, ako to vyzerá na sociálnych sieťach.

Ako zistil 10. ročník prieskumu 2018 Vacation Confidence Index od spoločnosti Allianz Global Assistance, veľa ľudí vedome zavádza svojich sledovateľov fotkami, ktoré sú veľkým prikrášlením skutočnosti.

V prieskume sa k tomu priznala viac než tretina (36 percent) ľudí vo veku 18 - 34 rokov. Robí to aj 15 percent ľudí vo veku 35 - 54 rokov a 5 percent ľudí nad 55 rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aké sú ich motívy?

Z ľudí, ktorí sa k takémuto vedomému zavádzaniu priznali, to väčšina ľudí robí preto, aby im ostatní závideli, a o niečo menej ľudí v tom vidí príležitosť súťažiť s ľuďmi, ktorí robia to isté.

Možno by ste to nečakali, ale väčšie sklony k takémuto správaniu majú muži - alebo sa k tomu aspoň neváhali priznať.

Fotky na sociálne siete najčastejšie pridávajú mladí ľudia a mnohí sa riadia podľa týchto výberových kritérií: 63 percent si fotky krajšie než realita pridáva preto, že sa chcú na svoj výlet neskôr pozerať cez ružové okuliare. Približne polovica ľudí vyberá fotky, na ktorých vyzerá najlepšie okolie zachytené na fotke, no 58 percent zverejňuje len také, kde sami vyzerajú najlepšie. U starších generácií sú tieto čísla o niečo nižšie.

Iróniou je však to, že tí, ktorí sami pridávajú zavádzajúce fotky, sami nemajú problém veriť iným idealizovaným príspevkom.

Až 87 percent ľudí, ktorí sa priznali k prikrášľovaniu reality na sociálnych sieťach, dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, a po 69 percent ľudí verí aj značkám a médiám. Ľuďom, ktorých nepoznajú (napríklad influenceri či celebrity), verí z týchto ľudí 60 percent.

Oproti tomu zo všetkých respondentov, aj tých, ktorí tvrdia, že na sociálnych sieťach nezavádzajú, 86 percent verí príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, 55 percent verí príspevkom značiek, 46 percent príspevkom médií a len 31 percent dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne nepoznajú.

Prečítajte si tiež: Ako randia dnešní dvadsiatnici? Naši rodičia ani nesnívali o problémoch, ktoré riešime

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 257
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 978
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 711
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 13 695
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 780
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 408
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 185
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 113
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 139
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 403

Téma: Instagram


Článok je zaradený aj do ďalších tém Cestovanie, Facebook

Neprehliadnite tiež

Kvíz: Poznáte spevákov známych slovenských kapiel?

Čo viete o známych tvárach našich skupín?

Náhodný požiarca. Horiaci vlak rozohnil cestujúcich aj vtipkárov

Jeden prešľap ešte neodznel, už je tu ďalší.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.