Vaši známi možno nemajú takú super dovolenku, ako to vyzerá z ich fotiek

Len nech závidia.

(Zdroj: Rawpixel)

Sedíte na zadku v práci, prezeráte si Instagram či Facebook plný krásnych dovolenkových fotiek kamarátov i cudzích ľudí a závidíte im, ako je im dobre?

Možno ani nemáte čo a dovolenku si vôbec neužívajú tak, ako to vyzerá na sociálnych sieťach.

Ako zistil 10. ročník prieskumu 2018 Vacation Confidence Index od spoločnosti Allianz Global Assistance, veľa ľudí vedome zavádza svojich sledovateľov fotkami, ktoré sú veľkým prikrášlením skutočnosti.

V prieskume sa k tomu priznala viac než tretina (36 percent) ľudí vo veku 18 - 34 rokov. Robí to aj 15 percent ľudí vo veku 35 - 54 rokov a 5 percent ľudí nad 55 rokov.

Aké sú ich motívy?

Z ľudí, ktorí sa k takémuto vedomému zavádzaniu priznali, to väčšina ľudí robí preto, aby im ostatní závideli, a o niečo menej ľudí v tom vidí príležitosť súťažiť s ľuďmi, ktorí robia to isté.

Možno by ste to nečakali, ale väčšie sklony k takémuto správaniu majú muži - alebo sa k tomu aspoň neváhali priznať.

Fotky na sociálne siete najčastejšie pridávajú mladí ľudia a mnohí sa riadia podľa týchto výberových kritérií: 63 percent si fotky krajšie než realita pridáva preto, že sa chcú na svoj výlet neskôr pozerať cez ružové okuliare. Približne polovica ľudí vyberá fotky, na ktorých vyzerá najlepšie okolie zachytené na fotke, no 58 percent zverejňuje len také, kde sami vyzerajú najlepšie. U starších generácií sú tieto čísla o niečo nižšie.

Iróniou je však to, že tí, ktorí sami pridávajú zavádzajúce fotky, sami nemajú problém veriť iným idealizovaným príspevkom.

Až 87 percent ľudí, ktorí sa priznali k prikrášľovaniu reality na sociálnych sieťach, dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, a po 69 percent ľudí verí aj značkám a médiám. Ľuďom, ktorých nepoznajú (napríklad influenceri či celebrity), verí z týchto ľudí 60 percent.

Oproti tomu zo všetkých respondentov, aj tých, ktorí tvrdia, že na sociálnych sieťach nezavádzajú, 86 percent verí príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, 55 percent verí príspevkom značiek, 46 percent príspevkom médií a len 31 percent dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne nepoznajú.

Prečítajte si tiež: Ako randia dnešní dvadsiatnici? Naši rodičia ani nesnívali o problémoch, ktoré riešime

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  2. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  3. Relaxačná zóna v záhrade
  4. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  5. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  6. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  7. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  8. 5 skvelých interiérových trendov pre rok 2019
  9. Functional spaces for creative dwellers
  10. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 17 896
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 16 773
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 15 332
  4. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 9 549
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu? 6 943
  6. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 6 417
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 691
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 3 538
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 3 205
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 1 519

Téma: Instagram


Článok je zaradený aj do ďalších tém Cestovanie, Facebook

Neprehliadnite tiež

Vtipy o Zsuzsovej komunikácii s politikmi sú smiechom cez slzy

Keď zistíte, že písala všetkým okrem vás.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tóth dal polícii aj Kočnerove mobily spolu s dokumentmi k Technopolu

Tóth opísal aj dovolenkovanie s Kočnerom.

Stĺpček šéfredaktorky

Tam, kde sa rola Fica končí v ústavnom príbehu

Nakoľko sa dokážu poslanci aspoň pri tejto voľbe vymaniť zo straníckej kazajky?