SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Vaši známi možno nemajú takú super dovolenku, ako to vyzerá z ich fotiek

Len nech závidia.

(Zdroj: Rawpixel)

Sedíte na zadku v práci, prezeráte si Instagram či Facebook plný krásnych dovolenkových fotiek kamarátov i cudzích ľudí a závidíte im, ako je im dobre?

Možno ani nemáte čo a dovolenku si vôbec neužívajú tak, ako to vyzerá na sociálnych sieťach.

Ako zistil 10. ročník prieskumu 2018 Vacation Confidence Index od spoločnosti Allianz Global Assistance, veľa ľudí vedome zavádza svojich sledovateľov fotkami, ktoré sú veľkým prikrášlením skutočnosti.

V prieskume sa k tomu priznala viac než tretina (36 percent) ľudí vo veku 18 - 34 rokov. Robí to aj 15 percent ľudí vo veku 35 - 54 rokov a 5 percent ľudí nad 55 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Aké sú ich motívy?

Z ľudí, ktorí sa k takémuto vedomému zavádzaniu priznali, to väčšina ľudí robí preto, aby im ostatní závideli, a o niečo menej ľudí v tom vidí príležitosť súťažiť s ľuďmi, ktorí robia to isté.

Možno by ste to nečakali, ale väčšie sklony k takémuto správaniu majú muži - alebo sa k tomu aspoň neváhali priznať.

Fotky na sociálne siete najčastejšie pridávajú mladí ľudia a mnohí sa riadia podľa týchto výberových kritérií: 63 percent si fotky krajšie než realita pridáva preto, že sa chcú na svoj výlet neskôr pozerať cez ružové okuliare. Približne polovica ľudí vyberá fotky, na ktorých vyzerá najlepšie okolie zachytené na fotke, no 58 percent zverejňuje len také, kde sami vyzerajú najlepšie. U starších generácií sú tieto čísla o niečo nižšie.

SkryťVypnúť reklamu

Iróniou je však to, že tí, ktorí sami pridávajú zavádzajúce fotky, sami nemajú problém veriť iným idealizovaným príspevkom.

Až 87 percent ľudí, ktorí sa priznali k prikrášľovaniu reality na sociálnych sieťach, dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, a po 69 percent ľudí verí aj značkám a médiám. Ľuďom, ktorých nepoznajú (napríklad influenceri či celebrity), verí z týchto ľudí 60 percent.

Oproti tomu zo všetkých respondentov, aj tých, ktorí tvrdia, že na sociálnych sieťach nezavádzajú, 86 percent verí príspevkom ľudí, ktorých osobne poznajú, 55 percent verí príspevkom značiek, 46 percent príspevkom médií a len 31 percent dôveruje príspevkom ľudí, ktorých osobne nepoznajú.

Prečítajte si tiež: Ako randia dnešní dvadsiatnici? Naši rodičia ani nesnívali o problémoch, ktoré riešime Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
          2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          5. Prehľad a automatizácia
          6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
          7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
          8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
          1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
          2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
          3. Trenčín potrebuje nový impulz!
          4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
          5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
          6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
          7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
          8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
          1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 488
          2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 229
          3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 797
          4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 461
          5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 278
          6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 964
          7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 949
          8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 543
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Riaditeľ Inštitútu finančnej politiky Juraj Valachy.

          Zvýšením zamestnanosti vieme na 20 rokov zmierniť aj dosahy demografickej krízy, tvrdí Šéf IFP Juraj Valachy.


          7 h
          Zuzana Kepplová

          Sulík si vraj nemôže pomôcť.


          3 h
          V roku 2018 bola trendom Tide pod Challenge, pri ktorej deti jedli kapsule pracích práškov.

          Pri niektorých výzvach deti zomierajú.


          3 h

          Vojna na Ukrajine pokračuje.


          a 5 ďalší 20 h

          Neprehliadnite tiež

          Volali sme do Fekišoviec aj Jánovi Čarnogurskému.


          a 3 ďalší 11. mar

          Konečne poriadny diss!


          a 2 ďalší 7. jan

          Ďakujeme, že ste sa zapojili!


          a 3 ďalší 31. dec

          Vypočujte si nový diel satirického podcastu.


          a 3 ďalší 17. dec
          SkryťZatvoriť reklamu