Slovákov pobúrila anketa časopisu, v ktorej sa dá vyhrať kozmetika. Pýta sa na vraždu Jána Kuciaka

Toto niekto neodhadol.

Sociálnymi sieťami sa v pondelok začal šíriť obrázok s anketou z časopisu. Za zapojenie do nej môžu čitatelia vyhrať kozmetický balíček.

Na tom by nebolo nič zvláštne, keby otázka v ankete nevyvolala medzi ľuďmi vlnu znechutenia.

V magazíne Šarm sa totiž čitateľov pýtali, či si myslia, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice, archeologičky Martiny Kušnírovej. Hlasovať možno SMSkami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže zo zdieľanej fotky samotnej nie je jasné, v akom médiu sa anketa nachádza, hnev mnohých Slovákov sa obrátil proti spoločnosti Avon, o ktorej produkty sa v ankete súťaží.

Oslovili sme kozmetickú spoločnosť s otázkami, či o tejto ankete vedeli a ak nie, či majú v úmysle niečo s tým spraviť.

"Spoločnosť AVON Slovensko sa dôrazne dištancuje od komentovania aktuálnej pol'utovaniahodnej spoločenskej a politickej situácie na Slovensku, rovnako od nabádania občanov vyjadrovať svoj názor na súčasné dianie podmienené výhrou pozostávajúcou z AVON výrobkov," vyjadrila sa Antónia Kudríková,
špecialistka kontaktného centra spoločnosti. "V súvislosti s poškodením dobrého mena spoločnosti AVON Slovensko už podnikáme náležité kroky," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

(Aktualizované 20. marca 9:50)

To, že Avon nemá s výberom otázky nič spoločné, objasňuje aj Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu: "Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané.

Podľa magazínu Šarm však otázka v ankete nie je neúctivá.

„Anketová otázka v časopise Šarm je štandardným a dlhoročne používaným priestorom, ktorý ponúka čitateľom, aby vyjadrili svoj názor, osobný alebo občiansky postoj. Vždy sa viaže k téme článku, alebo sa jej aspoň okrajovo dotýka. Nehľadá „správnu odpoveď“," vysvetľuje Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu.

"Redakcia Šarmu, tak ako iné redakcie, priniesla svojim čitateľom článok o bezprecedentnej vražde novinára a jeho priateľky a o ďalších udalostiach, ktoré sa v tejto súvislosti v našej spoločnosti odohrávajú. A takisto sa nás to dotýka. Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí," hovorí Čulenová.

SkryťVypnúť reklamu

Priznáva však, že to nebol najšťastnejší výber otázky: "Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme."

Firma Mediatex, ktorá SMS-kové hlasovanie zabezpečuje, tiež nemá najlepšiu povesť. V roku 2015 boli v súvislosti s ňou medializované podozrenia pre podvody v audiotextových súťažiach, pre ktoré ju vtedy na podnet televízneho diváka vyšetrovala polícia.

Prečítajte si tiež: Marketingový fail mesiaca: Kampaň banky nahnevala Slovákov, ľudia im prešľap vytmavili v komentároch Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu