Slovákov pobúrila anketa časopisu, v ktorej sa dá vyhrať kozmetika. Pýta sa na vraždu Jána Kuciaka

Toto niekto neodhadol.

Sociálnymi sieťami sa v pondelok začal šíriť obrázok s anketou z časopisu. Za zapojenie do nej môžu čitatelia vyhrať kozmetický balíček.

Na tom by nebolo nič zvláštne, keby otázka v ankete nevyvolala medzi ľuďmi vlnu znechutenia.

V magazíne Šarm sa totiž čitateľov pýtali, či si myslia, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice, archeologičky Martiny Kušnírovej. Hlasovať možno SMSkami.

Keďže zo zdieľanej fotky samotnej nie je jasné, v akom médiu sa anketa nachádza, hnev mnohých Slovákov sa obrátil proti spoločnosti Avon, o ktorej produkty sa v ankete súťaží.

Oslovili sme kozmetickú spoločnosť s otázkami, či o tejto ankete vedeli a ak nie, či majú v úmysle niečo s tým spraviť.

"Spoločnosť AVON Slovensko sa dôrazne dištancuje od komentovania aktuálnej pol'utovaniahodnej spoločenskej a politickej situácie na Slovensku, rovnako od nabádania občanov vyjadrovať svoj názor na súčasné dianie podmienené výhrou pozostávajúcou z AVON výrobkov," vyjadrila sa Antónia Kudríková,
špecialistka kontaktného centra spoločnosti. "V súvislosti s poškodením dobrého mena spoločnosti AVON Slovensko už podnikáme náležité kroky," dodala.

Článok pokračuje pod video reklamou

(Aktualizované 20. marca 9:50)

To, že Avon nemá s výberom otázky nič spoločné, objasňuje aj Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu: "Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané.

Podľa magazínu Šarm však otázka v ankete nie je neúctivá.

„Anketová otázka v časopise Šarm je štandardným a dlhoročne používaným priestorom, ktorý ponúka čitateľom, aby vyjadrili svoj názor, osobný alebo občiansky postoj. Vždy sa viaže k téme článku, alebo sa jej aspoň okrajovo dotýka. Nehľadá „správnu odpoveď“," vysvetľuje Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu.

"Redakcia Šarmu, tak ako iné redakcie, priniesla svojim čitateľom článok o bezprecedentnej vražde novinára a jeho priateľky a o ďalších udalostiach, ktoré sa v tejto súvislosti v našej spoločnosti odohrávajú. A takisto sa nás to dotýka. Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí," hovorí Čulenová.

Priznáva však, že to nebol najšťastnejší výber otázky: "Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme."

Firma Mediatex, ktorá SMS-kové hlasovanie zabezpečuje, tiež nemá najlepšiu povesť. V roku 2015 boli v súvislosti s ňou medializované podozrenia pre podvody v audiotextových súťažiach, pre ktoré ju vtedy na podnet televízneho diváka vyšetrovala polícia.

Prečítajte si tiež: Marketingový fail mesiaca: Kampaň banky nahnevala Slovákov, ľudia im prešľap vytmavili v komentároch

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 364
  2. Vizuálny smog je problém 9 561
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 446
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 136
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 082
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 851
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 365
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 246
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 905
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 794