Slovákov pobúrila anketa časopisu, v ktorej sa dá vyhrať kozmetika. Pýta sa na vraždu Jána Kuciaka

Toto niekto neodhadol.

Sociálnymi sieťami sa v pondelok začal šíriť obrázok s anketou z časopisu. Za zapojenie do nej môžu čitatelia vyhrať kozmetický balíček.

Na tom by nebolo nič zvláštne, keby otázka v ankete nevyvolala medzi ľuďmi vlnu znechutenia.

V magazíne Šarm sa totiž čitateľov pýtali, či si myslia, že sa podarí nájsť skutočného vraha novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice, archeologičky Martiny Kušnírovej. Hlasovať možno SMSkami.

Keďže zo zdieľanej fotky samotnej nie je jasné, v akom médiu sa anketa nachádza, hnev mnohých Slovákov sa obrátil proti spoločnosti Avon, o ktorej produkty sa v ankete súťaží.

Oslovili sme kozmetickú spoločnosť s otázkami, či o tejto ankete vedeli a ak nie, či majú v úmysle niečo s tým spraviť.

"Spoločnosť AVON Slovensko sa dôrazne dištancuje od komentovania aktuálnej pol'utovaniahodnej spoločenskej a politickej situácie na Slovensku, rovnako od nabádania občanov vyjadrovať svoj názor na súčasné dianie podmienené výhrou pozostávajúcou z AVON výrobkov," vyjadrila sa Antónia Kudríková,
špecialistka kontaktného centra spoločnosti. "V súvislosti s poškodením dobrého mena spoločnosti AVON Slovensko už podnikáme náležité kroky," dodala.

Článok pokračuje pod video reklamou

(Aktualizované 20. marca 9:50)

To, že Avon nemá s výberom otázky nič spoločné, objasňuje aj Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu: "Spoločnosť AVON Slovensko ani iné spoločnosti, ktoré sa v ankete objavujú, nikdy do znenia otázky nezasahujú a rozhodne by nemali byť s jej obsahom ani spájané.

Podľa magazínu Šarm však otázka v ankete nie je neúctivá.

„Anketová otázka v časopise Šarm je štandardným a dlhoročne používaným priestorom, ktorý ponúka čitateľom, aby vyjadrili svoj názor, osobný alebo občiansky postoj. Vždy sa viaže k téme článku, alebo sa jej aspoň okrajovo dotýka. Nehľadá „správnu odpoveď“," vysvetľuje Katarína Čulenová, zástupkyňa šéfredaktorky Šarmu.

"Redakcia Šarmu, tak ako iné redakcie, priniesla svojim čitateľom článok o bezprecedentnej vražde novinára a jeho priateľky a o ďalších udalostiach, ktoré sa v tejto súvislosti v našej spoločnosti odohrávajú. A takisto sa nás to dotýka. Otázka, či sa podarí skutočne objasniť zločin vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej je široko komentovanou a diskutovanou témou, ktorá sa už dnes vníma cez dôveru ľudí v štátne inštitúcie. Preto aj redakcia považuje túto otázku za legitímnu, ktorá nijako nezneucťuje pamiatku dvoch mladých ľudí," hovorí Čulenová.

Priznáva však, že to nebol najšťastnejší výber otázky: "Uznávame však, že jej umiestnenie práve v tejto ankete bolo nešťastnou chybou, za ktorú sa ospravedlňujeme."

Firma Mediatex, ktorá SMS-kové hlasovanie zabezpečuje, tiež nemá najlepšiu povesť. V roku 2015 boli v súvislosti s ňou medializované podozrenia pre podvody v audiotextových súťažiach, pre ktoré ju vtedy na podnet televízneho diváka vyšetrovala polícia.

Prečítajte si tiež: Marketingový fail mesiaca: Kampaň banky nahnevala Slovákov, ľudia im prešľap vytmavili v komentároch

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Rozprávkové tankovanie
  10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 944
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 375
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 645
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 605
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 728
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 751