Autor fotky neverného muža ani nevedel, čo je mém. Ako vznikol známy záber?

Z popularity záberu fotograf nemá vôbec nič.

Fotka muža, ktorý ide po ulici držiac svoju priateľku za ruku, zatiaľ čo sa obdivne obzerá po inej žene, je už asi väčšine z vás dobre známa. Pochádza z fotobanky Shutterstock, kde bola uverejnená pod menom "Disloyal man walking with his girlfriend and looking amazed at another seductive girl”. V lete 2017 sa z nej stal mém.

Prečítajte si tiež: Zachytili ste už toto meme s neverným mužom? Snímka páriku z fotobanky baví internet

Antonio Guillem je 45-ročný fotograf z Barcelony, ktorý fotí zábery do fotobánk.

Pred tým, ako Španielsko zasiahla ekonomická kríza, vytváral 3D modely pre stavebné firmy. Keď však prišiel o prácu, rozhodol sa skúsiť fotografovanie. Nemal žiadny biznis plán a o fotografii nevedel vôbec nič. Postupne sa však vypracoval, začal fotiť pre fotobanky a o tri roky už predával okolo 1600 fotografií denne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Antonio väčšinou pracoval s tými istými tromi modelmi - dvoma ženami a mužom. Väčšina jeho fotiek obsahuje niekoľkých z nich v rôznych vyhrotených situáciách, ktoré sú typické pre ilustračné zábery.

Niekedy v roku 2015 sa Guillem rozhodol, že je čas trochu rozšíriť porfólio a naplánovali si s modelmi fotenie, na ktorom zobrazia neveru. Vybrali sa do Girony, našli tam ulicu, ktorá sa im páčila, a začali fotiť. Podľa fotografa bolo dosť ťažké dosiahnuť tie správne výrazy tváre, keďže mali pri práci skvelú kamarátsku atmosféru a jeden z modelov sa neustále smial.

Na fotení vzniklo mnoho dobrých záberov, z nejakého dôvodu sa však internetovým vtipkárom zapáčil práve ten, kde sa chlapík na ulici obracia za inou ženou. V priebehu minulého roka sa z neho stal mém, ktorý sa začal používať na celom svete.

Fotograf ale priznáva, že len nedávno zistil, čo sú to mémy.

"Až donedávna, keď mi modeli začali rozprávať o tom, že ľudia robia z našej práce mémy, som ani nevedel, čo je to mém," povedal Guillem pre stránku Wired.

Prvýkrát sa mém objavil na Facebooku v tureckej skupine fanúšikov progresívneho rocku. Uťahoval si z Phila Collinsa, ktorý bol bubeníkom a spevákom rockovej skupiny Genesis, neskôr ako sólový hudobník však hral hlavne pop. Známe sú tiež jeho pesničky pre animáky od Disneyho, ako napríklad hit "You'll Be in My Heart", ktorý zaznel v Tarzanovi a dokonca vyhral aj Oscara.

Onedlho niekto uverejnil obrázok na Instagrame s výzvou, aby ľudia označili kamaráta, ktorý sa každý mesiac zaľúbi do niekoho iného. Fotka postupne zbierala lajky a v lete sa na internete začalo objavovať čoraz viac rôznych vtipov.

Ľudia na Twitteri však čoskoro objavili aj ďalšie fotky s týmito modelmi, na základe ktorých si domysleli, ako pokračoval príbeh trojuholníka zo známeho záberu.

Popularita obrázku na internete sa však na predaji fotky nijako neodrazila.

Z Guillemovych najpopulárnejších fotiek sa predá viac ako 5-tisíc ročne, kým fotka, ktorá sa stala mémom, sa predá približne 700-krát za rok. Jeho najpredávanejšou fotkou je záber jednej zo žien, na ktorom sa usmieva. Predal sa viac ako 13 000-krát.

Fotograf z internetovej slávy záberu nič nemá, keďže vtipkári si fotku nekupujú na Shutterstocku, len si ju stiahnu, používa sa teda bez príslušnej licencie.

article_photo(zdroj: facebook @zomriofficial)

Guillem hovorí, že mu to neprekáža, keďže chápe, že ľudia na internete mémy nerobia zo zlomyseľnosti. "Myslím si, že tá fotka bola dobrým základom pre kohokoľvek, kto sa rozhodol urobiť z nej metaforu, ktorá funguje takmer na všetko," hovorí. Nemá čas zaoberať sa vtipmi, keďže má príliš veľa práce s fotením nových záberov pre fotobanky. Novú slávu fotky nepovažuje za špeciálny úspech a tiež si uvedomuje, že to nie je úplne jeho zásluha.

Ak by však zmenené obrázky mali poškodiť dobré meno jeho či modelov, je pripravený podniknúť právne kroky.

Prečítajte si tiež: Virálne video o šialenej frajerke jej zmenilo život. Z dievčaťa z malého mesta je teraz youtuberka

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 552
  2. Vizuálny smog je problém 10 570
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 636
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 083
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 164
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 111
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 088
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 630
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 282
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 099

Téma: Mémy


Neprehliadnite tiež

Ako by vyzerali úprimné logá našich politických strán?

Zlizla si to koalícia, opozícia aj extrémisti.

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Hotel Šport poslúžil Kočnerovi dvakrát, za vratku DPH je obvinený

Polícia vyčíslila škodu na 8,3 milióna eur.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Riaditeľ Unipharmy ukazuje na Pentu.