Autor fotky neverného muža ani nevedel, čo je mém. Ako vznikol známy záber?

Z popularity záberu fotograf nemá vôbec nič.

Fotka muža, ktorý ide po ulici držiac svoju priateľku za ruku, zatiaľ čo sa obdivne obzerá po inej žene, je už asi väčšine z vás dobre známa. Pochádza z fotobanky Shutterstock, kde bola uverejnená pod menom "Disloyal man walking with his girlfriend and looking amazed at another seductive girl”. V lete 2017 sa z nej stal mém.

Prečítajte si tiež: Zachytili ste už toto meme s neverným mužom? Snímka páriku z fotobanky baví internet

Antonio Guillem je 45-ročný fotograf z Barcelony, ktorý fotí zábery do fotobánk.

Pred tým, ako Španielsko zasiahla ekonomická kríza, vytváral 3D modely pre stavebné firmy. Keď však prišiel o prácu, rozhodol sa skúsiť fotografovanie. Nemal žiadny biznis plán a o fotografii nevedel vôbec nič. Postupne sa však vypracoval, začal fotiť pre fotobanky a o tri roky už predával okolo 1600 fotografií denne.

Antonio väčšinou pracoval s tými istými tromi modelmi - dvoma ženami a mužom. Väčšina jeho fotiek obsahuje niekoľkých z nich v rôznych vyhrotených situáciách, ktoré sú typické pre ilustračné zábery.

Niekedy v roku 2015 sa Guillem rozhodol, že je čas trochu rozšíriť porfólio a naplánovali si s modelmi fotenie, na ktorom zobrazia neveru. Vybrali sa do Girony, našli tam ulicu, ktorá sa im páčila, a začali fotiť. Podľa fotografa bolo dosť ťažké dosiahnuť tie správne výrazy tváre, keďže mali pri práci skvelú kamarátsku atmosféru a jeden z modelov sa neustále smial.

Na fotení vzniklo mnoho dobrých záberov, z nejakého dôvodu sa však internetovým vtipkárom zapáčil práve ten, kde sa chlapík na ulici obracia za inou ženou. V priebehu minulého roka sa z neho stal mém, ktorý sa začal používať na celom svete.

Fotograf ale priznáva, že len nedávno zistil, čo sú to mémy.

"Až donedávna, keď mi modeli začali rozprávať o tom, že ľudia robia z našej práce mémy, som ani nevedel, čo je to mém," povedal Guillem pre stránku Wired.

Prvýkrát sa mém objavil na Facebooku v tureckej skupine fanúšikov progresívneho rocku. Uťahoval si z Phila Collinsa, ktorý bol bubeníkom a spevákom rockovej skupiny Genesis, neskôr ako sólový hudobník však hral hlavne pop. Známe sú tiež jeho pesničky pre animáky od Disneyho, ako napríklad hit "You'll Be in My Heart", ktorý zaznel v Tarzanovi a dokonca vyhral aj Oscara.

Onedlho niekto uverejnil obrázok na Instagrame s výzvou, aby ľudia označili kamaráta, ktorý sa každý mesiac zaľúbi do niekoho iného. Fotka postupne zbierala lajky a v lete sa na internete začalo objavovať čoraz viac rôznych vtipov.

Ľudia na Twitteri však čoskoro objavili aj ďalšie fotky s týmito modelmi, na základe ktorých si domysleli, ako pokračoval príbeh trojuholníka zo známeho záberu.

Popularita obrázku na internete sa však na predaji fotky nijako neodrazila.

Z Guillemovych najpopulárnejších fotiek sa predá viac ako 5-tisíc ročne, kým fotka, ktorá sa stala mémom, sa predá približne 700-krát za rok. Jeho najpredávanejšou fotkou je záber jednej zo žien, na ktorom sa usmieva. Predal sa viac ako 13 000-krát.

Fotograf z internetovej slávy záberu nič nemá, keďže vtipkári si fotku nekupujú na Shutterstocku, len si ju stiahnu, používa sa teda bez príslušnej licencie.

article_photo(zdroj: facebook @zomriofficial)

Guillem hovorí, že mu to neprekáža, keďže chápe, že ľudia na internete mémy nerobia zo zlomyseľnosti. "Myslím si, že tá fotka bola dobrým základom pre kohokoľvek, kto sa rozhodol urobiť z nej metaforu, ktorá funguje takmer na všetko," hovorí. Nemá čas zaoberať sa vtipmi, keďže má príliš veľa práce s fotením nových záberov pre fotobanky. Novú slávu fotky nepovažuje za špeciálny úspech a tiež si uvedomuje, že to nie je úplne jeho zásluha.

Ak by však zmenené obrázky mali poškodiť dobré meno jeho či modelov, je pripravený podniknúť právne kroky.

Prečítajte si tiež: Virálne video o šialenej frajerke jej zmenilo život. Z dievčaťa z malého mesta je teraz youtuberka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 18 965
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 344
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 11 654
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 405
  5. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 938
  6. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 666
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 346
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 192
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 026
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 907

Téma: Mémy


Neprehliadnite tiež

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Mazeová pre SME: Američania sú silný národ. Aj preto Vlhová trpí

Slováci a Slovinci majú podobnú kultúru.

PLUS

Rádiové dievčatá svietili v tme a zomierali. Firma o nich klamala

Maľovali ciferníky, advokáti ich nechceli brániť.