H&M obviňujú z rasizmu pre nápis na mikine černošského chlapčeka. Niektorí kritizujú aj kritikov

Pobúrilo to aj speváka Weeknda, ktorý so značkou ukončil spoluprácu.

Švédsky módny reťazec H&M čelí kritike po tom, ako sa na stránke firmy objavila fotka černošského chlapca oblečeného v mikine s nevhodným nápisom "Najviac cool opica v džungli".

Obrázok sa objavil v britskom e-shope značky H&M. Používateľom sociálnych médií fotka neunikla a reklamu označili za neprijateľnú a rasistickú.

Dehumanizujúce prirovnanie k zvieratám totiž nebolo výnimočné v koloniálnych dobách a v časoch otroctva. Ľudia tmavšej pleti dostali v USA plné občianske práva, rovnaké ako belosi, až v 20. storočí.

Mnohí používatelia Twitteru vyjadrili na sieti svoju nespokojnosť a pod ich tweetmi sa strhli búrlivé diskusie.

Bojkotujme H&M! Kto je so mnou? H&M, v akom vesmíre to žijete, že je tam v poriadku sa takto okato chváliť svojimi rasistickými spôsobmi. Žiadam, aby ste tú reklamu odstránili! Toto dieťa je vzácne a tak by sme s ním mali aj zaobchádzať!

Aj keď mnohých situácia pobúrila, ďalší hovoria, že ide len o náhodu či chybu rodičov.

Iní to zase ako rasistické vôbec nevidia a hovoria, že kritici sú prehnane politicky korektní, alebo že oni sú v skutočnosti rasisti.

Ľudia, ktorí toto vidia ako rasistické, nazývajú chlapca opicou. Keď konotáciu s opicou spájate s chlapcom, nazývate ho opicou. Ja vidím len milého čierneho chlapca a zlatú malú opičiu mikinu. Niekto z vás vidí niečo iné?

Ďalší vidia problém aj v porovnaní nápisov, ktoré majú na sebe chlapci tmavej a svetlej pleti. Kým chlapčekovi s čiernou pokožkou sa ušla mikina "Najcool opica v džungli", biely chlapček nosí nápis "Expert na prežitie".

Reťazec po kritike fotku chlapca zo svojej webstránky odstránil, mikinu však naďalej predáva.

Vo vyhlásení, ktoré vydal, sa ospravedlnil za to, ak niekoho urazil.

"Úprimne sa ospravedlňujeme za to, že sme ľudí urazili touto fotkou mikiny s potlačou. Obrázok sme odstránili zo všetkých online kanálov a produkt sa v USA nebude predávať. Veríme v pestrosť a inklúziu vo všetkom, čo robíme, a prehodnotíme svoje interné predpisy, aby sme sa vyhli problémom v budúcnosti," píše sa vo vyhlásení.

Ospravedlnenie však neuspokojilo speváka The Weeknda, ktorý so značkou spolupracoval. Minulý rok pod značkou H&M vydal kolekciu, ktorá pozostávala z 18 kusov a objavil sa aj ako model na ich prehliadkach. Na podľa neho nevhodnú reklamu zareagoval na Twitteri.

Ráno som sa zobudil šokovaný a v rozpakoch z tejto fotky. Veľmi sa ma to dotklo a už s H&M nebudem viac spolupracovať.

Značka H&M v posledných rokoch často spolupracovala s viacerými osobnosťami tmavej pleti, ako sú Naomi Campbell či Kevin Hart, napriek tomu však nejde o prvý takýto prešľap. V roku 2013 vyvolala rozruch s indiánskou čelenkou v kanadských obchodoch, v roku 2015 zase H&M v Juhoafrickej republike nepoužilo na reklamách žiadne čierne modelky, čo obhajovali tým, že biele modelky "vytvárajú pozitívnejší obraz".

Prečítajte si tiež: Dove urobil z černošky belošku. Za reklamu s mydlom sa teraz ospravedlňujú

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 57 573
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 230
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 015
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 945
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 776
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 778
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 739
  8. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 097
  9. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 3 978
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 879