H&M obviňujú z rasizmu pre nápis na mikine černošského chlapčeka. Niektorí kritizujú aj kritikov

Pobúrilo to aj speváka Weeknda, ktorý so značkou ukončil spoluprácu.

Švédsky módny reťazec H&M čelí kritike po tom, ako sa na stránke firmy objavila fotka černošského chlapca oblečeného v mikine s nevhodným nápisom "Najviac cool opica v džungli".

Obrázok sa objavil v britskom e-shope značky H&M. Používateľom sociálnych médií fotka neunikla a reklamu označili za neprijateľnú a rasistickú.

Dehumanizujúce prirovnanie k zvieratám totiž nebolo výnimočné v koloniálnych dobách a v časoch otroctva. Ľudia tmavšej pleti dostali v USA plné občianske práva, rovnaké ako belosi, až v 20. storočí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohí používatelia Twitteru vyjadrili na sieti svoju nespokojnosť a pod ich tweetmi sa strhli búrlivé diskusie.

Bojkotujme H&M! Kto je so mnou? H&M, v akom vesmíre to žijete, že je tam v poriadku sa takto okato chváliť svojimi rasistickými spôsobmi. Žiadam, aby ste tú reklamu odstránili! Toto dieťa je vzácne a tak by sme s ním mali aj zaobchádzať!

Aj keď mnohých situácia pobúrila, ďalší hovoria, že ide len o náhodu či chybu rodičov.

Iní to zase ako rasistické vôbec nevidia a hovoria, že kritici sú prehnane politicky korektní, alebo že oni sú v skutočnosti rasisti.

Ľudia, ktorí toto vidia ako rasistické, nazývajú chlapca opicou. Keď konotáciu s opicou spájate s chlapcom, nazývate ho opicou. Ja vidím len milého čierneho chlapca a zlatú malú opičiu mikinu. Niekto z vás vidí niečo iné?

Ďalší vidia problém aj v porovnaní nápisov, ktoré majú na sebe chlapci tmavej a svetlej pleti. Kým chlapčekovi s čiernou pokožkou sa ušla mikina "Najcool opica v džungli", biely chlapček nosí nápis "Expert na prežitie".

Reťazec po kritike fotku chlapca zo svojej webstránky odstránil, mikinu však naďalej predáva.

Vo vyhlásení, ktoré vydal, sa ospravedlnil za to, ak niekoho urazil.

"Úprimne sa ospravedlňujeme za to, že sme ľudí urazili touto fotkou mikiny s potlačou. Obrázok sme odstránili zo všetkých online kanálov a produkt sa v USA nebude predávať. Veríme v pestrosť a inklúziu vo všetkom, čo robíme, a prehodnotíme svoje interné predpisy, aby sme sa vyhli problémom v budúcnosti," píše sa vo vyhlásení.

Ospravedlnenie však neuspokojilo speváka The Weeknda, ktorý so značkou spolupracoval. Minulý rok pod značkou H&M vydal kolekciu, ktorá pozostávala z 18 kusov a objavil sa aj ako model na ich prehliadkach. Na podľa neho nevhodnú reklamu zareagoval na Twitteri.

Ráno som sa zobudil šokovaný a v rozpakoch z tejto fotky. Veľmi sa ma to dotklo a už s H&M nebudem viac spolupracovať.

Značka H&M v posledných rokoch často spolupracovala s viacerými osobnosťami tmavej pleti, ako sú Naomi Campbell či Kevin Hart, napriek tomu však nejde o prvý takýto prešľap. V roku 2013 vyvolala rozruch s indiánskou čelenkou v kanadských obchodoch, v roku 2015 zase H&M v Juhoafrickej republike nepoužilo na reklamách žiadne čierne modelky, čo obhajovali tým, že biele modelky "vytvárajú pozitívnejší obraz".

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dove urobil z černošky belošku. Za reklamu s mydlom sa teraz ospravedlňujú

Najčítanejšie na Fičí.sk


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 984
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 940
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 029
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 15 974
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 386
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 840
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 048
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 744
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 593
  10. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 230

Neprehliadnite tiež

Playlist na Pohodu 2018: 15 pesničiek, ktoré vás naladia na tohtoročný line-up

Predstavujeme výber tých najväčších zahraničných hostí tohtoročnej Pohody.

Ako vznikli vtipy o Tiborovi Eliotovi Rostásovi

Ak nemáte čas gúgliť, Tibor a Zem a Vek to urobia za vás.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

PRIMÁR

Seknutý krk. Prečo vzniká a čo robiť, aby bolesť ustúpila

Prečo vás môže z prievanu rozbolieť krk a ako vyzerá liečba.