H&M obviňujú z rasizmu pre nápis na mikine černošského chlapčeka. Niektorí kritizujú aj kritikov

Pobúrilo to aj speváka Weeknda, ktorý so značkou ukončil spoluprácu.

Švédsky módny reťazec H&M čelí kritike po tom, ako sa na stránke firmy objavila fotka černošského chlapca oblečeného v mikine s nevhodným nápisom "Najviac cool opica v džungli".

Obrázok sa objavil v britskom e-shope značky H&M. Používateľom sociálnych médií fotka neunikla a reklamu označili za neprijateľnú a rasistickú.

Dehumanizujúce prirovnanie k zvieratám totiž nebolo výnimočné v koloniálnych dobách a v časoch otroctva. Ľudia tmavšej pleti dostali v USA plné občianske práva, rovnaké ako belosi, až v 20. storočí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohí používatelia Twitteru vyjadrili na sieti svoju nespokojnosť a pod ich tweetmi sa strhli búrlivé diskusie.

Bojkotujme H&M! Kto je so mnou? H&M, v akom vesmíre to žijete, že je tam v poriadku sa takto okato chváliť svojimi rasistickými spôsobmi. Žiadam, aby ste tú reklamu odstránili! Toto dieťa je vzácne a tak by sme s ním mali aj zaobchádzať!

Aj keď mnohých situácia pobúrila, ďalší hovoria, že ide len o náhodu či chybu rodičov.

Iní to zase ako rasistické vôbec nevidia a hovoria, že kritici sú prehnane politicky korektní, alebo že oni sú v skutočnosti rasisti.

Ľudia, ktorí toto vidia ako rasistické, nazývajú chlapca opicou. Keď konotáciu s opicou spájate s chlapcom, nazývate ho opicou. Ja vidím len milého čierneho chlapca a zlatú malú opičiu mikinu. Niekto z vás vidí niečo iné?

Ďalší vidia problém aj v porovnaní nápisov, ktoré majú na sebe chlapci tmavej a svetlej pleti. Kým chlapčekovi s čiernou pokožkou sa ušla mikina "Najcool opica v džungli", biely chlapček nosí nápis "Expert na prežitie".

Reťazec po kritike fotku chlapca zo svojej webstránky odstránil, mikinu však naďalej predáva.

Vo vyhlásení, ktoré vydal, sa ospravedlnil za to, ak niekoho urazil.

"Úprimne sa ospravedlňujeme za to, že sme ľudí urazili touto fotkou mikiny s potlačou. Obrázok sme odstránili zo všetkých online kanálov a produkt sa v USA nebude predávať. Veríme v pestrosť a inklúziu vo všetkom, čo robíme, a prehodnotíme svoje interné predpisy, aby sme sa vyhli problémom v budúcnosti," píše sa vo vyhlásení.

Ospravedlnenie však neuspokojilo speváka The Weeknda, ktorý so značkou spolupracoval. Minulý rok pod značkou H&M vydal kolekciu, ktorá pozostávala z 18 kusov a objavil sa aj ako model na ich prehliadkach. Na podľa neho nevhodnú reklamu zareagoval na Twitteri.

Ráno som sa zobudil šokovaný a v rozpakoch z tejto fotky. Veľmi sa ma to dotklo a už s H&M nebudem viac spolupracovať.

Značka H&M v posledných rokoch často spolupracovala s viacerými osobnosťami tmavej pleti, ako sú Naomi Campbell či Kevin Hart, napriek tomu však nejde o prvý takýto prešľap. V roku 2013 vyvolala rozruch s indiánskou čelenkou v kanadských obchodoch, v roku 2015 zase H&M v Juhoafrickej republike nepoužilo na reklamách žiadne čierne modelky, čo obhajovali tým, že biele modelky "vytvárajú pozitívnejší obraz".

Prečítajte si tiež: Dove urobil z černošky belošku. Za reklamu s mydlom sa teraz ospravedlňujú

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 704
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 933
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 528
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 389
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 610
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 996
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 617
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 111

Neprehliadnite tiež

Egypt je najrýchlejšie rastúcou svetovou destináciou

Najviac ľudí v roku 2017 navštívilo Francúzsko

Tri spoločenské hry, ktoré si užijú najmä nároční hráči

Spríjemnia večer lepšie ako pozeranie seriálu.

16 receptov na jednoduché, efektné i zdravé cookies

Jednoduché recepty na sušienky, ktoré zvládnete aj na poslednú chvíľu.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.