H&M obviňujú z rasizmu pre nápis na mikine černošského chlapčeka. Niektorí kritizujú aj kritikov

Pobúrilo to aj speváka Weeknda, ktorý so značkou ukončil spoluprácu.

Švédsky módny reťazec H&M čelí kritike po tom, ako sa na stránke firmy objavila fotka černošského chlapca oblečeného v mikine s nevhodným nápisom "Najviac cool opica v džungli".

Obrázok sa objavil v britskom e-shope značky H&M. Používateľom sociálnych médií fotka neunikla a reklamu označili za neprijateľnú a rasistickú.

Dehumanizujúce prirovnanie k zvieratám totiž nebolo výnimočné v koloniálnych dobách a v časoch otroctva. Ľudia tmavšej pleti dostali v USA plné občianske práva, rovnaké ako belosi, až v 20. storočí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohí používatelia Twitteru vyjadrili na sieti svoju nespokojnosť a pod ich tweetmi sa strhli búrlivé diskusie.

Bojkotujme H&M! Kto je so mnou? H&M, v akom vesmíre to žijete, že je tam v poriadku sa takto okato chváliť svojimi rasistickými spôsobmi. Žiadam, aby ste tú reklamu odstránili! Toto dieťa je vzácne a tak by sme s ním mali aj zaobchádzať!

Aj keď mnohých situácia pobúrila, ďalší hovoria, že ide len o náhodu či chybu rodičov.

Iní to zase ako rasistické vôbec nevidia a hovoria, že kritici sú prehnane politicky korektní, alebo že oni sú v skutočnosti rasisti.

Ľudia, ktorí toto vidia ako rasistické, nazývajú chlapca opicou. Keď konotáciu s opicou spájate s chlapcom, nazývate ho opicou. Ja vidím len milého čierneho chlapca a zlatú malú opičiu mikinu. Niekto z vás vidí niečo iné?

Ďalší vidia problém aj v porovnaní nápisov, ktoré majú na sebe chlapci tmavej a svetlej pleti. Kým chlapčekovi s čiernou pokožkou sa ušla mikina "Najcool opica v džungli", biely chlapček nosí nápis "Expert na prežitie".

Reťazec po kritike fotku chlapca zo svojej webstránky odstránil, mikinu však naďalej predáva.

Vo vyhlásení, ktoré vydal, sa ospravedlnil za to, ak niekoho urazil.

"Úprimne sa ospravedlňujeme za to, že sme ľudí urazili touto fotkou mikiny s potlačou. Obrázok sme odstránili zo všetkých online kanálov a produkt sa v USA nebude predávať. Veríme v pestrosť a inklúziu vo všetkom, čo robíme, a prehodnotíme svoje interné predpisy, aby sme sa vyhli problémom v budúcnosti," píše sa vo vyhlásení.

Ospravedlnenie však neuspokojilo speváka The Weeknda, ktorý so značkou spolupracoval. Minulý rok pod značkou H&M vydal kolekciu, ktorá pozostávala z 18 kusov a objavil sa aj ako model na ich prehliadkach. Na podľa neho nevhodnú reklamu zareagoval na Twitteri.

Ráno som sa zobudil šokovaný a v rozpakoch z tejto fotky. Veľmi sa ma to dotklo a už s H&M nebudem viac spolupracovať.

Značka H&M v posledných rokoch často spolupracovala s viacerými osobnosťami tmavej pleti, ako sú Naomi Campbell či Kevin Hart, napriek tomu však nejde o prvý takýto prešľap. V roku 2013 vyvolala rozruch s indiánskou čelenkou v kanadských obchodoch, v roku 2015 zase H&M v Juhoafrickej republike nepoužilo na reklamách žiadne čierne modelky, čo obhajovali tým, že biele modelky "vytvárajú pozitívnejší obraz".

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dove urobil z černošky belošku. Za reklamu s mydlom sa teraz ospravedlňujú

Najčítanejšie na Fičí.sk


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  5. Všetko, čo rodiny milujú
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 442
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 471
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 11 895
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 4 451
  5. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 748
  6. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 3 382
  7. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 3 361
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 109
  9. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 021
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu? 2 168

Neprehliadnite tiež

Poznáte bratislavské mosty? Otestujte sa v kvíze o ich histórii

Nie vždy mali také názvy ako dnes a jeden dokonca inšpiroval zahraničie.

Mémcyklopédia #6: Bonviván Peter Stašák

Pijem, fajčím, na svet nenadávam.

Citáty, ktoré vás prinútia zamyslieť sa nad životom a Antonom Hrnkom

Necíti sa ako dvojbodka a SNS je čistý potok.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sulík: Ak by Kiska založil stranu, stane sa len ďalším rozbíjačom pravice

Ficova hviezda padá a teraz by sa ešte vedel zachrániť na jedno volebné obdobie, hovorí pre SME predseda SaS RICHARD SULÍK o tom, komu by vyhovovali predčasné voľby.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Fašisti oklamali konzervatívcov, o potraty im nejde

Rozpútala sa ďalšia časť kulturkampfu.

EKONOMIKA

Rakúska pošta potrebuje ľudí, hľadá ich aj na Slovensku

Priemerný plat zamestnanca Slovenskej pošty je 727 eur.

EKONOMIKA

Pondelok bola veľká katastrofa. Problémy s STK pokračujú

Ministerstvo dopravy zmenilo pravidlá pre stanice technickej kontroly.