SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Mladí na darčekoch pre blízkych nešetria. Koľko na ne míňajú a čím ich najviac potešíte?

Skúste si to porovnať so svojou situáciou.

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave uskutočnila prieskum zameraný na vianočné nákupné návyky tzv. mileniálov, čiže generácie mladých ľudí narodených medzi rokmi 1985 - 2000. Prieskumu sa zúčastnilo vyše 300 respondentov, väčšinou vo veku 20 až 24 rokov. Išlo o študentov, z ktorých väčšina býva u rodičov a pracuje popri štúdiu. Väčšia časť účastníkov (68 percent) boli ženy a 32 percent muži.

Zistili, že väčšina mladých plánuje minúť na vianočné darčeky 90 až 200 eur.

Do 90 eur sa chce zmestiť 40 % mladých a 14 % ľudí plánuje minúť viac ako 200 eur. Väčšina (až 65 percent) z nich pritom za darčeky platí kartou, 34 % hotovosťou a len jedno percento si na ne požičiava alebo si ich berie na splátky. Peniaze na darčeky si pritom zarábajú na dlhodobých alebo krátkodobých brigádach alebo ich financujú z našetrených peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

Väčšina mladých kupuje darčeky najmä pre svojich rodičov, súrodencov a partnerov, menej z nich aj pre svojich priateľov a zvyšok rodiny. Spolu až 61 % darčekov, ktoré kupujú, putuje rodine. Polovica opýtaných chce kúpiť 3 - 6 darčekov.

Aké darčeky môžete od nich očakávať?

Medzi najčastejšie kupované darčeky patria lístky, vstupenky, dovolenky, darčekové poukážky, knihy, elektronika, kozmetika, oblečenie a smartfóny. Takými istými darčekmi (alebo peniazmi) ich zároveň najviac potešíte.

Len málo mladých nakupuje v predstihu a viac ako polovica si nerobí na nákup darčekov rozpočet. Nakupujú na internete, ale aj v kamenných obchodoch a 9 % z nich využíva aj zľavové portály. Najviac sa pri nakupovaní nechávajú ovplyvniť odporúčaniami od známych a reklamou na internete či sociálnych sieťach.

Skryť Vypnúť reklamu

V kamenných obchodoch mladí ocenia hlavne príjemný a priateľský personál, bezproblémové vybavovanie reklamácií či rýchlosť. Cez internet zase nakupujú hlavne preto, aby sa vyhli preplneným obchodom, aby ušetrili, a tiež kvôli donáške a širokému výberu.

Tým, ktorí sa internetovým nákupom vyhýbajú, chýba najmä zážitok z nakupovania, obávajú sa problémov s reklamáciami či podvodov. Prekáža im tiež abstraktnosť.

Prečítajte si tiež: Nepoznajú právomoci prezidenta, veria alternatíve a konšpiráciám. Čo ukázal prieskum o mladých? Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 271
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 078
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 527
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 753
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 356
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 097
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 493
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 393
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 289
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 229
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu