Fičí logo Fičí
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Mladí na darčekoch pre blízkych nešetria. Koľko na ne míňajú a čím ich najviac potešíte?

Skúste si to porovnať so svojou situáciou.

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave uskutočnila prieskum zameraný na vianočné nákupné návyky tzv. mileniálov, čiže generácie mladých ľudí narodených medzi rokmi 1985 - 2000. Prieskumu sa zúčastnilo vyše 300 respondentov, väčšinou vo veku 20 až 24 rokov. Išlo o študentov, z ktorých väčšina býva u rodičov a pracuje popri štúdiu. Väčšia časť účastníkov (68 percent) boli ženy a 32 percent muži.

Zistili, že väčšina mladých plánuje minúť na vianočné darčeky 90 až 200 eur.

Do 90 eur sa chce zmestiť 40 % mladých a 14 % ľudí plánuje minúť viac ako 200 eur. Väčšina (až 65 percent) z nich pritom za darčeky platí kartou, 34 % hotovosťou a len jedno percento si na ne požičiava alebo si ich berie na splátky. Peniaze na darčeky si pritom zarábajú na dlhodobých alebo krátkodobých brigádach alebo ich financujú z našetrených peňazí.

Skryť Vypnúť reklamu

Väčšina mladých kupuje darčeky najmä pre svojich rodičov, súrodencov a partnerov, menej z nich aj pre svojich priateľov a zvyšok rodiny. Spolu až 61 % darčekov, ktoré kupujú, putuje rodine. Polovica opýtaných chce kúpiť 3 - 6 darčekov.

Aké darčeky môžete od nich očakávať?

Medzi najčastejšie kupované darčeky patria lístky, vstupenky, dovolenky, darčekové poukážky, knihy, elektronika, kozmetika, oblečenie a smartfóny. Takými istými darčekmi (alebo peniazmi) ich zároveň najviac potešíte.

Len málo mladých nakupuje v predstihu a viac ako polovica si nerobí na nákup darčekov rozpočet. Nakupujú na internete, ale aj v kamenných obchodoch a 9 % z nich využíva aj zľavové portály. Najviac sa pri nakupovaní nechávajú ovplyvniť odporúčaniami od známych a reklamou na internete či sociálnych sieťach.

Skryť Vypnúť reklamu

V kamenných obchodoch mladí ocenia hlavne príjemný a priateľský personál, bezproblémové vybavovanie reklamácií či rýchlosť. Cez internet zase nakupujú hlavne preto, aby sa vyhli preplneným obchodom, aby ušetrili, a tiež kvôli donáške a širokému výberu.

Tým, ktorí sa internetovým nákupom vyhýbajú, chýba najmä zážitok z nakupovania, obávajú sa problémov s reklamáciami či podvodov. Prekáža im tiež abstraktnosť.

Prečítajte si tiež: Nepoznajú právomoci prezidenta, veria alternatíve a konšpiráciám. Čo ukázal prieskum o mladých? Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 142
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 285
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 042
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 642
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 503
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 350
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio