Toto sú najlepšie reklamy Vianoc 2017. John Lewis tento rok prekvapivo nevyhral

Mrkva Kevin opäť zabodovala.

Vianočné reklamy od reťazca John Lewis boli psoledných niekoľko rokov tými najočakávanejšími a najpopulárnejšími. Tento rok im to však úplne nevyšlo, reklama #MozTheMonster o strašidle pod posteľou malého chlapca, s ktorým sa nakoniec skamaráti, ľudí príliš nechytila za srdce. Plyšové strašidlo z reklamy sa navyše v obchodoch objavilo pár dní pred jej vydaním a niektorí rodičia mali obavy, že ich deti po reklame nebudú vedieť v noci spať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa analýzy najefektívnejších vianočných reklám od firmy Unruly reklama #MozTheMonster neskončila ani v prvej päťke.

Na desiatom, ako aj štvrtom mieste skončilo viacero reklám s rovnakým skóre, prvá desiatka teda nakoniec pozostáva až z dvanástich reklám.

SkryťVypnúť reklamu

10. Coca-Cola - Gogglebox

Načítavam video...

10. Lidl - Cavalier Carvers

Načítavam video...

10. John Lewis - MozTheMonster

Načítavam video...

9. Argos - Ready For Take Off

Načítavam video...

8. Waitrose - ChristmasTogether

Načítavam video...

4. Heathrow - HeathrowBears

Načítavam video...

4. Toys R Us - Geoffrey The Part-Time Reindeer

Načítavam video...

4. Tesco - Everyone's Welcome

Načítavam video...

4. Asda - Best Christmas Ever

Načítavam video...

3. Aldi - Kevin The Carrot

Načítavam video...

2. Sainsbury’s - Every bit of Christmas

Načítavam video...

1. M&S - Paddington and The Christmas Visitor

Načítavam video...

Okrem týchto vianočných reklám na internete zabodovali aj reklama na H&M, McDonald's, Lego, M&M's či takmer 20 minútová reklama na španielsku národnú lotériu, za ktorou stojí oscarový režisér Alejandro Amenábar.

Rebríček najefektívnejších reklám zostavovala firma Unruly na základe viacerých skombinovaných kritérií - ich emocionálny a sociálny dosah, ako aj efekt na podnikanie. Zisťovalo sa pritom, aké intenzívne boli pocity ľudí z reklamy, nakoľko sa im zdala byť autentická, čo si myslia o značke a či by si produkt kúpili. Tieto kritéria dokopy vytvorili tzv. EQ skóre. Podrobné výsledky nájdete tu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Psík na trampolíne, mrkva a poľský dedko. Toto je 10 najlepších reklám týchto Vianoc Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu