Vianočné reklamy od reťazca John Lewis boli psoledných niekoľko rokov tými najočakávanejšími a najpopulárnejšími. Tento rok im to však úplne nevyšlo, reklama #MozTheMonster o strašidle pod posteľou malého chlapca, s ktorým sa nakoniec skamaráti, ľudí príliš nechytila za srdce. Plyšové strašidlo z reklamy sa navyše v obchodoch objavilo pár dní pred jej vydaním a niektorí rodičia mali obavy, že ich deti po reklame nebudú vedieť v noci spať.
Podľa analýzy najefektívnejších vianočných reklám od firmy Unruly reklama #MozTheMonster neskončila ani v prvej päťke.
Na desiatom, ako aj štvrtom mieste skončilo viacero reklám s rovnakým skóre, prvá desiatka teda nakoniec pozostáva až z dvanástich reklám.
10. Coca-Cola - Gogglebox
10. Lidl - Cavalier Carvers
10. John Lewis - MozTheMonster
9. Argos - Ready For Take Off
8. Waitrose - ChristmasTogether
4. Heathrow - HeathrowBears
4. Toys R Us - Geoffrey The Part-Time Reindeer
4. Tesco - Everyone's Welcome
4. Asda - Best Christmas Ever
3. Aldi - Kevin The Carrot
2. Sainsbury’s - Every bit of Christmas
1. M&S - Paddington and The Christmas Visitor
Okrem týchto vianočných reklám na internete zabodovali aj reklama na H&M, McDonald's, Lego, M&M's či takmer 20 minútová reklama na španielsku národnú lotériu, za ktorou stojí oscarový režisér Alejandro Amenábar.
Rebríček najefektívnejších reklám zostavovala firma Unruly na základe viacerých skombinovaných kritérií - ich emocionálny a sociálny dosah, ako aj efekt na podnikanie. Zisťovalo sa pritom, aké intenzívne boli pocity ľudí z reklamy, nakoľko sa im zdala byť autentická, čo si myslia o značke a či by si produkt kúpili. Tieto kritéria dokopy vytvorili tzv. EQ skóre. Podrobné výsledky nájdete tu.
