Stotisícový protest v Prahe? Ruská agentúra (znova) klamala, v skutočnosti prišla asi stovka ľudí

Stotisícový protest v Prahe? Ruská agentúra (znova) klamala, v skutočnosti prišla asi stovka ľudí

Vydané 22.11.2017 o 14:42

Hm, to tým súdruhom nejak nevychádza.

Nie je to síce pravda, ale mohla by byť.

To si zrejme povedali redaktori českej odnože ruskej agentúry Sputnik. V článku Pražané vystoupili proti „korekci“ pomníku maršála Koněva uviedli, že na mítingu k 120. výročiu narodenia maršála Ivana Koneva sa zúčastnilo "cez 100-tisíc obyvateľov Prahy". Medzitým si zo Sputniku začali ľudia na internete robiť srandu, takže redaktori číslo opravili na stovku.

V archívoch internetov však klamstvo ostane navždy.

article_photo(zdroj: Facebook - Roman Máca)

Tých stotisíc ľudí totiž vyzeralo podľa fotografa českého portálu aktualne.cz asi takto:

Na fail Sputniku upozornil na svojom Facebooku Roman Máca. Pod článkom na oficiálnom profile Sputnik Česká republika sa našli aj Česi, ktorí, narozdiel od redaktorov Sputnika, ovládajú aspoň základy matematiky.

Nie je to pritom prvý fail Sputniku

Sputnik zámerne šíril klamstvá už niekoľkokrát, asi najznámejší je prípad fotky Angely Merkelovej s mladíkom, ktorého agentúra spojila s teroristami z ISIS. Titulok článku znel "Urobila si Merkelová selfie s podozrivým z bruselských útokov?". Mladík bol v skutočnosti nevinný sýrsky utečenec.

Smiech cez slzy vyvolával aj zaručene pravdivý článok o ukrajinských vojakoch zombie, ktorí bojujú aj po výstrele do hlavy.

Sputnik vznikol oficiálne 10. novembra 2014 spojením rádia Hlas Ruska a agentúry RIA Novosti. Česká verzia funguje od roku 2015 a hneď v prvý deň uverejnila články s titulkami ako Putin si sníží plat, Ruská armáda je nejsilnější v Evropě, Obama nenávidí Rusko či Kyberberkut rozdrtil ukrajinská ‚informační vojska‘.

NATO ešte vo februári upozornilo, že Sputnik je napojený priamo na Kremeľ a šíri proruskú propagandu. New York Times napísal rozsiahlu analýzu o tom, ako si Rusko zo svojich propagandistických médií vytvorilo jednu z najsilnejších zbraní 21. storočia. Okrem Sputnika zaradilo k nebezpečným médiám, ktoré šíria propagandu, aj spravodajský kanál Russia Today (RT). „Sputnik aj RT sú priamo riadené ruskou vládou, existuje na to dostatok dôkazov,“ povedal pre SME Jakub Janda, ktorý v českom think-tanku Evropské hodnoty riadi program Kremlin Watch.

Sputnik distribuuje svoj obsah vo viac ako 30 jazykoch prostredníctvom webu a rádiového vysielania. A skúšal to aj na Slovensku.

Možno si pamätáte marec tohto roka, keď v našich médiách vyšli správy, že Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) chce s ruským Sputnikom spolupracovať. Nakoniec sa tak nestalo a TASR od zmluvy odstúpila.

Škoda, možno by sme sa dozvedeli, že na bizarné stretnutia a protesty chodí nie desať ľudí, ale desaťtisíc.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Slovensko je zrušené a média to zatajujú. Títo páni sa to vybrali vysvetliť do RTVS

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?