Poľský umelec poukazuje na otrasné podmienky, v akých vzniká naše lacné oblečenie

To, čo vidíme v nákupných centrách, je len pozlátko.

(Zdroj: Igor Dobrowolski)

Ako sa hovorí, nie je všetko zlato, čo sa blyští. Sem-tam by sme sa aj my, ľudia, ktorí nad všetkým iba frfleme a žiadna práca nám nevyhovuje, lebo šéf je taký či onaký alebo nám nevyhovujú pracovné podmienky, mali zastaviť a uvedomiť si, že na tom nie sme až tak zle, ako si myslíme.

Na to sa rozhodol poukázať aj Poliak Igor Dobrowolski, ktorý po Varšave, Prahe a Berlíne a iných menších mestách sveta rozvešal bilbordy zobrazujúce neľudské podmienky práce v odevnom priemysle v Bangladéši. Tento projekt sa nazýva "Consume!".

Článok pokračuje pod video reklamou

"Všetko čo kupuješ, je tvoja voľba" - znie motto kampane.

Keď sa Igor dozvedel, že v Bangladéši zahynulo 1134 ľudí pod troskami továrne na výrobu oblečenia, bol zhrozený.

Ako však sám povedal pre Fičí: "Nechcem moralizovať, ani hovoriť druhým ľuďom, čo majú robiť. Najmä preto, že tiež som zvykol kupovať oblečenie týchto veľkých korporátnych spoločností. Lenže teraz, keď viem, aká realita sa skrýva za peknou reklamou, vždy si premyslím, kým tam pôjdem nakupovať."

Tri zo štyroch najväčších tragédií v histórií módy sa stali v roku 2013. Spoločnosť H&M je najväčšou spoločnosťou, ktorá vyrába oblečenie v Bangladéši. Táto a mnohé iné spoločnosti tlačia na továrne, aby znížili cenu produktov.

Vlastník továrne nemôže robiť nič, len súhlasiť, a tak často aj malé deti musia pracovať rýchlejšie a za nižšiu mzdu, inak s nimi predajca zruší zmluvu a nájde si inú továreň.

A preto je jediným východiskom znížiť ceny, siahnuť pracovníkom na mzdy, zhoršiť pracovné podmienky a produkovať viac a viac výrobkov za bez ohľadu na životné prostredie.

Igor sa takisto podelil s názormi, ktoré často od ľudí počúva na svoju prácu: "Väčšina ľudí reaguje veľmi emotívne. Vidím to najmä na výstavách, keď plačú alebo keď mi rozprávajú ich osobné zážitky, ktoré sa im vybavia, keď sa pozrú na moje diela."

Mladý umelec vystavuje aj veľa iných diel, ktorými chce pohnúť myslením ľudí. Toto je jeho street art na Berlínskom múre.

Pozrite si aj ďalšiu Igorovu tvorbu na jeho Instagrame.

Prečítajte si tiež: Máte doma nepotrebný nábytok či oblečenie? Takto budú užitočnejšie, ako keby ste ich vyhodili

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  6. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  7. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  8. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  9. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 19 210
  2. Najužitočnejšia appka 15 776
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 650
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 016
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 277
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 686
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 148
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 789
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 156
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 635