Poľský umelec poukazuje na otrasné podmienky, v akých vzniká naše lacné oblečenie

To, čo vidíme v nákupných centrách, je len pozlátko.

(Zdroj: Igor Dobrowolski)

Ako sa hovorí, nie je všetko zlato, čo sa blyští. Sem-tam by sme sa aj my, ľudia, ktorí nad všetkým iba frfleme a žiadna práca nám nevyhovuje, lebo šéf je taký či onaký alebo nám nevyhovujú pracovné podmienky, mali zastaviť a uvedomiť si, že na tom nie sme až tak zle, ako si myslíme.

Na to sa rozhodol poukázať aj Poliak Igor Dobrowolski, ktorý po Varšave, Prahe a Berlíne a iných menších mestách sveta rozvešal bilbordy zobrazujúce neľudské podmienky práce v odevnom priemysle v Bangladéši. Tento projekt sa nazýva "Consume!".

Článok pokračuje pod video reklamou

"Všetko čo kupuješ, je tvoja voľba" - znie motto kampane.

Keď sa Igor dozvedel, že v Bangladéši zahynulo 1134 ľudí pod troskami továrne na výrobu oblečenia, bol zhrozený.

Ako však sám povedal pre Fičí: "Nechcem moralizovať, ani hovoriť druhým ľuďom, čo majú robiť. Najmä preto, že tiež som zvykol kupovať oblečenie týchto veľkých korporátnych spoločností. Lenže teraz, keď viem, aká realita sa skrýva za peknou reklamou, vždy si premyslím, kým tam pôjdem nakupovať."

Tri zo štyroch najväčších tragédií v histórií módy sa stali v roku 2013. Spoločnosť H&M je najväčšou spoločnosťou, ktorá vyrába oblečenie v Bangladéši. Táto a mnohé iné spoločnosti tlačia na továrne, aby znížili cenu produktov.

Vlastník továrne nemôže robiť nič, len súhlasiť, a tak často aj malé deti musia pracovať rýchlejšie a za nižšiu mzdu, inak s nimi predajca zruší zmluvu a nájde si inú továreň.

A preto je jediným východiskom znížiť ceny, siahnuť pracovníkom na mzdy, zhoršiť pracovné podmienky a produkovať viac a viac výrobkov za bez ohľadu na životné prostredie.

Igor sa takisto podelil s názormi, ktoré často od ľudí počúva na svoju prácu: "Väčšina ľudí reaguje veľmi emotívne. Vidím to najmä na výstavách, keď plačú alebo keď mi rozprávajú ich osobné zážitky, ktoré sa im vybavia, keď sa pozrú na moje diela."

Mladý umelec vystavuje aj veľa iných diel, ktorými chce pohnúť myslením ľudí. Toto je jeho street art na Berlínskom múre.

Pozrite si aj ďalšiu Igorovu tvorbu na jeho Instagrame.

Prečítajte si tiež: Máte doma nepotrebný nábytok či oblečenie? Takto budú užitočnejšie, ako keby ste ich vyhodili

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 766
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 376
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 017
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 750
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 227
  9. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 160
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117