Je to oficiálne - ľudia majú radšej psy ako iných ľudí. Vedeli sme to, ale potvrdila to aj štúdia

Dospelí ľudia sa o seba vedia postarať, ale dospelé psy sú len prerastené šteniatka.

(Zdroj: images.pexels.com)

Mali ste už niekedy, keď vás ľudia vytočili pocit, že máte zvieratá radšej ako ľudí? Ak áno, nie ste v tom sami.

Štúdia, ktorej sa zúčastnilo 240 študentov, potvrdila, že ľudia majú zvieratá radšej ako ľudí.

Účastníci štúdie dostali jednu zo štyroch rôznych verzií vymysleného novinového článku o napadnutí neznámym útočníkom. Išlo o útok bejzbalovou pálkou, pričom obeť po ňom skončila v bezvedomí so zlomenou nohou a tržnými ranami. Obeťou bolo v závislosti od verzie ročné dieťa, 30-ročný dospelý, šteniatko alebo 6-ročný pes. Účastníci potom odpovedali na otázky, ktoré skúmali ich pocity z článku a úroveň empatie, akú voči obetiam prejavili.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výskumníci predpokladali, že najväčší vplyv na účastníkov bude mať zraniteľnosť obetí, ktorá je daná vekom.

Citlivejšie by teda mali reagovať na šteniatka a bábätká. Ľudia však prejavovali podobnú mieru empatie voči šteniatku, bábätku aj dospelému psovi.

Najmenej empatie mali účastníci voči dospelému človeku. Zatiaľ čo na dospelých sa ľudia pozerajú ako na jedincov, ktorí sa o seba vedia postarať, dospelé psy sú v ich očiach skôr len prerastené šteňatá. Podľa výskumníkov ľudia vnímajú ľudia psy spolu s deťmi ako členov rodiny a nie ako zvieratá.

Potvrdzuje to aj britská kampaň spred dvoch rokov, ktorá zistila, že ľudia ochotnejšie darujú peniaze na pomoc zvieratám ako ľuďom.

Nezisková organizácia Harrison's Fund, ktorá sa zameriava na výskum liečby Duchennovej svalovej dystrofie, dala vyrobiť dve verzie rovnakej reklamy. Na jednej bola fotka psa a na druhom fotka malého chlapca, ktorú sprevádzal ten istý text: "Darovali by ste päť dolárov, aby ste zachránili Harrisona pred pomalou a bolestivou smrťou?"

Na prvej verzii letáku bol skutočný Harrison, osemročný chlapec, ktorý spomínanou dystrofiou trpí, a na druhej obrázok náhodného psa. Kampaň bežala na internete, kde verzia so psom prilákala 230 ľudí, čo je o vyše stovku viac ako verzia so skutočným Harrisonom.

Ďalšia štúdia, ktorý vyšla minulý mesiac v žurnáli Scientific Reports, sčasti vysvetľuje, preto sme takí naviazaní na našich psov. Psy totiž vnímajú naše výrazy tváre a ich prostredníctvom s nami komunikujú. Autori štúdie zistili, že psy robia oveľa viac výrazov, keď ich ľudia sledujú.

Prečítajte si tiež: Psy z vás skutočne strach vycítia. Začnú sa báť tiež

Vedci si doteraz mysleli, že psy výrazmi tváre ukazujú iba svoje emócie, podľa tohto výskumu sa však nimi snažia komunikovať s človekom, ktorý sa na nich pozerá.

Prečítajte si tiež: 33 vecí, s ktorými sa stotožníš, ak máš jedlo radšej ako ľudí

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 395
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 465
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 713
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 235
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 111
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 771
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 583
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 289