Zastanú sa ľudia skôr šikanovaného chlapca alebo jedla? Výsledok tohto experimentu je smutný

Pri siahaní na jedlo končí všetka sranda.

Organizácia No Bully sa spojila so sieťou rýchleho občerstvenia Burger King, aby urobila zaujímavý experiment.

Aby ukázali, ako ľudia reagujú na šikanovanie na verejnosti, navštevníkov prevádzky vystavila dvom veľmi rozdielnym typom šikany. V prvom prípade šikanovala skupinka chlapcov (samozrejme, išlo len o hercov) svojho spolužiaka, v druhom "šikanoval" zamestnanec prevádzky buger, ktorý si zákazník objednal. Predtým, ako ho zabalil, buchol zamestnamec do burgera päsťou. Chlapca zase spolužiaci osočovali, hodili ho na zem a vyliali mu do jedla limonádu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo väčšina ľudí sa dokázala nečinne prizerať šikanovaniu chlapca, proti "šikanovaniu" jedla sa takmer všetci ohradili.

Až 95 % ľudí sa na šikanovaný burger sťažovalo u obsluhy, pričom len 12 % ľudí sa zastalo šikanovaného chlapca. Ľudia, ktorí mu pomohli, sa čudovali, prečo sa všetci len prizerajú. Každý rok zažije šikanu až 30 % študentov na celom svete a aj keď sa mnohým môže zdať, že je to záležitosť z amerických filmov, bohužiaľ sa s ňou stretávame aj na Slovensku.

Prečítajte si tiež: Polícia zverejnila video šikany, dievčatá obeť kopali a ťahali za vlasy

Ľudia, ktorí boli v minulosti obeťami šikany, vo videu hovoria, že sa takýchto detí treba zastať a pomôcť im.

Nikto si totiž nezaslúži byť šikanovaný. "Vieme, že šikana má mnoho foriem, či už fyzickú, verbálnu, vo vzťahu alebo cez internet. Ale prvým krokom k jej ukončeniu je to, že sa proti nej postavíme," uviedol v tlačovej správe Nicolas Carlisle, zakladateľ a CEO organizácie No Bully.

Prečítajte si tiež: Nikdy neverte klaunovi. Burger King urobil z hororového hitu TO svoju reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 816
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 017
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 721
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 228
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 3 964

Neprehliadnite tiež

Mémcyklopédia #28: Reprezentant Vladko Weiss

O futbalistovi, ktorý pravidelne plní stránky bulváru.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zmiznutý spis zdrží spor o Technopol a oddiali vyšetrovanie sudcov

Polícia urguje súd, aby jej dal papiere zo spisu. Tie však chýbajú.

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.