SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Nečakaná hviezda rapových koncertov je táto tlmočníčka, ktorá pomáha zažiť ich aj nepočujúcim

Vďaka posunkovej reči a nekonečnej energii sa sama stala slávnou.

(Zdroj: pressherald.com)

Po tom, čo sa na internete objavilo video z koncertu Snoop Dogga, kde tlmočníčke venovali ľudia väčšiu pozornosť ako raperovi, sa svet zbláznil. Z Holly sa stala hviezda a video sa šírilo rýchlosťou blesku.

Pritom už za sebou mala koncerty Jay-Zho, Rise Against alebo Brucea Springsteena, a len robila svoju prácu.

Svojím spôsobom sa dá povedať, že tvorí hudbu pre nepočujúcich. Jej "vystúpenia" často strhnú obrovskú pozornosť, pretože okrem interpretácie textu zapája aj svoje telo, mimiku a pospevuje si. "V tých troch minútach a dvadsiatich sekundách desaťtisíc ľudí cíti približne rovnaký pocit. K piesni preto musíte pristupovať s takým rešpektom, s akým pristupujete k znakovej reči všeobecne," povedala vo videu pre Thrillist Entertainment.

Skryť Vypnúť reklamu

Loading

...

"Vždy som milovala hip-hop. Uchvacovalo ma, ako dokáže využívať slová na vykreslenie rôznych významov. Stať sa tlmočníčkou na takýchto koncertoch bola jasná vec," dodáva tlmočníčka. Koncerty z tohto súdka vzbudia závisť u nejedného fanúšika, pretože Holly nezažila iba slávny Snoop Doggov koncert - tlmočila aj pre Eminema, Jay-Zho či napríklad Wu Tang Clan.

Do životopisu si môže pripísať tiež Mumford & Sons alebo The Beastie Boys. Pred pár rokmi bola aj súčasťou posunkového rapového súboja v šou Jimmyho Kimmela.

Načítavam video...

Zaujímavé je, že Holly nezačala s týmto typom tlmočenia nedávno - robí to už takmer desať rokov.

"Každá šou, ktorú robím, je pre mňa v tom momente tá najlepšia. Dávam sa do toho celá. Často si dokonca musím robiť prieskum, o čom text hovorí. Áno, je tam spomenutý protest, ale je to protest v L.A. alebo Fergusone?" vraví Holly.

Skryť Vypnúť reklamu

Svoje najsilnejšie a rovnako najslávnejšie koncerty prežívala odlišne: "Snoopova energia bola veľmi vysoká, mal tam asi piatich hluchých fanúšikov, no aj tak si to užívali. Jeho šou má maskotov, tanečnice, obsahuje najznámejšie songy... Celý dav bol jednoducho nadšený a ja tiež, že som mohla preňho tlmočiť."

Keď k nej prišiel Bruce Springsteen a chcel si posunkovú reč skúsiť tiež, ani na chvíľu nezaváhala: "Počas piesne "Dancing in the Dark" som ho prinútila tlmočiť. Bol to preňho taký "aha-moment", ani by si nevšimol, že má aj nepočujúcich divákov. Takto sa s nimi spojil."

Načítavam video...

A čo si Holly myslí o svojej "sláve" na internete?

"Je to zaujímavé, pretože keď stojíte pod pódiom, jediné, na čo myslíte, je, aby bola šou dostupná aj pre nepočujúcich. Aby si to užívali ako všetci ostatní. No a potom idete spať, a o dva dni zistíte, že je vás plný internet," smeje sa energická žena.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ako tlmočník ste len taký známy, ako je posledná pieseň, ktorú ste tlmočili, alebo ako posledných 90 sekúnd, ktoré niekto zachytil. Ja môžem byť len šťastná, že tie moje momenty boli úspešné. Teší ma ale aj to, že takéto videá zvyšujú povedomie ľudí o možnostiach pre nepočujúcich. To je na tom najlepšie," teší sa tlmočníčka.

Prečítajte si tiež: 19 najlepších veľkých koncertov, ktoré si v okolí môžete užiť v októbri Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

          Inzercia - Tlačové správy

          1. Tento rok turizmu neprial
          2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
          3. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
          4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
          5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
          6. Opäť sme na dobrej vlne
          7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
          8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
          9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
          10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
          1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
          2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
          3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
          4. Opäť sme na dobrej vlne
          5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
          6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
          7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
          8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
          9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
          10. Tento rok turizmu neprial
          1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 522
          2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 037
          3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 515
          4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 781
          5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 022
          6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 801
          7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 5 059
          8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 627
          9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 834
          10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 823
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy zo Sme.sk

          Sanitka prechádza okolo cyklistu s ochranným rúškom na tvári vo Varšave.

          Kompletne zaočkovaných je v Poľsku 54 percent populácie.


          18 h
          Testovanie na koronavírus.

          PCR testy odhalili viac ako 712-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 696 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, minulý štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


          a 5 ďalší 10 h

          Neprehliadnite tiež

          Konkurencia je veľká!


          a 3 ďalší 24. nov
          Skryť Zatvoriť reklamu