Dajte si náš bôčik, nebudú z vás teroristi. Slovenská firma lákala ľudí xenofóbnou reklamou

Ľudia sa však ozvali a firma reklamu stiahla.

Slovenská firma HSH, ktorá sa špecializuje na výrobky z hydinového mäsa, by radšej mala ostať len pri hydine. Keď sa totiž snaží propagovať aj bravčové, dopadne to xenofóbne a rasisticky.

Vo štvrtok, 20. júla, zverejnila firma na svojom Facebooku tento pokus o vtip:

Pod príspevkom sa okamžite začali objavovať pobúrené komentáre, firma ho však po tom, čo sme ju kontaktovali, stiahla: "Post s bravčovým bôčikom sme aj napriek množstvu pozitívnych ohlasov a minimálnemu množstvu negatívnych ohlasov z našej stránky odstránili," povedala firma pre Fičí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Firma reklamou narážala na fakt, že bravčové mäso je spájané najmä s islamom - moslimovia ho totiž nekonzumujú. Radikáli a teroristi sú pre firmu očividne rovnakí ako bežní vyznávači islamu.

Prečítajte si tiež: Kvíz: Pochádzajú tieto drsné úryvky z Koránu alebo z Biblie? Čítajte 

A ako tento geniálny nápad vznikol?

"Máme zákazníkov ako zo židovskej, tak aj z moslimskej obce, a práve na jednom z našich stretnutí so zástupcami moslimskej obce túto vetu jeden z moslimov povedal ako vtip. Práve preto sme si dovolili aj takéto niečo uverejniť aj napriek faktu, že ide o veľmi chúlostivú tému," napísali nám.

Príspevok vraj nemal nikoho znevážiť alebo podporovať nenávisť voči rase, etniku či náboženskej skupine: "Mrzí nás, že to takto dopadlo, a sľubujeme, že v budúcnosti sa príspevkom na hrane vyhneme."

SkryťVypnúť reklamu

Post si všimla stránka Prečo ľuďom hrabe, na ktorej sa tiež objavili sarkastické a pobúrené komentáre.

Prečítajte si tiež: Zbombardujme nenávisť láskou. Silná reklama ukazuje, že aj moslimovia sú proti teroru Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu