Dajte si náš bôčik, nebudú z vás teroristi. Slovenská firma lákala ľudí xenofóbnou reklamou

Ľudia sa však ozvali a firma reklamu stiahla.

Slovenská firma HSH, ktorá sa špecializuje na výrobky z hydinového mäsa, by radšej mala ostať len pri hydine. Keď sa totiž snaží propagovať aj bravčové, dopadne to xenofóbne a rasisticky.

Vo štvrtok, 20. júla, zverejnila firma na svojom Facebooku tento pokus o vtip:

Pod príspevkom sa okamžite začali objavovať pobúrené komentáre, firma ho však po tom, čo sme ju kontaktovali, stiahla: "Post s bravčovým bôčikom sme aj napriek množstvu pozitívnych ohlasov a minimálnemu množstvu negatívnych ohlasov z našej stránky odstránili," povedala firma pre Fičí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Firma reklamou narážala na fakt, že bravčové mäso je spájané najmä s islamom - moslimovia ho totiž nekonzumujú. Radikáli a teroristi sú pre firmu očividne rovnakí ako bežní vyznávači islamu.

Prečítajte si tiež: Kvíz: Pochádzajú tieto drsné úryvky z Koránu alebo z Biblie?

A ako tento geniálny nápad vznikol?

"Máme zákazníkov ako zo židovskej, tak aj z moslimskej obce, a práve na jednom z našich stretnutí so zástupcami moslimskej obce túto vetu jeden z moslimov povedal ako vtip. Práve preto sme si dovolili aj takéto niečo uverejniť aj napriek faktu, že ide o veľmi chúlostivú tému," napísali nám.

Príspevok vraj nemal nikoho znevážiť alebo podporovať nenávisť voči rase, etniku či náboženskej skupine: "Mrzí nás, že to takto dopadlo, a sľubujeme, že v budúcnosti sa príspevkom na hrane vyhneme."

Post si všimla stránka Prečo ľuďom hrabe, na ktorej sa tiež objavili sarkastické a pobúrené komentáre.

Prečítajte si tiež: Zbombardujme nenávisť láskou. Silná reklama ukazuje, že aj moslimovia sú proti teroru

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 765
  2. Vizuálny smog je problém 10 692
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 165
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 772
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 015
  7. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 546
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 525
  9. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 126
  10. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 121