Fičí logo Fičí
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Youtuberi Expl0ited a Selassie si vymysleli konflikt, skočili im na to tisíce ich fanúšikov

Malo to byť poučné.

Neverte všetkému, čo vidíte na internete.To chceli odkázať dvaja z najúspešnejších slovenských youtuberov svojím fanúšikom. Minulý týždeň medzi sebou Expl0ited a Selassie rozpútali konflikt, ktorý prešiel od osočovania v instastories do hejtovacích videí a spustil vlnu nenávistných komentárov aj medzi ich fanúšikmi.

V stredu odhalili, že šlo vlastne len o kampaň pre Globsec, ktorá má poukazovať na problém fake news.

Ich "beef založený na fejkových informáciách" mal ich sledovateľom ukázať, ako ďaleko to môže zájsť, keď sa na seba začnú nabaľovať nepravdy, klamstvá a nenávisť, a že informácie si treba overovať.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Naučte sa odhaliť propagandu, falošné správy a konšpirácie v médiách. Pomôže vám tento manuál Čítajte 
Načítavám video...

"V podstate sme potrebovali vyriešiť to, že ľudia na internete sú extrémne naivní a extrémne veria každej hlúposti, čo si na internete prečítajú, čo im povie kamoš, čo niekto zazdieľa a potom sa širia veľké hlúposti po internete a vznikajú dosť veľké problémy a hádky, až sa to dostalo k nám do takéhoto beefu," hovorí v jednom z vysvetľovacích videí Expl0.

Načítavám video...

Ťažko však povedať, či si z toho ich 15-roční fanúšikovia skutočne odnesú tento šľachetný odkaz.

Z komentárov na Youtube to vyzerá tak, že hlavne uznávajú to, ako si z nich vydarene vystrelili a tešia sa, že nemusia byť ani na jednej strane a môžu mať radi oboch youtuberov. Ich fanúšikmi sú totiž prevažne deti a tínedžeri okolo veku 10 - 18 rokov, teda citlivá skupina, ktorá sa do takýchto konfliktov rýchlo emocionálne zapojí. Celé posolstvo sa však trochu stráca v egotripe oboch hlavných aktérov, keď sa vo vysvetľovacích videách hlavne vytešujú z toho, ako všetkých dostali, kto sa do toho zapojil a ako precízne si celý konflikt naplánovali.

Celá kauzička však poukázala aj na ďalší problém, a to na to, ako sa ľudia tešia z nenávisti a ako ju vo veľkom sledujú.

Ich videá, v ktorých na seba navzájom útočia, mali každé okolo 200 až 300-tisíc pozretí a dostali sa na prvé pozície v Youtube trendoch. Nezvyčajne veľký zásah mali aj ich instastories súvisiace s vymysleným konfliktom.

"Keď toto dokážeme urobiť my dvaja, čo potom dokážu urobiť médiá, politici alebo celebrity, významnejší ľudia," hovorí vo videu Selassie a vystríha fanúšikov, aby slepo neverili všetkému, čo počujú či čítajú, hoci im to hovorí kamoš či ich obľúbený youtuber.

Kampane, ktoré by mali šíriť osvetu, sú podľa všetkého momentálne obľúbené. Pred niekoľkými týždňami internetom rezonoval prank českého internetového zabávača Kazmu, ktorý do televíznej šou o varení prepašoval svojho herca, aby upozornil na problémy ľudí trpiacich Tourettovým syndrómom.

Prečítajte si tiež: Známy český vtipkár Kazma prekabátil televíziu Prima aj s tisícmi divákov kráľovským prankom Čítajte 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  7. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 696
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 972
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 667
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 908
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 913
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 430
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 405
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 332
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 324
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 105

Téma: YouTube


Článok je zaradený aj do ďalších tém Google

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Haščák hovoril o finančnej pomoci Smeru

Viaceré redakcie dostali nahrávku Gorily.

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Fico hovoril o Gorile, tlačovku narušil Matovič (video)

Predseda Smeru tlačovku predčasne ukončil.