SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Youtuberi Expl0ited a Selassie si vymysleli konflikt, skočili im na to tisíce ich fanúšikov

Malo to byť poučné.

Neverte všetkému, čo vidíte na internete.To chceli odkázať dvaja z najúspešnejších slovenských youtuberov svojím fanúšikom. Minulý týždeň medzi sebou Expl0ited a Selassie rozpútali konflikt, ktorý prešiel od osočovania v instastories do hejtovacích videí a spustil vlnu nenávistných komentárov aj medzi ich fanúšikmi.

V stredu odhalili, že šlo vlastne len o kampaň pre Globsec, ktorá má poukazovať na problém fake news.

Ich "beef založený na fejkových informáciách" mal ich sledovateľom ukázať, ako ďaleko to môže zájsť, keď sa na seba začnú nabaľovať nepravdy, klamstvá a nenávisť, a že informácie si treba overovať.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Naučte sa odhaliť propagandu, falošné správy a konšpirácie v médiách. Pomôže vám tento manuál Čítajte 
Načítavam video...

"V podstate sme potrebovali vyriešiť to, že ľudia na internete sú extrémne naivní a extrémne veria každej hlúposti, čo si na internete prečítajú, čo im povie kamoš, čo niekto zazdieľa a potom sa širia veľké hlúposti po internete a vznikajú dosť veľké problémy a hádky, až sa to dostalo k nám do takéhoto beefu," hovorí v jednom z vysvetľovacích videí Expl0.

Načítavam video...

Ťažko však povedať, či si z toho ich 15-roční fanúšikovia skutočne odnesú tento šľachetný odkaz.

Z komentárov na Youtube to vyzerá tak, že hlavne uznávajú to, ako si z nich vydarene vystrelili a tešia sa, že nemusia byť ani na jednej strane a môžu mať radi oboch youtuberov. Ich fanúšikmi sú totiž prevažne deti a tínedžeri okolo veku 10 - 18 rokov, teda citlivá skupina, ktorá sa do takýchto konfliktov rýchlo emocionálne zapojí. Celé posolstvo sa však trochu stráca v egotripe oboch hlavných aktérov, keď sa vo vysvetľovacích videách hlavne vytešujú z toho, ako všetkých dostali, kto sa do toho zapojil a ako precízne si celý konflikt naplánovali.

Skryť Vypnúť reklamu

Celá kauzička však poukázala aj na ďalší problém, a to na to, ako sa ľudia tešia z nenávisti a ako ju vo veľkom sledujú.

Ich videá, v ktorých na seba navzájom útočia, mali každé okolo 200 až 300-tisíc pozretí a dostali sa na prvé pozície v Youtube trendoch. Nezvyčajne veľký zásah mali aj ich instastories súvisiace s vymysleným konfliktom.

"Keď toto dokážeme urobiť my dvaja, čo potom dokážu urobiť médiá, politici alebo celebrity, významnejší ľudia," hovorí vo videu Selassie a vystríha fanúšikov, aby slepo neverili všetkému, čo počujú či čítajú, hoci im to hovorí kamoš či ich obľúbený youtuber.

Kampane, ktoré by mali šíriť osvetu, sú podľa všetkého momentálne obľúbené. Pred niekoľkými týždňami internetom rezonoval prank českého internetového zabávača Kazmu, ktorý do televíznej šou o varení prepašoval svojho herca, aby upozornil na problémy ľudí trpiacich Tourettovým syndrómom.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Známy český vtipkár Kazma prekabátil televíziu Prima aj s tisícmi divákov kráľovským prankom Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 313
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 270
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 364
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 468
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 754
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 619
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 266
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 105
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 036
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 5 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Google

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
YouTube
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Načo sú nám mimovládky? A ovláda ich Soros? (video)

Vyvraciame najväčšie mýty o mimovládkach.