Fičí logo Fičí
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Youtuberi Expl0ited a Selassie si vymysleli konflikt, skočili im na to tisíce ich fanúšikov

Malo to byť poučné.

Neverte všetkému, čo vidíte na internete.To chceli odkázať dvaja z najúspešnejších slovenských youtuberov svojím fanúšikom. Minulý týždeň medzi sebou Expl0ited a Selassie rozpútali konflikt, ktorý prešiel od osočovania v instastories do hejtovacích videí a spustil vlnu nenávistných komentárov aj medzi ich fanúšikmi.

V stredu odhalili, že šlo vlastne len o kampaň pre Globsec, ktorá má poukazovať na problém fake news.

Ich "beef založený na fejkových informáciách" mal ich sledovateľom ukázať, ako ďaleko to môže zájsť, keď sa na seba začnú nabaľovať nepravdy, klamstvá a nenávisť, a že informácie si treba overovať.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Naučte sa odhaliť propagandu, falošné správy a konšpirácie v médiách. Pomôže vám tento manuál Čítajte 
Načítavam video...

"V podstate sme potrebovali vyriešiť to, že ľudia na internete sú extrémne naivní a extrémne veria každej hlúposti, čo si na internete prečítajú, čo im povie kamoš, čo niekto zazdieľa a potom sa širia veľké hlúposti po internete a vznikajú dosť veľké problémy a hádky, až sa to dostalo k nám do takéhoto beefu," hovorí v jednom z vysvetľovacích videí Expl0.

Načítavam video...

Ťažko však povedať, či si z toho ich 15-roční fanúšikovia skutočne odnesú tento šľachetný odkaz.

Z komentárov na Youtube to vyzerá tak, že hlavne uznávajú to, ako si z nich vydarene vystrelili a tešia sa, že nemusia byť ani na jednej strane a môžu mať radi oboch youtuberov. Ich fanúšikmi sú totiž prevažne deti a tínedžeri okolo veku 10 - 18 rokov, teda citlivá skupina, ktorá sa do takýchto konfliktov rýchlo emocionálne zapojí. Celé posolstvo sa však trochu stráca v egotripe oboch hlavných aktérov, keď sa vo vysvetľovacích videách hlavne vytešujú z toho, ako všetkých dostali, kto sa do toho zapojil a ako precízne si celý konflikt naplánovali.

Skryť Vypnúť reklamu

Celá kauzička však poukázala aj na ďalší problém, a to na to, ako sa ľudia tešia z nenávisti a ako ju vo veľkom sledujú.

Ich videá, v ktorých na seba navzájom útočia, mali každé okolo 200 až 300-tisíc pozretí a dostali sa na prvé pozície v Youtube trendoch. Nezvyčajne veľký zásah mali aj ich instastories súvisiace s vymysleným konfliktom.

"Keď toto dokážeme urobiť my dvaja, čo potom dokážu urobiť médiá, politici alebo celebrity, významnejší ľudia," hovorí vo videu Selassie a vystríha fanúšikov, aby slepo neverili všetkému, čo počujú či čítajú, hoci im to hovorí kamoš či ich obľúbený youtuber.

Kampane, ktoré by mali šíriť osvetu, sú podľa všetkého momentálne obľúbené. Pred niekoľkými týždňami internetom rezonoval prank českého internetového zabávača Kazmu, ktorý do televíznej šou o varení prepašoval svojho herca, aby upozornil na problémy ľudí trpiacich Tourettovým syndrómom.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Známy český vtipkár Kazma prekabátil televíziu Prima aj s tisícmi divákov kráľovským prankom Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  2. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  6. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  7. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  8. Bezbariérové vozidlo
  9. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 655
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 630
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 481
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 351
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 12 562
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 568
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 557
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 459
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 339
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 112
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Google

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
YouTube
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
CYNICKÁ OBLUDA

V bubline pritakávačov

Začína byť celkom jasné, koho presne Matovič myslí, keď hovorí o múdrosráčoch.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Prokuratúru treba založiť nanovo

Dajte Kolíkovej mandát a ona to urobí.

Peter Tkačenko