Fičí logo Fičí
Nedeľa, 21. apríl , 2019

Slovenské spojenie umenia a skejtového oblečenia má žlto - čierne farby a málo lásky

Umenie sa v dnešnej dobe dá pohodlne nosiť aj oblečené.

Stretnutie urban kultúry pod jednou strechou. Tak sa dá opísať bratislavské podujatie FASHION DEALã. Na prelome mája a júna vítali ľudí v priestoroch Starej tržnice umelci, módni návrhári, fotografi, zástupcovia značiek aj reselleri.

Zapojil sa aj Footshop, ktorý prišiel so spojením výtvarného umenia a oblečenia. Obrazy umelca Martina Lukáča sa tak stali potlačou pre oblečenie značky UKNOW. Vznikla kolekcia primárne určená pre skateboardistov. Kúpiť si ich však nemusia len skateboardisti, nová kolekcia je dostupná pre všetkých.

„Táto kolekcia je špeciálna tým, že je to spolupráca medzi dvoma brandmi a jedným umelcom, čo sa podľa mňa nestáva často,“ vyhadril sa o kolekcii brand manager Footshopu Daniel Chomistek.

Podľa Jakuba Vážana, zástupcu UKNOW, je však kolekcia špeciálna takmer všetkým: „Vyrábame všetky veci na Slovensku, všetky kúsky sú v limitovanom počte a všetky sú len z tejto jedinej výstavy s názvom No Love All Hate.“

A ako to celé vzniklo? S nápadom oslovila Martina Lukáča značka UKNOW. „Mne sa tá vízia páčila, nejak to celé do seba zapadlo. Jakub už prišiel s pripravenými vecami za mnou, že sa mu moja výstava páčila a pripravil to akoby dopredu,“ spomína umelec.

Podľa Jakuba Vážana nad spoluprácou premýšľali už dlhšie. S Martinom Lukáčom boli v kontakte a spolupráca s ním bola plánovaná takmer rok dopredu. „Áno, už dlhšie sme nad tým rozmýšľali, asi pol roka nám zabrala celá príprava a najaktívnejšie boli posledné tri - štyri mesiace. Martin je akoby taká spojka, ktorá spojila Uknow a Footshop, vďaka nemu sme sa dali dokopy.“

Martin Lukáč však s Footshopom spolupracuje už dlhšie, komunikoval s nimi aj predtým a jeho umenie často využívali: „Predtým napríklad fotili kolekcie s mojím pozadím. Toto je však úplne prvý hmatateľný výsledok mojej kolekcie na oblečení.“

Kolekcia má len niekoľko kúskov v limitovanom počte. Nebola navrhnutá na predaj v masovom počte, práve naopak. Ide o jedinečné spojenie, kedy sa látka na oblečení stala akoby umelcovým plátnom. Kolekcia obsahuje bundy a mikiny, ale aj tričko s krátkym rukávom či ponožky. "Ešte je tam skateboard, ale ten sme dali vyrobiť najmä pre našich známych,“ opisuje brand manager Footshopu. „Je to limitované, to znamená, že sa to bude predávať, dokým sa to nevypredá."

S uvedením kolekcie bol spojený aj program v predajni Footshopu. Zároveň tu bola vystavená kolekcia, no predávať sa bude len na internete. „Event je založený na tom, že Martine obrazy sme preniesli na oblečenie a preto sme sa ich snažili vystaviť ako obrazy. Spravili sme aj skejtovú session, keďže Uknow je skejtová značka, a čerešničkou na torte je vystúpenie Rytmusa,“ vysvetľuje brand manager Footshopu.

Oblečenie je čiernej farby so žltou potlačou. Stavili na jednoduchosť a možno práve aj vďaka tomu sa kolekcia teší úspechu. „Tá žltočierna je nejakým hitom, je to akoby aktuálne, aj keď ja som na tom pracoval pred rokom,“ vyjadril sa umelec. „Kolekcia sa mi veľmi páči a som vďačný Footshopu a Uknow. To čo z toho vzniklo, je pre mňa čistá láska, aj keď názov hovorí opak.“

Podľa slov brand managera Daniela Chomisteka ľudia tento pokus o spojenie módy a umenia hodnotia pozitívne. „Veľa ľudí nám dáva pozitívne ohlasy, samozrejme, nie každému sa to musí páčiť. Ale naozaj sme počuli veľa pozitívnych ohlasov.“

Tí, ktorí v tejto kolekcii nenašli svoj štýl, však nemusia zúfať. Footshop totiž podľa Daniel Chomisteka už rozmýšľa do budúcna aj nad inými kolekciami. „Spolupracujeme s rôznymi umelcami, aj na iných projektoch a určite aj do budúcna plánujeme niečo podobné.“ Niečo chystá aj Martin Lukáč, ktorý však svoje plány ešte tají. „Mám ešte niečo s oblečením v pláne, ale asi to nebudem prezrádzať.“

Prečítajte si tiež: Potrebujete ráno inšpiráciu, čo si obliecť? Sledujte týchto 7 instaúčtov, ktoré robia módu trochu inak

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 16 739
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 14 343
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 748
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 729
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 853
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 5 203
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 375
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 572
  9. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 274
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 220