Slovenské spojenie umenia a skejtového oblečenia má žlto - čierne farby a málo lásky

Umenie sa v dnešnej dobe dá pohodlne nosiť aj oblečené.

Stretnutie urban kultúry pod jednou strechou. Tak sa dá opísať bratislavské podujatie FASHION DEALã. Na prelome mája a júna vítali ľudí v priestoroch Starej tržnice umelci, módni návrhári, fotografi, zástupcovia značiek aj reselleri.

Zapojil sa aj Footshop, ktorý prišiel so spojením výtvarného umenia a oblečenia. Obrazy umelca Martina Lukáča sa tak stali potlačou pre oblečenie značky UKNOW. Vznikla kolekcia primárne určená pre skateboardistov. Kúpiť si ich však nemusia len skateboardisti, nová kolekcia je dostupná pre všetkých.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Táto kolekcia je špeciálna tým, že je to spolupráca medzi dvoma brandmi a jedným umelcom, čo sa podľa mňa nestáva často,“ vyhadril sa o kolekcii brand manager Footshopu Daniel Chomistek.

Podľa Jakuba Vážana, zástupcu UKNOW, je však kolekcia špeciálna takmer všetkým: „Vyrábame všetky veci na Slovensku, všetky kúsky sú v limitovanom počte a všetky sú len z tejto jedinej výstavy s názvom No Love All Hate.“

A ako to celé vzniklo? S nápadom oslovila Martina Lukáča značka UKNOW. „Mne sa tá vízia páčila, nejak to celé do seba zapadlo. Jakub už prišiel s pripravenými vecami za mnou, že sa mu moja výstava páčila a pripravil to akoby dopredu,“ spomína umelec.

Podľa Jakuba Vážana nad spoluprácou premýšľali už dlhšie. S Martinom Lukáčom boli v kontakte a spolupráca s ním bola plánovaná takmer rok dopredu. „Áno, už dlhšie sme nad tým rozmýšľali, asi pol roka nám zabrala celá príprava a najaktívnejšie boli posledné tri - štyri mesiace. Martin je akoby taká spojka, ktorá spojila Uknow a Footshop, vďaka nemu sme sa dali dokopy.“

Martin Lukáč však s Footshopom spolupracuje už dlhšie, komunikoval s nimi aj predtým a jeho umenie často využívali: „Predtým napríklad fotili kolekcie s mojím pozadím. Toto je však úplne prvý hmatateľný výsledok mojej kolekcie na oblečení.“

Kolekcia má len niekoľko kúskov v limitovanom počte. Nebola navrhnutá na predaj v masovom počte, práve naopak. Ide o jedinečné spojenie, kedy sa látka na oblečení stala akoby umelcovým plátnom. Kolekcia obsahuje bundy a mikiny, ale aj tričko s krátkym rukávom či ponožky. "Ešte je tam skateboard, ale ten sme dali vyrobiť najmä pre našich známych,“ opisuje brand manager Footshopu. „Je to limitované, to znamená, že sa to bude predávať, dokým sa to nevypredá."

S uvedením kolekcie bol spojený aj program v predajni Footshopu. Zároveň tu bola vystavená kolekcia, no predávať sa bude len na internete. „Event je založený na tom, že Martine obrazy sme preniesli na oblečenie a preto sme sa ich snažili vystaviť ako obrazy. Spravili sme aj skejtovú session, keďže Uknow je skejtová značka, a čerešničkou na torte je vystúpenie Rytmusa,“ vysvetľuje brand manager Footshopu.

Oblečenie je čiernej farby so žltou potlačou. Stavili na jednoduchosť a možno práve aj vďaka tomu sa kolekcia teší úspechu. „Tá žltočierna je nejakým hitom, je to akoby aktuálne, aj keď ja som na tom pracoval pred rokom,“ vyjadril sa umelec. „Kolekcia sa mi veľmi páči a som vďačný Footshopu a Uknow. To čo z toho vzniklo, je pre mňa čistá láska, aj keď názov hovorí opak.“

Podľa slov brand managera Daniela Chomisteka ľudia tento pokus o spojenie módy a umenia hodnotia pozitívne. „Veľa ľudí nám dáva pozitívne ohlasy, samozrejme, nie každému sa to musí páčiť. Ale naozaj sme počuli veľa pozitívnych ohlasov.“

Tí, ktorí v tejto kolekcii nenašli svoj štýl, však nemusia zúfať. Footshop totiž podľa Daniel Chomisteka už rozmýšľa do budúcna aj nad inými kolekciami. „Spolupracujeme s rôznymi umelcami, aj na iných projektoch a určite aj do budúcna plánujeme niečo podobné.“ Niečo chystá aj Martin Lukáč, ktorý však svoje plány ešte tají. „Mám ešte niečo s oblečením v pláne, ale asi to nebudem prezrádzať.“

Prečítajte si tiež: Potrebujete ráno inšpiráciu, čo si obliecť? Sledujte týchto 7 instaúčtov, ktoré robia módu trochu inak

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 13 391
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 8 978
  3. Najkrajšie americké národné parky 8 049
  4. Vizuálny smog je problém 3 338
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 923
  6. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 915
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 299
  8. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 249
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 1 992
  10. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 1 585