Vybrali tie najsexistickejšie reklamy roka. Cenu dostala Demotivácia aj klub Unique

Záložňa Breva si to zase nenechala ujsť.

(Zdroj: m.smedata.sk)

Tento rok sa na Slovensku už druhýkrát udeľuje anitcena za najsexistickejšiu reklamu uplynulého roka Sexistický kix. V susednom Česku podobná súťaž existuje už deväť rokov pod názvom Sexistické prasátečko.

Cieľom oboch súťaží je upozoniť na to, aké sú dôsledky sexizmu na život ľudí a umožniť verejnosti vyjadriť svoju nespokojnosť so sexizmom v reklame. V tomto ročníku bolo nominovaných až 55 reklám (minulý rok ich bolo 30) a víťaza vyhlásili v piatok 2. júna.

Prečítajte si tiež: Porno alebo reklama? Česi si zvolili najsexistickejšiu reklamu roka

Na základe hodnotenia odbornej poroty vyhrali cenu až tri reklamy.

Televízna reklama na aplikáciu LetGo

Reklama podľa odbornej poroty stavia ženu na úroveň objektu, ktorý sa dá vymeniť, a je dehonestujúca. Táto reklama bola vyhodnotená ako neetická aj Radou pre reklamu a sexistická scéna z nej bola pre televíznych divákov vystrihnutá. Na internete je však stále v pôvodnej dĺžke.

Článok pokračuje pod video reklamou

Reklama na minerálnu vodu Budiš

Minuloročná reklamná kampaň pre minerálku Budiš vznikla v spoulpráci so stránkou Demotivácia, ktorá je známa sarkastickým humorom a tým, že uráža úplne všetkých. Táto reklama podľa odbornej poroty posilňuje stereotypné predstavy o ženskej kráse a má sexistický až pornofikujúci obsah.

Televízna reklama na Fernet Stock Original

Video podľa poroty veľmi agresívnym spôsobom podsúva potrebu udržať rodové stereotypy. Navodzuje atmosféru vzbury mužov, ktorí majú potrebu vymedziť sa mimo "svet žien" a definovať ich postavenie.

"Nastolenie takto rozdeleného sveta je o moci a dominancii mužov nad ženami, situácii tak nebezpečnej pre ženy. Práve takto definované postavenie žien je príčinou násilia na ženách a jeho vysokej spoločenskej tolerancii,“ hovorí Katarína Karkašová, riaditeľka Aliancie žien Slovenska a členka odbornej poroty.

Prečítajte si tiež: Najsexistickejšie slovenské reklamy sú známe. Anticenu získali tento rok až štyri

Desiatka najhorších reklám vyzerá podľa hlasovania verejnosti nasledovne:

10. Internetová reklama na bytový komplex Čerešne

9. Internetová reklama na súťaž realizovanú Demotiváciou

8. Billboard propagujúci kliniku estetickej medicíny Victoria Regia

7. Reklama na Krbex

6. Facebooková reklama na Vysokoškolský klub Unique

5. Facebooková reklama na Vysokoškolský klub Unique

4. Reklamný spot na Semtex

Zaujímavosťou je, že táto reklama vyhrala vo svojej kategórii ocenenie Strieborný klinec v súťaži o najkreatívnejšiu reklamu Zlatý klinec.

3. Internetová reklama na Tuli vaky

2. Reklama na minerálnu vodu Budiš

1. Leták záložne Breva

(Nečakaným) víťazom hlasovania verejnosti sa stala reklama od záložne Breva. Rada pre reklamu v prípade záložne opakovane konštatovala porušenie Etického kódexu.

Minulý rok v tejto súťaži zvíťazila predvolebná reklama poslankyne Jany Cigánikovej z SaS.

Prečítajte si tiež: Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 719
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 425
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 154
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 001
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 632
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 055
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 725
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 012
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 2 396
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010