Vybrali tie najsexistickejšie reklamy roka. Cenu dostala Demotivácia aj klub Unique

Záložňa Breva si to zase nenechala ujsť.

(Zdroj: m.smedata.sk)

Tento rok sa na Slovensku už druhýkrát udeľuje anitcena za najsexistickejšiu reklamu uplynulého roka Sexistický kix. V susednom Česku podobná súťaž existuje už deväť rokov pod názvom Sexistické prasátečko.

Cieľom oboch súťaží je upozoniť na to, aké sú dôsledky sexizmu na život ľudí a umožniť verejnosti vyjadriť svoju nespokojnosť so sexizmom v reklame. V tomto ročníku bolo nominovaných až 55 reklám (minulý rok ich bolo 30) a víťaza vyhlásili v piatok 2. júna.

Prečítajte si tiež: Porno alebo reklama? Česi si zvolili najsexistickejšiu reklamu roka

Na základe hodnotenia odbornej poroty vyhrali cenu až tri reklamy.

Televízna reklama na aplikáciu LetGo

Načítavám video...

Reklama podľa odbornej poroty stavia ženu na úroveň objektu, ktorý sa dá vymeniť, a je dehonestujúca. Táto reklama bola vyhodnotená ako neetická aj Radou pre reklamu a sexistická scéna z nej bola pre televíznych divákov vystrihnutá. Na internete je však stále v pôvodnej dĺžke.

Reklama na minerálnu vodu Budiš

Minuloročná reklamná kampaň pre minerálku Budiš vznikla v spoulpráci so stránkou Demotivácia, ktorá je známa sarkastickým humorom a tým, že uráža úplne všetkých. Táto reklama podľa odbornej poroty posilňuje stereotypné predstavy o ženskej kráse a má sexistický až pornofikujúci obsah.

Televízna reklama na Fernet Stock Original

Načítavám video...

Video podľa poroty veľmi agresívnym spôsobom podsúva potrebu udržať rodové stereotypy. Navodzuje atmosféru vzbury mužov, ktorí majú potrebu vymedziť sa mimo "svet žien" a definovať ich postavenie.

"Nastolenie takto rozdeleného sveta je o moci a dominancii mužov nad ženami, situácii tak nebezpečnej pre ženy. Práve takto definované postavenie žien je príčinou násilia na ženách a jeho vysokej spoločenskej tolerancii,“ hovorí Katarína Karkašová, riaditeľka Aliancie žien Slovenska a členka odbornej poroty.

Prečítajte si tiež: Najsexistickejšie slovenské reklamy sú známe. Anticenu získali tento rok až štyri

Desiatka najhorších reklám vyzerá podľa hlasovania verejnosti nasledovne:

10. Internetová reklama na bytový komplex Čerešne

9. Internetová reklama na súťaž realizovanú Demotiváciou

8. Billboard propagujúci kliniku estetickej medicíny Victoria Regia

7. Reklama na Krbex

6. Facebooková reklama na Vysokoškolský klub Unique

5. Facebooková reklama na Vysokoškolský klub Unique

4. Reklamný spot na Semtex

Zaujímavosťou je, že táto reklama vyhrala vo svojej kategórii ocenenie Strieborný klinec v súťaži o najkreatívnejšiu reklamu Zlatý klinec.

Načítavám video...

3. Internetová reklama na Tuli vaky

2. Reklama na minerálnu vodu Budiš

1. Leták záložne Breva

(Nečakaným) víťazom hlasovania verejnosti sa stala reklama od záložne Breva. Rada pre reklamu v prípade záložne opakovane konštatovala porušenie Etického kódexu.

Minulý rok v tejto súťaži zvíťazila predvolebná reklama poslankyne Jany Cigánikovej z SaS.

Prečítajte si tiež: Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 103
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 728
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 993
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 296
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 5 505
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 934
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 615
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 189
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 039
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 987