Idete na pohovor a chcete tú prácu fakt dostať? Myslite pred ním na tieto dôležité detaily

Komunikácia s ľuďmi nás občas desí, no keď sa k tomu pridá stres, niekedy z toho môžeme vyjsť ako pekní hlupáci.

(Zdroj: rawpixel-live.imgix.net)

Strávte chvíľu pred zrkadlom

Vyhnite sa: Grotesknému výzoru

Nacvičte si svoj prejav pred zrkadlom. Pozerajte sa na seba a rozprávajte. Možno vám to príde smiešne a nezmyselné, no takto môžete predísť tomu, aby ste vyzerali skutočne groteskne a neuvedomili ste si to. Jednoducho, to, ako vyzeráte a zniete, si všimnete sami a budete mať šancu to dopredu napraviť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Buďte pokorní, no sebavedomí

Vyhnite sa: Prílišnej sebavedomosti či, naopak, utiahnutosti

To je presne spôsob prejavu, aký by ste mali dosiahnuť. Opýtajte sa seba, kto na vás dokáže urobiť väčší dojem. Ten, kto vám sebavedomo dokáže, že si verí a vie, alebo ten, kto sa chová ako truľo, ktorý ostane na rovnakom mieste, na ktoré ho položia? To je možno dobré pri pomocných a manuálnych prácach, no ak ašpirujete na vyššie pozície, pokúste sa o jemne asertívny prejav. Ten vám môže skutočne pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravte sa

Vyhnite sa: Neznalosti, preklepnite si svojho budúceho šéfa

Nenechajte sa zaskočiť otázkami, ktoré sa vás budú pýtať. Samozrejme, že sa nedá z ničoho nič naučiť reagovať pohotovo, niekto to vie, iní sú v tom stratení. Odbúrať stres vám pomôže aj to, ak sa pripravíte nie len na otázky, ktoré sa vás pravdepodobne váš budúci zamestnávateľ bude pýtať, ale aj naňho samotného. Skúste si ho nájsť na sociálnych sieťach, naštudovať si o ňom niečo. Ak budete mať aspoň malý prehľad o tom, s kým idete vlastne pohovor robiť, budete oveľa pokojnejší, pretože si uvedomíte, že nech je situácia akákoľvek, rozprávať sa budete s obyčajným človekom z mäsa a kostí.

Prvý dojem spravíte len raz

Vyhnite sa: Extravagantnosti a umelosti

Na prvý dojem máme len jednu šancu, preto je veľmi dôležité, ako si vás daný človek zapamätá. Dajte si záležať na tom, aby ste zvolili správne oblečenie. Nežiada sa od vás, aby ste prišli vyštafírovaní ako na ples. Musíte nájsť ten správny pomer elegancie a uvoľnenosti, aby ste nepôsobili príliš upäto, no ani flegmaticky. Na dosiahnutie uvoľneného looku sa môžete inšpirovať akýmkoľvek módnym časopisom. Dajte spovedajúcemu pocítiť, že ani slušné oblečenie vám nie je cudzie.

SkryťVypnúť reklamu

Poriadne artikulujte

Vyhnite sa: Zbytočným breptom, ktorým môžete pomocou našich rád veľmi ľahko predísť

Veľmi dôležitým prvkom vášho prejavu a jeho efektu na ľudí, ktorí vás počúvajú, je artikulácia. Ak si neveríte, urobte si jednoduché artikulačné cvičenia, ktoré vám pomôžu docieliť krásnu artikuláciu. Skúsiť si to môžete hneď teraz. Skúste rýchlo päťkrát za sebou povedať "BI-BE-BA-BO-BU" alebo "ČI-ČE-ČA-ČO-ČU". Ak ste to zvládli, môžete sa pokúsiť rozcvičiť si mimické svaly jednoduchým opakovaným širokým úsmevom.

Dajte si vodu, nie kávu

Vyhnite sa: Kávičke a sladkým nápojom

Rada nad zlato. Po prečítaní si to zapíšte do denníčka a pred každým pohovorom si túto radu pripomeňte. Ak si dáte pred pohovorom kávu, stane sa presne to, čo nechcete ani vy, ani váš potenciálny zamestnávateľ. Celý pohovor namiesto odpovedí premliaskate. Dajte si pred vstupom do miestnosti pár dúškov vody a tri cvičné nádychy.

SkryťVypnúť reklamu

Aj na dýchaní a sedení záleží

Vyhnite sa: Vyvaľovaniu sa v kresle, tým dojem nespravíte

Nie je jedno, ako sedíte a dýchate. Odporúčanie znie - do kresla sa nevyvaľte. Využite aktívny sed, ktorý okrem toho, že v ňom telo vyzerá pekne, vám pomôže s dýchaním. Ak sa naučíte jednoducho dýchať do bránice, nie len hrudníkovo, môžete sa vyhnúť defektným pauzám vo vašom prejave, ktoré môžu vyniknúť pri nadmernom strese.

Regulujte svoj smiech

Vyhnite sa: Zbytočným a trápnym výbuchom smiechu

Ten je v poriadku, ak sa nezačnete smiať ako kôň. Pokúste sa čo najviac obmedziť výbuchy smiechu. Okrem toho, že z vás spravia skôr grotesknú postavičku ako budúceho zamestnanca, vyhnete sa aj trápnemu pocitu, ktorý má tendenciu dostaviť sa hneď po výbuchu a znemožniť vyslovenie ďalšej vety.

SkryťVypnúť reklamu

Čo na to personálna manažérka?

Na to, čoho sa máme vyvarovať, a naopak, čím môžeme spraviť dojem, sme sa opýtali aj Silvie Matisovej, personálnej riaditeľky známej streetfoodovej prevádzky Orbis Street Food, ktorá spadá pod Orbis Institute: "Najčastejšie chyby sú nepripravenosť, vulgárnosť a klamanie," vraví Silvia.

Na druhej strane pri najímaní a hľadaní nových ľudí oceňuje bezprostrednosť reakcie a úprimnosť. Vlastnosti, na ktoré si posvieti každý zamestnávateľ, sú vraj jednoznačne spoľahlivosť a lojalita.

Prečítajte si tiež: Takto by ste mali pripraviť svoj životopis, aby ho zamestnávatelia nehádzali rovno do koša Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu