V knihe českého múzea sa namiesto archeologických nálezov objavili nahotinky. Bol to hoax

Múzeum sa chcelo zviditeľniť guerilla kampaňou. (Doplnené o 19:20 nové informácie a upravený nadpis)

Kým u nás sa snažíme žiakov pritiahnuť k dejepisu väčším počtom hodín, kvalitnými výstavami či návštevami Osvienčimu, v Česku to skúšajú po svojom. Namiesto fotografií archeologických nálezov dávajú do kníh fotky nahých žien.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale iba nechtiac.

V novej publikácii Jičínského múzea s názvom Archeologie kraje básníků, archeologie Sobotecka v Českém ráji sa namiesto archeologických nálezov objavili ženské akty.

Ako uviedlo samotné múzeum v oficiálnej správe, "mezi dokumentačními fotografiemi archeologických nálezů ze Sobotecka se na několika místech po dodání z tiskárny vyjímaly fotografie polonahých žen".

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa tam dostali? Nikto vraj nevie.

Publikáciu pripravilo múzeum s autorom knihy Jiřím Waldhauserom. Podliehala niekoľkým korektúram a boli skontrolované aj finálne podklady, ktoré boli následne odoslané do tlačiarne. "Neviem si vysvetliť, akým spôsobom sa do publikácie dostali nevhodné fotografie," uviedol riaditeľ múzea PhDr. Michal Babík.

Pre Aktuálně.cz Babík povedal, že udalosť pobavila zamestnancov múzea, rovnako ako aj autora knihy. "Samozrejme, pátrame po tom, ako sa tam fotky mohli dostať," doplnil.

Publikáciu múzeum stiahlo z predaja, vydajú ju v novom náklade 300 kusov. Autor knihy si niekoľko šteklivých výtlačkov ponechá, ostatné budú v múzeu pridávať ku vstupenkám. Ale len dospelým, ktorí o ne prejavia záujem.

SkryťVypnúť reklamu

Aktualizácia: Po tom, čo o záhadnej knihe napísali viaceré médiá, múzeum vyšlo s pravdou von - nahotinky boli iba marketingovou akciou na zvýšenie povedomia o inštitúcii, v knihe skutočnosti nikdy neboli. "Hlavným cieľom nebola ani tak propagácia novej publikácie ako skôr popularizácia činnosti múzeí v Českej republike. Po približne 24 hodinách od vydania tlačovej správy tymto celú kampaň ukončujeme," uviedol riaditeľ múzea Michal Babík pre český denník Právo. Podľa neho malo ísť o originálnu formu guerilla marketingu.

Pretože internety už teraz nie sú dosť zaplavené hoaxami a konšpiráciami...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu