Mladí dizajnéri zladili oblečenie s nábytkom. Šijú sukne ako pre princezné - aj z látok z Ikey

Mladí dizajnéri zladili oblečenie s nábytkom. Šijú sukne ako pre princezné - aj z látok z Ikey

Vydané 14.2.2017 o 12:58

Inšpirovalo ich predražené oblečenie na bratislavskom trhu.

Prvý podnet vytvoriť módnu značku prišiel pred dvoma rokmi na Urban markete v Bratislave. Tam sa potulovala Veronika Kaľuhová (26) so svojim priateľom Reinhardom Siebenstichom (27). Zaujalo ich zopár kúskov, no domov si nič neodniesli. Práve naopak, povedali si, prečo by si to mali kupovať, veď si to radšej vyrobia sami.

A tak sa začal črtať príbeh PRINCESY.

„Nad názvom sme veľmi neuvažovali. Jednoducho sa v našich sukniach musí každá žena cítiť ako princezná. Nič iné za týmto názvom nestojí, iba jednoduchosť, pocit ľahkosti a pohodlia,“ prezradila Veronika.

Obaja vyštudovali výtvarný odbor, ale každý sa pohol iným smerom.

Veronika pracuje ako office manažérka, Reinhard učí na základnej škole. Spoločnú záľubu našli v Princese. Veronika sa stará o grafické návrhy, dizajn etikiet a všetky propagačné materiály. Jej priateľ má na starosti marketing a komunikáciu so zákazníkmi.

Na procese výroby sukní pracujú spoločne. Aj keď je to niekedy ťažké. „Ja potrebujem pri svojej tvorbe logický priebeh, presný zámer a rada si detailne zbieram inšpirácie až dovtedy, dokým nevznikne sto percentný koncept,“ povedala pre Fičí Veronika.

„Ja zas chrlím množstvo nápadov. Je to ako brainstorming, ktorý potom Veronika vyselektuje. Niekedy na smiešne jeden až dva nápady, ktoré sa naozaj zrealizujú. Je to veľmi komplikované, hlavne pri výbere materiálov a motívov, kde z desať až pätnásť ponúk vyberieme tri a niekedy sa nezhodneme ani na jednom,“ dodal Reinhard.

Za necelé dva roky vytvorili štyri kolekcie: Folk, Ikea, Street a Kids.

Najnezvyčajnejšou je asi kolekcia Ikea, pri ktorej sa mladý pár inšpiroval nábytkom z dielne švédskeho obchodného domu.

„Preniesť textílie zo známeho obchodného reťazca na sukne bol odvážny krok, ale vďaka nemu sme vybrali vzory, ktoré nás lákali svojou dostupnosťou. Na začiatku bolo pre nás úsmevné šiť sukne z látky, ktorou je potiahnutý veľký luster, malé vankúše či závesy. Divné, ale o to lákavejšie. Nakoniec bol výsledok lepší, než sme čakali, a do tejto kolekcie postupne pridávame stále nové modely,“ opísala kolekciu sukní Veronika.

So šitím im najprv pomáhali Veronikine sestry, potom ich remeslu priučili. Teraz si všetko šijú sami, no pri náročnejších modeloch si zavolajú na pomoc Veronikinu sestru Andreu.

Modely reprezentuje na fotkách zas Reinhardova sestra Ingrid, takže Princesa je v podstate rodinný podnik.

Sukne šijú prevažne na objednávku a často po jednom kuse, takže v sklade u nich nájdete len minimum vecí. Pri výrobe už vyskúšali látky z celého Slovenska, od Prešova až po Bratislavu.

Bohužiaľ, niektoré látky sa druhýkrát už do predajne nedostali.

A to bol pre Princesu problém. Preto sa Veronika a Reinhard rozhodli, že v budúcnosti vytvoria vlastné vzory a dajú ich potlačiť na vybrané látky. Predtým už skúšali vyrobiť maľované sukne, no do predaja ich nezaradili.

„Tento experiment sme vyhodnotili tak, že sa to samozrejme dá, ale je to veľmi prácne a nákladne, čo by sa samozrejme prenieslo aj do konečnej ceny pre zákazníka. Preto sme sa rozhodli, že si tieto ukážky ponecháme a ak by mal niekto záujem o takúto ručnú prácu, nebránime sa maľovanej sukni,“ vysvetlila Veronika.

Značku v týchto dňoch rozširujú o nové modely, ale aj o doplnky – motýliky a gumičky do vlasov. V budúcnosti by ešte chceli vytvoriť kolekciu s odkazom na klasický impresionizmus, inšpirovaný Manetom či Monetom, ktorý je podľa nich nadčasový.

Okrem toho intenzívne pracujú na tvorbe vlastných vzorov a snívajú o kamennom obchode, kde by svojim zákazníčkam okrem sukní ponúkali aj čerstvé pečivo a kávu. Vo výklade by nesmel chýbať šijací stroj po Veronikinej prababke, ktorý je stále funkčný.

A kde sa mladí dizajnéri inšpirujú?

„Inšpiráciu máme všade okolo nás. Reinhard preferuje čisté línie, grafické vzory s monochromatickými farbami. Ja sa sústreďujem na ilustratívnejšiu stránku, kde spájam napríklad prírodné prvky s jemným pozadím. Pri tvorbe návrhov prejdeme viacerými fázami rozhodnutí a nakoniec sa snažíme vybrať tri až päť vzorov, ktorých sa držíme až do záverečnej finalizácie."

"Nemáme žiaden vzor. Bude to asi tým, že máme zatiaľ toľko nápadov, že sa ani nestíhame držať nejakých vzorov,“ zasmiala sa Veronika, ktorá sa netají tým, že pred začatím sezóny sleduje aktuálne trendy luxusných značiek, ale aj komerčnejších obchodov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Ikea zmenila švédske názvy výrobkov na problémy, ktoré ľudia najčastejšie googlia, a je to zábavné

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?