Po českom Lidl letáku prekáža černoch aj Slovákom: Facebook zaplavili rasistickými komentármi

Naši ''vlastenci'' sa predsa nemohli nechať zahanbiť.

(Zdroj: scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net)

Začiatkom roka 2017 českým "vlastencom" prekážal černošský model v letáku Lidlu. Facebookovú stránku spoločnosti spamovali nenávistnými a rasistickými komentármi.

Prečítajte si tiež: Čechom prekáža černoch v letáku Lidlu. Facebook zaplavili nenávistnými komentármi

Zahanbiť sa nenechali ani Slováci a terčom ich rasistických komentárov sa stala spoločnosť Nebbia, ktorá sa venuje distribúcii oblečenia v oblasti bodybuildingu a fitnessu. V piatok 3. februára zverejnila facebooková stránka Nebbia Žilina fotografiu, na ktorej je černošský bodybuilder Dennis Johansen.

Podobne ako pri českom Lidli, pod fotkou sa začali ihneď objavovať rasistické a xenofóbne komentáre.

Našťastie však ani Slovákom nehrabe úplne všetkým.

Na nechutné komentáre našich "vlastencov" reagovali výkonný riaditeľ spoločnosti Martin Pecko aj Andrea Kovaľová, marketingová manažérka.

"Obliekame svetových elitných športovcov a spomínaný Dennis Johansen je jedným z nich. Je členom nášho tímu viac ako rok. Bežne sa objavuje na našom e-shope aj na našich facebookových stránkach. Spolu s nami sa zúčastnil niekoľkých prestížnych súťaží a je nielen členom nášho tímu, ale aj našim kamarátom," povedala Kovaľová pre Fičí.sk.

"Človek, ktorý je na našej fotke, je náš dobrý priateľ Dennis. Je to Európan, tak ako aj ty. Má vysokoškolské vzdelanie, postavu, akú ty nikdy mať nebudeš, doma krásnu ženu (je biela a je blond). Dennisova fantastická postava a športové výsledky boli dôvodom, pre ktorý sme si ho vybrali do nášho teamu," napísal vo vyhlásení výkonný riaditeľ spoločnosti Martin Pecko.

Za posledný rok Dennis získal PRO kartu, absolvoval viacero výstav a ľudia zo spoločnosti si ani raz neuvedomili, že má pleť tmavej farby. "Je to len Dennis, náš dobrý kamarát," napísal Pecko.

Komentáre, ktoré sa objavili pod fotkou, ich sklamali. Až na jeden.

"Našiel sa jeden rasista, ktorý už nebude nosiť naše oblečenie. Tak to sme radi, aspoň sa nemusíme za neho hanbiť! Dokonca sme tak radi, že nechceme, aby dotyčný utrpel nejakú finančnú škodu, preto sme sa rozhodli, že od neho všetko naše oblečenie odkúpime," napísal Pecko.

Tvrdí, že ak ľudia nesúhlasia s tým, aby do Európy prúdili migranti, ktorí nechcú pracovať, tak sa k tomu majú vyjadriť: "Na svoj názor máš právo. Píš aj do Bruselu, ak si presvedčený, že to nie je dobré. Je to dokonca tvoja povinnosť. Ale ak sú medzi nami ľudia, ktorí majú inú farbu pleti ako ty a pracujú 10 hodín denne, trénujú ďaleko tvrdšie ako ty a žijú podľa pravidiel tejto spoločnosti, nemáš právo sa takto o nich vyjadrovať! Rasizmus nemá miesto ani v športe. ani nikde inde!" uviedol Pecko vo vyhlásení.

Spoločnosť odmietla, že by sa pri zverejnení fotografie inšpirovala českým Lidlom.

Prečítajte si tiež: Predajca mobilov poslal odkaz rasistickým Čechom. Nafotil kampaň s černochom z Lidl letáku

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 255
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 097
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 11 170
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 924
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 5 919
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 5 324
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 123
  8. Štefánka by Pulitzer 4 909
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 651
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 881

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Neprehliadnite tiež

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Rok po vražde je Slovensko ešte surovejšie (píše Michal Havran)

Pretože smrť dvoch mladých ľudí zničila jeho svet balíčkov a večierkov.

Dnes píše Matúš Ritomský

S Čaputovou sa môže zopakovať Mikloškova dilema

Voľby nemôžu byť chladný kalkul, ide o hodnoty. Pripomína vám to niečo?