Dvaja týpci skúšali, kam sa zadarmo dostanú v reflexnej veste. Prepašovali sa až na koncert Coldplay

Načo si kupovať lístky, keď stačí jedna reflexná vesta a sebavedomie?

(Zdroj: video-images.vice.com)

Snívate niekedy o tom, že by ste sa na všetky koncerty vašich obľúbených kapiel mohli dostať zadarmo? A čo takto bezplatná návšteva ZOO alebo kina?

Nemusíte na to mať špeciálnu kreditku, preukaz ani známosti. Postačí vám na to jediné - reflexná vesta.

Svet o tom presvedčil študent žurnalistiky na austrálskej La Trobe University, David Allegretti. Ten sa jedného dňa rozhodol, že spolu so svojím kamošom Seanom Fosterom skúsia, kam všade sa im podarí dostať vďaka reflexným vestám a falošným vysielačkám.

"Dôležití ľudia sa stále dostávajú na exkluzívne miesta a ostatní musia za to zaplatiť nechutný balík peňazí alebo sa na to všetko pozerať tajne, cez plot. Existuje však spôsob, ako sa môžu na exkluzívne miesta zadarmo dostať aj ľudia bez peňazí. Stačí, keď budete predstierať, že ste dôležití," opisuje David experiment na Vice.com.

Dôležito podľa neho pôsobia práve ľudia v reflexných vestách, keďže ostatní predpokladajú, že sú tam na to, aby riešili problémy a opravovali. "To robí z reflexných vest kľúč k životu," hovorí David.

Loading

...

Svoju teóriu sa rozhodli vyskúšať v praxi - v obchode kúpili reflexné vesty a falošné vysielačky a vydali sa na prieskum.

Úplne bez problémov sa dostali do kina aj do ZOO

Najskôr sa rozhodli prepašovať sa bez vstupného do kina, čo sa im bez problémov podarilo. Väčšou výzvou bolo dostať sa do ZOO. "Dobrých 15 minút sme sa len potulovali okolo a fajčili jednu cigaretu po druhej," spomína David.

Neverili, že sa im podarí prepašovať sa dovnútra: "Keď sme išli cez pokladne, cítil som sa, akoby som sa vyloďoval v Normandii."

Stresy však boli zbytočné - David a Sean prešli dovnútra bez problémov, pričom Sean ešte aj zaželal pokladníčke pekný deň. Zamestnancov chalani trollovali otázkami, ako sa majú, a zmätené z nich boli aj rodiny v ZOO, ktoré sa ich pýtali, kedy sa ZOO zatvára a kadiaľ sa ide do pavilónu opíc.

"Keď som sedel pri pavilóne lemurov, ktorý bol zatvorený, okoloidúca rodina si myslela, že pracujem. Opýtali sa ma, kedy bude pavilón znova otvorený. Povedal som im, že zavolám vedeniu a vyriešim to. Aj som to "vyriešil" - cez svoju fejkovú vysielačku," píše David.

A vďaka vestám si užili zadarmo aj koncert Coldplay

Žlté vesty chalani zmenili po príchode k štadiónu za oranžové, keďže ich mala väčšina usporiadateľov, ktorí sa pohybovali pred štadiónom.

A na koncert sa naozaj dostali zadarmo, hoci priznávajú, že to nebolo len vďaka vestám. "Sean mal medzi usporiadateľmi známeho, a keď sme sa dostali dovnútra, napísal mu," zveril sa David.

Známy im dal dočasné preukazy, vďaka ktorým sa mohli v areáli pohybovať. Keby sa však dovnútra neprepašovali vo vestách, k preukazom by sa nedostali.

A čo z toho vyplýva?

"Tieto zážitky mi potvrdili jediné: nikdy nevieš, kým to neskúsiš. Vďaka reflexným vestám sme sa dostali na tri miesta úplne zadarmo," uzavrel svoj príbeh David.

Z magického triku s reflexnými vestami však nie sú všetci nadšení. "Títo chlapci neobjavili nič nové a prevratné. Urobili len to, čo dlhé roky robia vrahovia, zlodeji a kriminálnici: vydávali sa za ľudí v uniformách, aby získali dôveru u cudzích," píše v komentári pre Cosmopolitan novinárka Rachel Torgerson: "Arogancia týchto chlapcov je šialená. Po prvé, myslia si, že sú jediní, kto kedy tento nápad vymyslel. Po druhé, v podstate ukradli stovky dolárov tým, že neplatili za atrakcie, a po tretie, znevážili pracovníkov v uniformách a autoritu, ktorú majú."

Sám David poukázal aj na negatívnu stránku veci: Ľudia podľa neho až nekriticky a naivne dôverujú uniformám. "Väčšina z nás na slovo poslúcha tých, ktorí nosia uniformy. Je to takmer ako v Stanfordskom väzenskom experimente," napísal.

Prečítajte si tiež: Väzenský experiment, ktorý sa vymkol z rúk: zo slušných študentov boli tyrani

Myslíte si, že by sa chalani v reflexnej veste dostali aj cez turnikety na intráky v Mlynskej alebo do Dankovho parlamentu?

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 57 367
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 653
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 818
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 955
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 757
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 778
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 797
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 174
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 124
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 877