Pri nakupovaní vianočných darčekov prejdete týmito 14 fázami. V ktorej sa práve nachádzate?

Pri nakupovaní vianočných darčekov prejdete týmito 14 fázami. V ktorej sa práve nachádzate?

Vydané 12.12.2016 o 16:53

Keby to tak niekto vybavil za vás...

1. Fáza ľahostajnosti

Trvá väčšinou od januára do novembra a Vianoce vám vtedy pripadajú ako záležitosť z inej reality. Kto by už len riešil vianočné darčeky dva mesiace dopredu?

2. Fáza uvažovania

Akceptovali ste fakt, že aj tento rok budú Vianoce a začali ste zľahka rozmýšľať nad tým, koho a čím chcete obdarovať. Zatiaľ len v hmlistých obrysoch.

3. Fáza zúfalstva

Čím viac rozmýšľate, tým je vám jasnejšie, že všetci všetko majú a žiadne darčeky sa už nedajú vymyslieť. Každý si hneď kúpi, čo chce, a ak si to nemôže dovoliť, vy na to nemáte detto nemáte peniaze.

4. Fáza kreativity

Zatnete sa a začnete si pre inšpiráciu pozerať darčekových poradcov, ktoré sa na internete každoročne vyroja ako dôchodcovia pri akcii na mandarínky. Váš mozog si spomenie na drobnosti, ktoré vám potenciálne obdarovaní ľudia niekedy spomenuli, na ich záľuby či zvyky.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Slovenský dizajn pod vianočným stromčekom: 25 tipov na krásne darčeky za menej ako 25 eur

5. Fáza nadšenia

Vymysleli ste zoznam skvelých darčekov, ktoré by potešili vašich blízkych, a už vidíte, ako si ich rozbaľujú a tešia sa!

6. Fáza odhodlania

V eufórii z toho, aké úžasné prekvapenia ste vymysleli, si dáte záväzok, že tohto roku budete mať všetky nakúpené darčeky už v prvej polovici decembra! Nebudete vôbec stresovať a Vianoce si konečne vychutnáte ako sviatky pokoja.

7. Fáza popierania

Zatiaľ ste sa síce neprimäli k tomu, aby ste sa vybrali do obchodov či začali darčeky objednávať z netu, no popri zapaľovaní druhej sviečky na adventnom venci presviedčate, že zatiaľ je všetko v pohode a do Vianoc máte kopu času.

8. Fáza ignorácie

Blížia sa nielen Vianoce, na ktoré sa v práci musíte pripraviť, ale aj koniec roka a všetky uzávierky na svete. Práce máte toľko, že na nejaké darčeky nemáte čas ani len myslieť, nieto na ne míňať drahocenné zvyšky energie.

9. Fáza paniky

Zapaľujete tretiu sviečku a uvedomíte si, že ešte ste nezaobstarali ani jeden darček. Spanikárite, že to nestíhate a už sa vidíte, ako kupujete na pošte žreby hodinu pred záverečnou na celé sviatky. A ešte čokolády a plyšáka z benzínky.

10. Fáza prepočítavania

Paniku ste rozdýchali a pozeráte sa na situáciu reálne. Kedy by ste si mohli spraviť čas na nákup darčekov? A počkať, máte ich vôbec za čo kúpiť?

11. Fáza znechutenia

Tak ste sa k nakupovaniu konečne odhodlali, ale už viete, prečo ste to toľko odhodlali. Ľudia sa totiž zbláznili, inak si neviete vysvetliť, prečo ich je v obchodom tak neskutočne veľa. Naopak, vecí, ktoré by stáli za kúpu, je bolestivo málo. Nadávate na komercializáciu sviatkov a konzumnosť našej civilizácie. O tomto majú byť Vianoce??

12. Fáza kompromisov

Niektoré darčeky ste nakúpili, iné už nestíhate objednať, ďalšie sa nedajú len tak zohnať vo vám dostupných obchodoch. Prehodnotíte svoje plány a kúpite aj (trochu menej super) alternatívy. Hlavne, že niečo máte.

13. Fáza rezignácie

Načo sa s tým vôbec babrete? Aj tak je všetkým jedno, čo dostanú, lebo všetci už všetko majú, a čo potrebujú, to si kúpia. Aj tak sa vašimi darčekmi budú zaoberať asi tak tri minúty pri rozbaľovaní a možno tú radosť len zahrajú. Stojí to za tú námahu?

14. Fáza spokojnosti

Nakoniec máte pre každého niečo, čo by ho mohlo potešiť. Poviete si, že podstata Vianoc aj tak nie je o darčekoch a už sa tešíte, na čom sa tento rok rodinne pohádate, ako veľmi sa prežeriete a či sa veľmi zablatíte cestou na polnočnú.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?