Porno alebo reklama? Česi si zvolili najsexistickejšiu reklamu roka

Okrem toho, že je sexistická, je aj nechutná a nevkusná.

V susednom Česku sa uskutočnil ôsmy ročník súťaže Sexistické prasátečko. Ide o anticenu, ktorá sa udeľuje najsexistickejším reklamám roka. Jej zámerom je uporozniť na závažný efekt, ktorý sexistické reklamy môžu mať na ľudí. Podobná súťaž sa uskutočnila tento rok aj u nás, slovenské sexistické reklamy sa však na tie české nechytajú.

Prečítajte si tiež: Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Na anticenu bolo nominovaných 88 reklám, čo je menej ako v minulosti. Organizátori dúfajú, že je to vďaka zlepšujúcej sa situácii, víťazná reklama nás však o tom veľmi nepresvedčila.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pozrite si 10 reklám, ktoré hlasujúci vyhodnotili ako najsexistickejšie:

10. Predvolebná kampaň TOP09

Na reklame je podľa hlasujúcich problematické, že stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí a ukazuje len obmedzené spektrum skúseností mužov a žien. Politická strana sa pritom len snažila poukázať na to, že jej voliči dokážu zbaliť viac žien, ako motorkári a muži s pick-upmi.

9. Reklama na Piercing Svitavy

Táto reklama bola nominovaná, pretože používa jazykový sexizmus vo forme dvojzmyselných sloganov a zdôrazňuje sexuálny motív, ktorý nesúvisí s produktom.

8. Internetová reklama na Hitrádio ORION

Podobne ako v prípade TOP09, reklama stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí. Okrem toho používa stereotypy o vlastnostiach mužov a žien a obe pohlavia zobrazuje znevažujúcim spôsobom. Muž v nej vyzerá ako typ, ktorý posiela ženy do kuchyne, čo je prístup, s ktorým nesúhlasíme. Do kuchyne totiž patria všetci rovnako, keďže tam je jedlo.

7. Výzva na zbierku pre iniciatívu Islám v ČR nechceme

Reklama používa princíp "sex predáva", sexuálne prvky však nijako nesúvisia s výrobkom (v tomto prípade so zbierkou) a ich cieľom je len upútať pozornosť. Za zmienku stojí slovo "dôstojne" napísané príhodne na odhalenom zadku.

6. Reklama na pisoári pre Cabaret Darling

Táto reklama si zaslúžila nomináciu vďaka tomu, že využíva časti ľudských tiel spôsobom, ktorý zdôrazňuje sexuálnu príťažlivosť. Okrem toho robí z človeka vec - osoby sú v tejto reklame vyobrazené ako tovar bez slobody, vôle a pocitov. Alebo je to len o nedorozumenie a tomuto kabaretu išlo len o to, aby si každý fanúšik pissingu v porne mohol skúsiť, aké to je?

5. Internetová reklama na KDÚ-ČSL

Reklama je, podobne ako predchádzajúca, vinná z využívania častí ľudských tiel spôsobom zdôrazňujúcim sexuálnu príťažlivosť a z používania princípu "sex predáva". Ako nám pravidelne pripomínajú české komunálne voľby, v politike to platí niekoľkonásobne.

4. Reklama na GASKOP

Pretože sex predáva aj v prípade sudového piva.

3. Reklama na Džemfest

Sex dokonca dokáže predať aj Džemfest, ktorý napriek názvu nemá nič spoločné so zaváraninami.

2. Bizarná reklama na Pokorný Knives

Naozaj nerozumieme, prečo táto čudná reklama na nože potrebovala takmer nahé ženské telo a kus mäsa. Okrem toho podľa hlasujúcich propaguje násilie.

1. Reklama na bar BUDDY’s

Víťazom sa s 559 hlasmi podľa hlasujúcich stala reklama na bar a hudobný klub Buddy´s. Dvojzmyselný slogan dopĺňa nevkusná fotka ženy so semenom na tvári, ktorá nemá s barom nič spoločné. Okrem toho neautorizovane používa produkty od istého výrobcu alkoholu.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 733
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 589
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 376
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 886
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 874

Neprehliadnite tiež

Mémcyklopédia #24: Čo znamená orokuratie?

Takto to dopadne, keď sa budete príliš dlho baviť s Andrejom Dankom.

Týchto 11 pesničiek bojuje proti predsudkom. Vy by ste zmenili názor?

Každú spoločenskú zmenu sprevádza „hymna“, ktorá zjednocuje aj burcuje.

Škótske študentky dostanú menštruačné potreby zdarma

Veľa dievčat má problém dovoliť si ich.

Do študentskej jedálne v Mlynskej doline dostala vegánske jedlo

Zostaviť vegánsky jedálniček bola výzva.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.