SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Porno alebo reklama? Česi si zvolili najsexistickejšiu reklamu roka

Okrem toho, že je sexistická, je aj nechutná a nevkusná.

V susednom Česku sa uskutočnil ôsmy ročník súťaže Sexistické prasátečko. Ide o anticenu, ktorá sa udeľuje najsexistickejším reklamám roka. Jej zámerom je uporozniť na závažný efekt, ktorý sexistické reklamy môžu mať na ľudí. Podobná súťaž sa uskutočnila tento rok aj u nás, slovenské sexistické reklamy sa však na tie české nechytajú.

Prečítajte si tiež: Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore Čítajte 

Na anticenu bolo nominovaných 88 reklám, čo je menej ako v minulosti. Organizátori dúfajú, že je to vďaka zlepšujúcej sa situácii, víťazná reklama nás však o tom veľmi nepresvedčila.

Skryť Vypnúť reklamu

Pozrite si 10 reklám, ktoré hlasujúci vyhodnotili ako najsexistickejšie:

10. Predvolebná kampaň TOP09

Na reklame je podľa hlasujúcich problematické, že stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí a ukazuje len obmedzené spektrum skúseností mužov a žien. Politická strana sa pritom len snažila poukázať na to, že jej voliči dokážu zbaliť viac žien, ako motorkári a muži s pick-upmi.

9. Reklama na Piercing Svitavy

Táto reklama bola nominovaná, pretože používa jazykový sexizmus vo forme dvojzmyselných sloganov a zdôrazňuje sexuálny motív, ktorý nesúvisí s produktom.

8. Internetová reklama na Hitrádio ORION

Podobne ako v prípade TOP09, reklama stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí. Okrem toho používa stereotypy o vlastnostiach mužov a žien a obe pohlavia zobrazuje znevažujúcim spôsobom. Muž v nej vyzerá ako typ, ktorý posiela ženy do kuchyne, čo je prístup, s ktorým nesúhlasíme. Do kuchyne totiž patria všetci rovnako, keďže tam je jedlo.

Skryť Vypnúť reklamu

7. Výzva na zbierku pre iniciatívu Islám v ČR nechceme

Reklama používa princíp "sex predáva", sexuálne prvky však nijako nesúvisia s výrobkom (v tomto prípade so zbierkou) a ich cieľom je len upútať pozornosť. Za zmienku stojí slovo "dôstojne" napísané príhodne na odhalenom zadku.

6. Reklama na pisoári pre Cabaret Darling

Táto reklama si zaslúžila nomináciu vďaka tomu, že využíva časti ľudských tiel spôsobom, ktorý zdôrazňuje sexuálnu príťažlivosť. Okrem toho robí z človeka vec - osoby sú v tejto reklame vyobrazené ako tovar bez slobody, vôle a pocitov. Alebo je to len o nedorozumenie a tomuto kabaretu išlo len o to, aby si každý fanúšik pissingu v porne mohol skúsiť, aké to je?

5. Internetová reklama na KDÚ-ČSL

Reklama je, podobne ako predchádzajúca, vinná z využívania častí ľudských tiel spôsobom zdôrazňujúcim sexuálnu príťažlivosť a z používania princípu "sex predáva". Ako nám pravidelne pripomínajú české komunálne voľby, v politike to platí niekoľkonásobne.

Skryť Vypnúť reklamu

4. Reklama na GASKOP

Pretože sex predáva aj v prípade sudového piva.

3. Reklama na Džemfest

Sex dokonca dokáže predať aj Džemfest, ktorý napriek názvu nemá nič spoločné so zaváraninami.

2. Bizarná reklama na Pokorný Knives

Naozaj nerozumieme, prečo táto čudná reklama na nože potrebovala takmer nahé ženské telo a kus mäsa. Okrem toho podľa hlasujúcich propaguje násilie.

1. Reklama na bar BUDDY’s

Víťazom sa s 559 hlasmi podľa hlasujúcich stala reklama na bar a hudobný klub Buddy´s. Dvojzmyselný slogan dopĺňa nevkusná fotka ženy so semenom na tvári, ktorá nemá s barom nič spoločné. Okrem toho neautorizovane používa produkty od istého výrobcu alkoholu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 560
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 772
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 264
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 21 725
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 14 727
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 14 530
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 11 503
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 9 164
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 708
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 6 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prieskum preferencií: Apríl 2021.

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

2 h
Zatvorená predajňa obuvi v nákupnom centre.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 371-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 565 obetí.

10 h
Maďarský minister zahraničných vecí Péter Szijjártó (vpravo) a slovenský podpredseda vlády a minister financií Igor Matovič.

Ak chce niekto viac vakcín, ide do Bruselu a nie do Moskvy.

6 h
Ilustračné foto.

Pozrite si dokument o oceánoch. Ľudstvo je to posledné, čo sa môže na niečo sťažovať.

9. apr

Neprehliadnite tiež

Voloďa sa rozbehol a Matovič je sexistický tragéd týždňa.

9. apr