Porno alebo reklama? Česi si zvolili najsexistickejšiu reklamu roka

Okrem toho, že je sexistická, je aj nechutná a nevkusná.

V susednom Česku sa uskutočnil ôsmy ročník súťaže Sexistické prasátečko. Ide o anticenu, ktorá sa udeľuje najsexistickejším reklamám roka. Jej zámerom je uporozniť na závažný efekt, ktorý sexistické reklamy môžu mať na ľudí. Podobná súťaž sa uskutočnila tento rok aj u nás, slovenské sexistické reklamy sa však na tie české nechytajú.

Prečítajte si tiež: Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Na anticenu bolo nominovaných 88 reklám, čo je menej ako v minulosti. Organizátori dúfajú, že je to vďaka zlepšujúcej sa situácii, víťazná reklama nás však o tom veľmi nepresvedčila.

Pozrite si 10 reklám, ktoré hlasujúci vyhodnotili ako najsexistickejšie:

10. Predvolebná kampaň TOP09

Na reklame je podľa hlasujúcich problematické, že stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí a ukazuje len obmedzené spektrum skúseností mužov a žien. Politická strana sa pritom len snažila poukázať na to, že jej voliči dokážu zbaliť viac žien, ako motorkári a muži s pick-upmi.

9. Reklama na Piercing Svitavy

Táto reklama bola nominovaná, pretože používa jazykový sexizmus vo forme dvojzmyselných sloganov a zdôrazňuje sexuálny motív, ktorý nesúvisí s produktom.

8. Internetová reklama na Hitrádio ORION

Podobne ako v prípade TOP09, reklama stavia mužov a ženy do jasne oddelených rolí. Okrem toho používa stereotypy o vlastnostiach mužov a žien a obe pohlavia zobrazuje znevažujúcim spôsobom. Muž v nej vyzerá ako typ, ktorý posiela ženy do kuchyne, čo je prístup, s ktorým nesúhlasíme. Do kuchyne totiž patria všetci rovnako, keďže tam je jedlo.

7. Výzva na zbierku pre iniciatívu Islám v ČR nechceme

Reklama používa princíp "sex predáva", sexuálne prvky však nijako nesúvisia s výrobkom (v tomto prípade so zbierkou) a ich cieľom je len upútať pozornosť. Za zmienku stojí slovo "dôstojne" napísané príhodne na odhalenom zadku.

6. Reklama na pisoári pre Cabaret Darling

Táto reklama si zaslúžila nomináciu vďaka tomu, že využíva časti ľudských tiel spôsobom, ktorý zdôrazňuje sexuálnu príťažlivosť. Okrem toho robí z človeka vec - osoby sú v tejto reklame vyobrazené ako tovar bez slobody, vôle a pocitov. Alebo je to len o nedorozumenie a tomuto kabaretu išlo len o to, aby si každý fanúšik pissingu v porne mohol skúsiť, aké to je?

5. Internetová reklama na KDÚ-ČSL

Reklama je, podobne ako predchádzajúca, vinná z využívania častí ľudských tiel spôsobom zdôrazňujúcim sexuálnu príťažlivosť a z používania princípu "sex predáva". Ako nám pravidelne pripomínajú české komunálne voľby, v politike to platí niekoľkonásobne.

4. Reklama na GASKOP

Pretože sex predáva aj v prípade sudového piva.

3. Reklama na Džemfest

Sex dokonca dokáže predať aj Džemfest, ktorý napriek názvu nemá nič spoločné so zaváraninami.

2. Bizarná reklama na Pokorný Knives

Naozaj nerozumieme, prečo táto čudná reklama na nože potrebovala takmer nahé ženské telo a kus mäsa. Okrem toho podľa hlasujúcich propaguje násilie.

1. Reklama na bar BUDDY’s

Víťazom sa s 559 hlasmi podľa hlasujúcich stala reklama na bar a hudobný klub Buddy´s. Dvojzmyselný slogan dopĺňa nevkusná fotka ženy so semenom na tvári, ktorá nemá s barom nič spoločné. Okrem toho neautorizovane používa produkty od istého výrobcu alkoholu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  1. Move in immediately, if you feel like it
  2. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  3. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  9. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 539
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 195
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 13 953
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 11 250
  5. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 444
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 707
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 539
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 184
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 286
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 166

Neprehliadnite tiež

Vyrobte si vianočné ozdoby s motívom slovenskej politiky

Vymysleli sme nezvyčajné dekorácie.

10 regiónov sveta, ktoré sa oplatí navštíviť v roku 2019

Odporúča známy cestovateľský sprievodca.

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

EKONOMIKA

Stovkám ľudí nedali výplaty, konatelia agentúry sú vo väzbe

Stovkám ľudí - Srbom, Ukrajincom aj Slovákom z okolia Trnavy – nevyplatili zárobok.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico sa chce vrátiť, preto útočí na médiá

Predseda Smeru chce opäť sprísniť tlačový zákon.

Komentár Zuzany Kepplovej

Marrákeš nekončí, Marrákeš trvá

Na nevyplatených Srboch by nám malo záležať.