Od Raja až po Eset. Viete, čo znamenajú názvy týchto slovenských značiek?

Od Raja až po Eset. Viete, čo znamenajú názvy týchto slovenských značiek?

Vydané 11.11.2016 o 16:33

Skratky, mytologické postavy, ale aj slová, ktoré neznamenajú vôbec nič.

Rajo

Mliekarenský podnik v súčasnosti známy ako Rajo má dlhú históriu, ktorá sa datuje až do roku 1886, keď v Bratislave vzniklo prvé mliekarenské družstvo BAMAD. Mliekareň sa v 70. rokoch premenovala na Milex, názov pretrval až do zmeny majiteľa v 90. rokoch.

Vtedy - konkrétne v roku 1992 - vznikla aj značka Rajo. Pôvodne označovala iba rad nízkotučných jogurtov, pričom Rajo je vlastne skratka pre “racionálny jogurt”. V roku 1996 firma, ktorú vlastnil rakúsky Schärdinger, nahradila názov celého koncernu Milex práve názvom Rajo. Ponechal si ho aj súčasný akcionár, nemecký Meggle, ktorý do Raja vstúpil v roku 2001.

Eset

Jedna z najúspešnejších slovenských firiem Eset, výrobca antivírusového systému, siahla pri voľbe názvu do mytológie. Eset bola podľa egyptskej mytológie bohyňa a magická liečiteľka. Považovali ju za prototyp ideálnej matky a patrónku prírody a mágie. Slovenský liečiteľ vírusov vznikol ako firma v roku 1992.

Sygic

Ďalšia úspešná slovenská IT firma Sygic má netradičný názov, ktorý vyzerá, že musí ísť o skratku či kombináciu slov…smola. “Slovo Sygic nemá žiaden význam. Vytvoril ho CEO Sygicu Michal Štencl tak, aby bolo ľahko zapamätateľné a neutrálne vo všetkých jazykoch,” uviedla pre Fičí hovorkyňa firmy Daniela Vunhu. Názov sa používa od samého začiatku spoločnosti v roku 2004.

Zlatý Bažant

Možno najznámejšie slovenské pivo, patriace už niekoľko rokov pod pivovar Heineken Slovensko, nesie v sebe názov pekného operenca. Zlatú farbu vzhľadom na farbu piva netreba asi vysvetľovať, prečo však práve bažant?

"Výroba piva v Hurbanove sa začala v roku 1969. Najskôr sa pivo vyrábalo pod názvom Hurbanovské svetlé a Hurbanovské tmavé, už po pár týždňoch však vznikla myšlienka pomenovať pivo značkou. Naše pivo bolo pomenované podľa vysokého výskytu bažantov v okolitých poliach a nájsť bažanta v poli zrejúceho jačmeňa bolo vždy znakom dobrej úrody,” vysvetlil brand manager značky Zlatý Bažant Marcel Malý.

Matador

Značka Matador patrí k najstarším slovenským brandom, vznikla už v roku 1905. Pôvodom Dnešný púchovský závod patrí od roku 2007 nemenej známemu výrobcovi pneumatík Continental, ktorý značku Matador zachoval. Prečo sa ale gumy volajú po zápasníkovi s býkmi?

"Ani po usilovnom pátraní sme neprišli na to, prečo zakladatelia značky zvolili v roku 1905 tento názov. Nespomína sa to v žiadnych archívnych a dochovaných materiáloch a nezachovala sa dokonca ani nejaká ústna legenda,” uviedol pre Fičí PR manažér Continental Matador Rubber Miroslav Žiačik.

Joj

Dnes sa už nad tým asi nikto nezamyslí, ale názov TV Joj je čudný. Viete si predstaviť televíziu s názvom Auč, Kroch alebo Vŕzg? Názov vymyslel niekdajší šéf českej Novy Vladimír Železný, s ktorou bola Joj istý čas prepojená. "Hľadali sme krátke, viacvýznamové, rýdzo slovenské slovo. Joj sa nám páčilo nielen preto, že má uprostred písmeno O, ktoré sa dá spojiť so špirálou TV Nova, ale toto citoslovce vyjadruje radostné zvýsknutie, nadšenie, až vzrušenie," vysvetlil vtedy Železný.

S Joj si spájal aj citoslovce, ktoré “ženy kričia v okamihu najväčšej rozkoše.” Joj zvolalo celé Slovensko, keď televízia začala špiniť éter showkami ako Farmár hľadá ženu alebo Súdna sieň.

Tuli

Mladej značke Tuli sa na Slovensku do istej miery podarilo to, čo zahraničným značkám ako Xerox alebo Photoshop. Automaticky si ich spojíme s produktom a začneme ich používať ako označenie aj pre konkurenčné výrobky. Tuli vaky sú akoby synonymom všetkých sedacích vankúšov. Názov pochádza od slova túliť sa a vybrainstormoval ho zakladateľ firmy Martin Guttman s manželkou a švagrom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Otto Berg, Pietro Filipi, Sencor. Tieto česko-slovenské značky sa iba tvária, že sú západné

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?