Ikea zaviedla svojich zákazníkov do sýrskeho domova. Postavila ho priamo v obchodnom dome

V tomto prípade je raz vidieť viac ako stokrát čítať.

Vzorové byty vo švédskom nábytkárstve IKEA určite poznáte. Predvádzajú, ako vhodne zariadiť rôzne veľké priestory pomocou ich nábytku.

IKEA v Nórsku v spolupráci s Červeným krížom vytvorila neobyčajnú kampaň.

V jednom zo svojich obchodov vybudovala vzorový byt, aký ste ešte dozaista nevideli. Ide o repliku sýrskeho domu, ktorý má 25 štvorcových metrov a veľmi skromné zariadenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Načítavam video...

Dom je replikou skutočného sýrskeho príbytku, v ktorom býva 9-členná rodina.

Cenovky a obrazy na stenách rozprávajú príbeh o tom, aký je každodenný život vo vojnovej zóne, ako ľudia stoja v rade na jedlo a lieky a ako prežívajú. Na jednotlivých cenovkách je uvedené, ako prispieť do zbierky, z ktorej Červený kríž financuje svoje aktivity v Sýrii.

SkryťVypnúť reklamu

Inštalácia bola v obchodnom dome od 17. do 31. októbra a každý týždeň ju videlo približne 400 000 ľudí. Pomocou tejto kampane sa podarilo vyzbierať pre Červený kríž 22 miliónov eur.

"Mali sme množstvo záberov zo Sýrie, ale nech už boli akokoľvek emocionálne, nič sa nevyrovná tej skúsenosti, keď navštívite vojnovú zónu. Uvedomili sme si, že môžeme Nórom takúto skúsenosť poskytnúť. Umiestniť sýrsky domov hneď vedľa škandinávskeho bolo od obchodného domu veľmi odvážne. Ľuďom to však viac ako hocijaká reklama pomôže uvedomiť si, aké dôležité je pomáhať," povedala pre AdWeek umelecká riaditeľka reklamnej agentúry POL, ktorá je za kampaň zodpovedná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu