Pri každej ceste vlakom narazíte aspoň na jeden z týchto 17 problémov

Pri každej ceste vlakom narazíte aspoň na jeden z týchto 17 problémov

Vydané 31.10.2016 o 17:10

Keď si kúpiš miestenku a tvoje kupé je zamknuté.

Sviatky sú síce časom pokoja a rodinnej pohody, no desaťtisíce Slovákov za to musia zaplatiť krutú daň v podobe cestovania vlakom. I keď sa to má stále zlepšovať, tieto situácie stále na staniciach zažívate. Podelili ste sa s nimi cez hodnotiaci systém Staffino.

1. Budova stanice ako z hororu

Všetko sa to začína a končí na železničnej stanici. Tie sa, až na výnimky, nemenili celé desaťročia. Dá sa to prežiť, stačí si len kúpiť lístok, chvíľku počkať a utiecť rýchlo na vlak.

„Chcem sa poďakovať, že táto stanica ešte existuje. Škoda len, že je spustnutá, opustená a s rozbitými oknami.“ Robert, Radošina

„Exteriér zachraňuje katastrofálny interiér.“ František, Kysucké Nové Mesto

2. Nedostupné toalety

Ešte pre nákupom lístku sa vám môže stať nepríjemná vec – potrebujete ísť rýchlo na WC. Väčšina staníc to už má, chvalabohu, dobre zariadené a niektoré len pýtajú nekresťanský poplatok. Sú však aj stanice, kde je problém dopátrať sa ku kľúčom od sociálnych zariadení.

„Neustále zatvorené WC počas prevádzky stanice s odkazom, že kľúče sú v dopravnej kancelárii. Do tejto miestnosti sa však nedá dostať, pretože pri vstupe do budovy je tabuľa so zákazom vstupu nepovolaným osobám. Môj návrh je otvoriť WC aspoň počas prevádzkovej doby osobnej pokladnice.“ Alex, Devínska Nová Ves

3. Pokladňa je zatvorená

Dostať sa konečne k nákupu lístku je tiež dosť komplikované, najmä ak zistíte, že pokladňa sa po obedňajšej prestávke jednoducho neotvorila.

„Chcel by som vedieť, ako je možné, že o 13:50 je pokladnica zatvorená, keď prestávka na tej pokladnici je do 13:00, všade plné rady a tá, ktorá má byť otvorená, nejde.“ František, Košice

4. Patálie s preukazom

Poznajú to najmä študenti a dôchodcovia. Pokladníčka vám silno naznačí, že váš preukaz, ktorý vám zaručuje zľavu, nie je úplne v poriadku. A vás prepadne panika.

„Môj názor na túto pani je ten, že by mala mať radšej svoju prácu. Zo začiatku ku mne bola nepríjemná, lebo som nemal fotku. Fotku som si išiel vybaviť a keď som sa vrátil, tvrdila, že už som si kartičku vybavil a jasne si pamätám, že to tak nebolo, keďže potvrdenie zo školy mi stále leží doma a je nevyužité. Takže nie len, že ku mne bola nepríjemná, ale dostala zo mňa aj tie 3 eurá, ktoré ju asi tak veľmi potešili.“ Radovan, Košice

5. Nepríjemná pokladníčka

Nejako sa dostanete až k nákupu lístku, no narazili ste na skutočnú sekeru za okienkom. Váš nákup sa tak razom stáva súbojom nervov.

„Pani najprv dosť neochotne začala vybavovať moju požiadavku na kúpu lístkov pre 16-člennú skupinu, chcela ma odradiť rôznymi nezmyselnými požiadavkami, ale všetky potrebné údaje som mala pekne rozpísané na papieri. Potom sa do toho pustila a nakoniec to celkom dobre zvládla. Trvalo to dosť dlho a bolo vidno, že práca pri počítači jej robila problém. Možno by potrebovala viacej tréningu.“ Nika, Košice

6. Nemáte si kde sadnúť

S časom to nie je až tak zlé a tak si môžete ešte na chvíľu zložiť svoje kosti na lavičku. Ale čo ak je všetko obsadené a ani na schodoch to nevyzerá najlepšie?

„Nie je dostatok miest na sedenie na prízemí a ani na 1. poschodí v prípade meškania vlaku. Minule mal meškanie a nebolo možné nikde si sadnúť, lebo tie 4 lavičky boli samozrejme obsadené.“ Silvia, Poprad

7. Zistíte, že s vaším lístkom nie je niečo v poriadku

Mysleli ste si, že vaša príprava na cestu je jednoducho nepriestrelná a nič vás nemôže prekvapiť? Omyl! Až vo vlaku totiž zistíte, že máte lístok na iný deň, ste v nesprávnom vozni alebo sedíte hneď pri zapáchajúcom WC.

„Lístok som si neskontrolovala, pretože som sa ponáhľala a v rade pri pokladni som strávila vyše 10 minút. Pani mi predala lístok s dátumom 20. namiesto 21. V raňajšom rýchliku mi sprievodkyňa lístok najprv označila a až potom vyhlásila, že mám zlý dátum, včerajší, na čo som si musela kúpiť ďalší lístok s prirážkou 1,50.“ Alžbeta, Margecany

„Človek si objedná miestenku na otvorený vozeň a dostane v kupé! Fakt príjemná cesta.“ Valentína, Liptovský Mikuláš

„Na konci vozňa mi cestu znepríjemňoval zápach z WC.“ Patrícia, Prešov

8. Nedobytné kupé

Už viete, kde sedíte, ale vaše kupé je obsadené. Stále môžete zamávať miestenkou, no stáva sa aj to, že sa niekto vo vašom kupé jednoducho zamkne.

„Po nastúpení do vozňa som si našiel kupé, v ktorom som mal kúpenú miestenku. No kupé bolo zastreté a zamknuté. Skúšal som kupé otvoriť, no nepodarilo sa mi to a nikto sa z kupé neozval. Až po mojom opakovanom klopaní som sa dočkal odostretia závesu so slovami "čo tu klopem". Až keď som povedal, že tu mám miestenku, mi žena otvorila kupé.“ Kristián, Ružomberok

9. Vražedné dvere

Už sedíte na svojom mieste a idete na svoju prvú prechádzku po chodbičkách vlaku, trebárs aj na WC. Veď na začiatku cesty musia byť ešte celkom čisté. Narazíte však na pokazené dvere, ktoré sú poloautomatické a vražedné, keďže nefungujú, ako by mali. A vy sa bojíte, že vás naklepú ako rezeň.

„Už pol roka nefungujú samozatváracie vnútorné dvere vo vozni č. 7. Dvere sú nebezpečné. Zatvárajú sa sami od seba alebo sa neotvárajú pri výstupe ani po opakovanom stláčaní tlačidla.“ Martina, Vrútky

10. Toalety z tretieho sveta

Cesta na WC nebola na začiatku odchodu z kupé až tak nevyhnutná, no počas predierania sa ľuďmi na chodbičke začala naberať na urgencii. Prídete na toaletu, no zistíte, že je nepoužiteľná. Nezostáva vám nič iné, len sa predrať k nejakej inej.

„Práve sedím vo vlaku. Toaleta nefunguje, misa je plná. Nefunguje ani voda v umývadle. Ešte som také niečo nezažil.“ Ivan, Kysak

11. Sardinkový vlak

Keď sa tak predierate pomedzi ľudí na chodbičke vlaku, premýšľate nad tým, či ste správne v televízii počuli, že majú nejaký ten vozeň k vlakom pridať. Už je to aj tak jedno, vlaky ste poloprázdne ešte nezažili.

„Možno, ak by sa dalo o vozeň viac. Vlak je prepchatý.“ Daniel, Trenčín

12. Zástrčky a wifiny

Ach, ten vlakový internet. Každý o ňom počul, no nikomu ešte nešiel. Najhoršie na tom je to, že ste si akurát krvopotne vybojovali zástrčku len pre seba, aby ste vydržali surfovať počas celej cesty. Teraz, keď viete, že nejde ani zástrčka a ani wifina, môžete si pospať alebo si dať niečo pod zub.

„Nie je tu prístup na internet, čo ešte chápem, ale prečo nefungujú zástrčky na nabíjanie zariadení? Nikde nikto neinformuje o nefunkčnosti zástrčiek a nevidím ani len hlúpe ospravedlnenie.“ Tomáš, Bratislava

„Chcela by som, aby bolo pokrytie wifi v každom vozni, nie iba v dvoch vozňoch.“ Lucia, Trnava

13. Boj s personálom

Nemusíte ísť zakaždým do jedálenského vozňa. Niekedy si vás obsluha nájde sama.

„20 minút som sedela a čakala na obsluhu, žiaľ, neprišla. Mala na starosti dôležitejšiu vec a tou bolo vykecávať sa s kamarátkou.“ Dominika

Ale nie je to vždy také zlé. Predavači s pojazdnými vozíkmi môžu byť aj veselé kopy. A rovnako aj revízori.

„Chcem pochváliť toho pána v 3. vozni. Už dlho som vo vlaku nestretla takého ochotného, milého a príjemného zamestnanca železníc, ako dnes ráno, a to chodím vlakom veľmi často. Klobúk dole! Tak by mal každý robiť svoju prácu.“ Ivana, Prešov

„Chcem pochváliť za vagón pre deti, hru človeče a ochotu personálu.“ Ladislav, Bratislava

14. Kauza klimatizácia

I keď niektorí vravia, že sa na ňu dá zvyknúť, nie je to tak. Ak je príliš teplo, je zle, a ak je príliš chladno, je tiež zle. Žiaľ, u nás bolo zvykom, že v zime bola vo vlakoch zima a v lete príliš teplo. Teraz to pre istotu s klimatizáciou urobili tak, že je väčšinou stále zima.

„Všetky rýchliky - otvorené vozne, majú po celý rok strašne silno pustenú klímu a stále tam zamrznem, ešte aj keď je vonku teplo, musím si so sebou nosiť do vlaku hrubú bundu, lebo sa tam nedá vydržať.“ Mima, Trnava

„Cestoval som rýchlikom z Bratislavy do Popradu. Vo vagóne č. 8 nefungovala klimatizácia. Sprievodca na našu žiadosť povedal, že v susednom kupé majú otvorené okno, takže klimatizácia nebude fungovať. A aj keby fungovala, tak je slabá a bolo by ešte teplejšie, ako keď je otvorené okno.“ Alexander, Bratislava

15. Jedálenský vozeň

Občerstvenie nestačilo a tak sa predsa len vyberiete hľadať jedálenský vozeň. Ak aj s niekoho pomocou identifikujete, na akú stranu sa máte vybrať, začína sa pre vás krížová výprava cez preplnené uličky. Najhoršie je, že keď tento bájny vozeň nájdete, buď bude preplnený, alebo špinavý.

„Otrasný jedálenský vozeň. Cestovala som 1. triedou a napriek tomu som mala dojem, že by vozeň mohol byť aj čistejší.“ Janka, Košice

Na jedlo a nápoje vo vlaku je istá prirážka, tak sa na to pripravte už vopred, aby vám to nevytiahlo všetky zásoby z peňaženky.

„Takzvané vysokohorské prirážky beriem, ale čo ma dostalo, je 1,50 eur za instantnú kávu zaliatu vodou. V Čechách som za to dal 10 alebo 15 korún.“ Lukáš, Poprad

16. Nepodarené oznámenia vo vlaku

Mali by vám povedať, ako ste blízko k najbližšej zastávke, no namiesto toho chcú, aby ste ohluchli.

„V kupé išiel veľmi nahlas rozhlas, vyrušovalo to najmä pani, ktorá sa učila na skúšku. Ovládač hlasitosti vôbec nereagoval - je to negatívum cestovania, keď si cestujúci sám nemôže nastaviť to, čo mu vyhovuje.“ Jozef, Košice

A to nie je všetko, možno v takom ozname objavíte aj gramatické chyby.

„Váš preklad o tom, že sa ide do stanice tej a tej, tak to je zle preložené do angličtiny. Počula som 4 slovenské slová v jednej anglickej vete.“ Lucia, Martin

17. Pozor, blíži sa prestup

Poslednou nástrahou počas cesty vlakom býva to, či stihneme prestup, ak nás teda nejaký čaká. Nech sa vlaky snažia, ako chcú, meškajú už pri odchode zo štartovacej stanice. A tak sa netreba diviť, že ľudia do poslednej chvíle tŕpnu, či stihnú ďalší vlak.

„Permanentne sa nedá spoľahnúť na tento vlak. Už sa mi zopárkrát stalo, že som nestihla ďalší spoj na Ukrajinu, ktorý rozhodne nechodí každú chvíľu.“ Anička, Bratislava

„Meškanie je veľmi veľké a bojím sa, že nestihnem prestup.“ Eva, Liptovský Mikuláš

BONUS: Na záver vám ukážeme, že s našimi vlakmi to nie je až také zlé. Napriek všetkému, čo sa vám môže prihodiť, existujú aj šťastné konce.

„Pri vystúpení v Prešove, som si nechal mobilný telefón vo vlaku, ktorý pokračoval do Lipian. Osobný pokladník mi veľmi ochotne a milo pomohol a kontaktoval vlakvedúcu, ktorá mi telefón našla a osobne priniesla do Prešova pri spätnej ceste vlaku.“ Martin, Prešov

Hodnoťte všetky možné služby aj vy cez staffino.sk.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Týchto 20 vecí (bohužiaľ) pozná každý študent, ktorý cestuje do školy a na intrák vlakom

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?