Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

V reklame sa podpichujú, majiteľa majú rovnakého.

Na Slovensku nie je veľmi zvykom, aby sa v reklame osočovali konkurenti. Pre podobné reklamy platia prísne pravidlá a firmy na Slovensku tiež neradi hádžu kameňom. Výnimkou bola snáď iba tohtoročná provokácia zo strany nového operátora Štvorka, ktorý sa začal navážať do konkurencie. Pred Slovak Telekom, ku ktorému patrí aj operátor Juro, napríklad postavil drevenú šibenicu.

Za všetkým je levné sushi

Zaujímavý súboj sa spustil medzi dvomi z najväčších predajcov na Slovensku, Lidlom a Kauflandom. Spúšťačom bol videospot Kauflandu, vydaný pred dvomi týždňami. V ňom Kaufland ukazuje skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi. V tom si jedna z hostiek všimne, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci (a reklamná agentúra) sa zrejme inšpirovali legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Když si manža začvachtá: Toto sú najpekelnejšie recepty z českého Mimibazaru

“Ázijský týždeň skončil. Teraz majú český,” hovorí hostiteľ. Reťazec následne v spote vyzdvihuje šírku svojho sortimentu, ktorý je dostupný po celý rok.

Reklama Kauflandu tak jasne odkazuje na tematické týždne Lidlu, ktorý pravidelne obmieňa svoj sortiment. V ponuke má grécke, alpské, talianske či práve ázijské akciové produkty.

Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.

Rovnaký majiteľ, rovnaké akcie

Aj keď by sa mohlo zdať, že dva veľké reťazce sa pustili do otvoreného reklamného "bitch-fightíka", manažéri v pozadí sa určite zabávajú na tom, akú nápaditú a navzájom prepojenú kampaň vytvorili.

Lidl aj Kaufland totiž patria do rovnakej nemeckej skupiny Schwarz, jedného z najväčších maloobchodných predajcov v Európe. Oficiálne obe firmy tvrdia, že spoločné - okrem majiteľa - nič nemajú a svoje aktivity nekoordinujú. Každá má svoj vlastný manažment, marketing aj reklamnú agentúru.

No už v minulosti sa objavili indície, že firmy minimálne “rozmýšľajú veľmi podobne”. V rámci špeciálnych akcií sa napríklad často opakujú v podobných časoch rovnaké produkty. Nie zriedka ich má lacnejšie Kaufland.

Aktuálna bojová scénka sa teda môže navonok tváriť ako konkurenčný súboj, no reálne si tým oba reťazce iba nahrali, aby mohli prízvukovať tie stránky, v ktorých chcú v rámci marketingu vyniknúť: Lidl ako supermarket s obmedzeným, no pravidelne obmieňaným sortimentom, Kaufland ako reťazec so širšou ponukou tovaru, ktorý je v ponuke každý deň.

Najčítanejšie na Fičí.sk


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 475
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 310
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 727
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 858
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 10 223
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 109
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 826
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 382
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 255
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 069

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Neprehliadnite tiež

10 najzvláštnejších stránok slovenského internetu, o ktorých ste nevedeli

Viete, koľko ľudí ešte nekandiduje na prezidenta?

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Zuzany Kepplovej

Spoznali sa a prišli sa ukázať. Aj s tromi traktormi sa dá obsadiť Bratislava

Načo farmárom hovoriť, že zákony sú, keď ich efekt necítia.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

DOMOV

Kočner vypovedal na polícii, Pavla Ruska zadržali

Vyšetrovateľ NAKA obvinil Kočnera aj Ruska, žiada pre nich väzbu.