Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

V reklame sa podpichujú, majiteľa majú rovnakého.

Na Slovensku nie je veľmi zvykom, aby sa v reklame osočovali konkurenti. Pre podobné reklamy platia prísne pravidlá a firmy na Slovensku tiež neradi hádžu kameňom. Výnimkou bola snáď iba tohtoročná provokácia zo strany nového operátora Štvorka, ktorý sa začal navážať do konkurencie. Pred Slovak Telekom, ku ktorému patrí aj operátor Juro, napríklad postavil drevenú šibenicu.

Za všetkým je levné sushi

Zaujímavý súboj sa spustil medzi dvomi z najväčších predajcov na Slovensku, Lidlom a Kauflandom. Spúšťačom bol videospot Kauflandu, vydaný pred dvomi týždňami. V ňom Kaufland ukazuje skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi. V tom si jedna z hostiek všimne, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci (a reklamná agentúra) sa zrejme inšpirovali legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Když si manža začvachtá: Toto sú najpekelnejšie recepty z českého Mimibazaru

“Ázijský týždeň skončil. Teraz majú český,” hovorí hostiteľ. Reťazec následne v spote vyzdvihuje šírku svojho sortimentu, ktorý je dostupný po celý rok.

Reklama Kauflandu tak jasne odkazuje na tematické týždne Lidlu, ktorý pravidelne obmieňa svoj sortiment. V ponuke má grécke, alpské, talianske či práve ázijské akciové produkty.

Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.

Rovnaký majiteľ, rovnaké akcie

Aj keď by sa mohlo zdať, že dva veľké reťazce sa pustili do otvoreného reklamného "bitch-fightíka", manažéri v pozadí sa určite zabávajú na tom, akú nápaditú a navzájom prepojenú kampaň vytvorili.

Lidl aj Kaufland totiž patria do rovnakej nemeckej skupiny Schwarz, jedného z najväčších maloobchodných predajcov v Európe. Oficiálne obe firmy tvrdia, že spoločné - okrem majiteľa - nič nemajú a svoje aktivity nekoordinujú. Každá má svoj vlastný manažment, marketing aj reklamnú agentúru.

No už v minulosti sa objavili indície, že firmy minimálne “rozmýšľajú veľmi podobne”. V rámci špeciálnych akcií sa napríklad často opakujú v podobných časoch rovnaké produkty. Nie zriedka ich má lacnejšie Kaufland.

Aktuálna bojová scénka sa teda môže navonok tváriť ako konkurenčný súboj, no reálne si tým oba reťazce iba nahrali, aby mohli prízvukovať tie stránky, v ktorých chcú v rámci marketingu vyniknúť: Lidl ako supermarket s obmedzeným, no pravidelne obmieňaným sortimentom, Kaufland ako reťazec so širšou ponukou tovaru, ktorý je v ponuke každý deň.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 297
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 791
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 989
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 604
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 908
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 140
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 803
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 347
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 331

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Neprehliadnite tiež

Egypt je najrýchlejšie rastúcou svetovou destináciou

Najviac ľudí v roku 2017 navštívilo Francúzsko

Tri spoločenské hry, ktoré si užijú najmä nároční hráči

Spríjemnia večer lepšie ako pozeranie seriálu.

16 receptov na jednoduché, efektné i zdravé cookies

Jednoduché recepty na sušienky, ktoré zvládnete aj na poslednú chvíľu.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.