Fičí logo Fičí
Utorok, 22. október, 2019 | Meniny má Sergej

Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

V reklame sa podpichujú, majiteľa majú rovnakého.

Na Slovensku nie je veľmi zvykom, aby sa v reklame osočovali konkurenti. Pre podobné reklamy platia prísne pravidlá a firmy na Slovensku tiež neradi hádžu kameňom. Výnimkou bola snáď iba tohtoročná provokácia zo strany nového operátora Štvorka, ktorý sa začal navážať do konkurencie. Pred Slovak Telekom, ku ktorému patrí aj operátor Juro, napríklad postavil drevenú šibenicu.

Za všetkým je levné sushi

Zaujímavý súboj sa spustil medzi dvomi z najväčších predajcov na Slovensku, Lidlom a Kauflandom. Spúšťačom bol videospot Kauflandu, vydaný pred dvomi týždňami. V ňom Kaufland ukazuje skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi. V tom si jedna z hostiek všimne, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci (a reklamná agentúra) sa zrejme inšpirovali legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Když si manža začvachtá: Toto sú najpekelnejšie recepty z českého Mimibazaru Čítajte 

“Ázijský týždeň skončil. Teraz majú český,” hovorí hostiteľ. Reťazec následne v spote vyzdvihuje šírku svojho sortimentu, ktorý je dostupný po celý rok.

Načítavám video...

Reklama Kauflandu tak jasne odkazuje na tematické týždne Lidlu, ktorý pravidelne obmieňa svoj sortiment. V ponuke má grécke, alpské, talianske či práve ázijské akciové produkty.

Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.

Rovnaký majiteľ, rovnaké akcie

Aj keď by sa mohlo zdať, že dva veľké reťazce sa pustili do otvoreného reklamného "bitch-fightíka", manažéri v pozadí sa určite zabávajú na tom, akú nápaditú a navzájom prepojenú kampaň vytvorili.

Lidl aj Kaufland totiž patria do rovnakej nemeckej skupiny Schwarz, jedného z najväčších maloobchodných predajcov v Európe. Oficiálne obe firmy tvrdia, že spoločné - okrem majiteľa - nič nemajú a svoje aktivity nekoordinujú. Každá má svoj vlastný manažment, marketing aj reklamnú agentúru.

No už v minulosti sa objavili indície, že firmy minimálne “rozmýšľajú veľmi podobne”. V rámci špeciálnych akcií sa napríklad často opakujú v podobných časoch rovnaké produkty. Nie zriedka ich má lacnejšie Kaufland.

Aktuálna bojová scénka sa teda môže navonok tváriť ako konkurenčný súboj, no reálne si tým oba reťazce iba nahrali, aby mohli prízvukovať tie stránky, v ktorých chcú v rámci marketingu vyniknúť: Lidl ako supermarket s obmedzeným, no pravidelne obmieňaným sortimentom, Kaufland ako reťazec so širšou ponukou tovaru, ktorý je v ponuke každý deň.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  2. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  3. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  4. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  5. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  8. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  9. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
  10. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  1. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  2. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  3. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  4. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  5. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  6. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  9. Levanduľa pre zamestnancov
  10. Zamestnanci sú pre BILLA dôležitým pilierom, pridaj sa k nim
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 17 690
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 134
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 10 854
  4. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 474
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 8 151
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 472
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 6 741
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 849
  9. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 607
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 5 493

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Neprehliadnite tiež

Čo viete o kauze Gorila? Otestujte sa v kvíze

Pamätáte si ešte, ako to celé vlastne vzniklo?

Biela noc po česky. Ako vyzerala Praha počas Signal festivalu?

Prechádzku obmedzovala rozlúčka s Karlom Gottom.

Hlavné správy zo Sme.sk

Sudcovia Najvyššieho súdu žiadajú Urbancovú, aby odstúpila. Pre Kočnera

Vyplynuli podozrenia, že podpredsedníčka Najvyššieho súdu zneužívala svoju funkciu.

Jarmila Urbancová.
Podpredseda parlamentu Martin Glváč.
Cynická obluda

Skvelý deň pre spravodlivosť

Za svoju dlhú prokurátorskú prax nebolo veľa dní, keď by Dobroslav Trnka spravil toľko pre boj proti zločinu, ako včera.

Ilustračná foto.