Fičí logo Fičí
Pondelok, 21. september, 2020 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

V reklame sa podpichujú, majiteľa majú rovnakého.

Na Slovensku nie je veľmi zvykom, aby sa v reklame osočovali konkurenti. Pre podobné reklamy platia prísne pravidlá a firmy na Slovensku tiež neradi hádžu kameňom. Výnimkou bola snáď iba tohtoročná provokácia zo strany nového operátora Štvorka, ktorý sa začal navážať do konkurencie. Pred Slovak Telekom, ku ktorému patrí aj operátor Juro, napríklad postavil drevenú šibenicu.

Za všetkým je levné sushi

Zaujímavý súboj sa spustil medzi dvomi z najväčších predajcov na Slovensku, Lidlom a Kauflandom. Spúšťačom bol videospot Kauflandu, vydaný pred dvomi týždňami. V ňom Kaufland ukazuje skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi. V tom si jedna z hostiek všimne, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci (a reklamná agentúra) sa zrejme inšpirovali legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Když si manža začvachtá: Toto sú najpekelnejšie recepty z českého Mimibazaru Čítajte 

“Ázijský týždeň skončil. Teraz majú český,” hovorí hostiteľ. Reťazec následne v spote vyzdvihuje šírku svojho sortimentu, ktorý je dostupný po celý rok.

Načítavam video...

Reklama Kauflandu tak jasne odkazuje na tematické týždne Lidlu, ktorý pravidelne obmieňa svoj sortiment. V ponuke má grécke, alpské, talianske či práve ázijské akciové produkty.

Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.

Rovnaký majiteľ, rovnaké akcie

Aj keď by sa mohlo zdať, že dva veľké reťazce sa pustili do otvoreného reklamného "bitch-fightíka", manažéri v pozadí sa určite zabávajú na tom, akú nápaditú a navzájom prepojenú kampaň vytvorili.

Skryť Vypnúť reklamu

Lidl aj Kaufland totiž patria do rovnakej nemeckej skupiny Schwarz, jedného z najväčších maloobchodných predajcov v Európe. Oficiálne obe firmy tvrdia, že spoločné - okrem majiteľa - nič nemajú a svoje aktivity nekoordinujú. Každá má svoj vlastný manažment, marketing aj reklamnú agentúru.

No už v minulosti sa objavili indície, že firmy minimálne “rozmýšľajú veľmi podobne”. V rámci špeciálnych akcií sa napríklad často opakujú v podobných časoch rovnaké produkty. Nie zriedka ich má lacnejšie Kaufland.

Aktuálna bojová scénka sa teda môže navonok tváriť ako konkurenčný súboj, no reálne si tým oba reťazce iba nahrali, aby mohli prízvukovať tie stránky, v ktorých chcú v rámci marketingu vyniknúť: Lidl ako supermarket s obmedzeným, no pravidelne obmieňaným sortimentom, Kaufland ako reťazec so širšou ponukou tovaru, ktorý je v ponuke každý deň.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  3. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  4. Poznanie
  5. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  8. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  9. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  10. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 33 791
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 31 538
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 283
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 13 892
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 11 845
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 418
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 356
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 950
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 396
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 169
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Lidl
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 79 prípadov nákazy (minúta po minúte)

Slovensko eviduje celkovo 6 677 prípadov nákazy koronavírusom. Pandémia si doteraz vyžiadala 39 obetí.

Ilustračná fotografia.

Čo vybral Kočner z trezoru? Polícia si dôležité video vypýtala neskoro

Kamerové záznamy z bánk sa automaticky ničia po 13 mesiacoch.

Známa snímka z bezpečnostnej kamery v Tatra banke z 27. februára 2018, deň po zverejnení informácií o vražde novinára Jána Kuciaka. Marian Kočner bol najprv v bezpečnostnej schránke, vzal z nej čosi malé a vzápätí vybral z vlastného účtu 50-tisíc eur.
Sam Bennett (vľavo) a Peter Sagan v závere 19. etapy na Tour de France 2020.
Cynická obluda

Boris Kollár radí s knihou

Absurdnejšia výhovorka, ako že sa Haščák a Kollár stretli pre knihu by už bolo len ak by sa stretli, aby robili jazykové korekcie.