Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

Kaufland a Lidl sa v reklame pustili do seba. Zámienkou sa stalo legendárne české sushi

Vydané 26.10.2016 o 14:43

V reklame sa podpichujú, majiteľa majú rovnakého.

Na Slovensku nie je veľmi zvykom, aby sa v reklame osočovali konkurenti. Pre podobné reklamy platia prísne pravidlá a firmy na Slovensku tiež neradi hádžu kameňom. Výnimkou bola snáď iba tohtoročná provokácia zo strany nového operátora Štvorka, ktorý sa začal navážať do konkurencie. Pred Slovak Telekom, ku ktorému patrí aj operátor Juro, napríklad postavil drevenú šibenicu.

Za všetkým je levné sushi

Zaujímavý súboj sa spustil medzi dvomi z najväčších predajcov na Slovensku, Lidlom a Kauflandom. Spúšťačom bol videospot Kauflandu, vydaný pred dvomi týždňami. V ňom Kaufland ukazuje skupinku ľudí na domácej party, ktorá sa chystá jesť vlastnoručne pripravené sushi. V tom si jedna z hostiek všimne, že namiesto čerstvej ryby dostala párok. Pán domáci (a reklamná agentúra) sa zrejme inšpirovali legendárnym amatérskym receptom “levné sushi po česku”.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Když si manža začvachtá: Toto sú najpekelnejšie recepty z českého Mimibazaru

“Ázijský týždeň skončil. Teraz majú český,” hovorí hostiteľ. Reťazec následne v spote vyzdvihuje šírku svojho sortimentu, ktorý je dostupný po celý rok.

Reklama Kauflandu tak jasne odkazuje na tematické týždne Lidlu, ktorý pravidelne obmieňa svoj sortiment. V ponuke má grécke, alpské, talianske či práve ázijské akciové produkty.

Po dvoch týždňoch od zverejnenia spotu na YouTube prišla reakcia Lidlu. Reťazec na Facebooku nasadil kampaň na párky, ktoré “naozaj ulahodia aj ako sushi, k pečivu, prívarkom, vajíčkam či do polievok,” pričom práve časť so sushi je extra zvýraznená žltou farbou.

Rovnaký majiteľ, rovnaké akcie

Aj keď by sa mohlo zdať, že dva veľké reťazce sa pustili do otvoreného reklamného "bitch-fightíka", manažéri v pozadí sa určite zabávajú na tom, akú nápaditú a navzájom prepojenú kampaň vytvorili.

Lidl aj Kaufland totiž patria do rovnakej nemeckej skupiny Schwarz, jedného z najväčších maloobchodných predajcov v Európe. Oficiálne obe firmy tvrdia, že spoločné - okrem majiteľa - nič nemajú a svoje aktivity nekoordinujú. Každá má svoj vlastný manažment, marketing aj reklamnú agentúru.

No už v minulosti sa objavili indície, že firmy minimálne “rozmýšľajú veľmi podobne”. V rámci špeciálnych akcií sa napríklad často opakujú v podobných časoch rovnaké produkty. Nie zriedka ich má lacnejšie Kaufland.

Aktuálna bojová scénka sa teda môže navonok tváriť ako konkurenčný súboj, no reálne si tým oba reťazce iba nahrali, aby mohli prízvukovať tie stránky, v ktorých chcú v rámci marketingu vyniknúť: Lidl ako supermarket s obmedzeným, no pravidelne obmieňaným sortimentom, Kaufland ako reťazec so širšou ponukou tovaru, ktorý je v ponuke každý deň.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?