Konzervatívny denník sa pohoršuje nad tetovaniami. Musíme sa smiať na všetkých jeho argumentoch

Konzervatívny denník sa pohoršuje nad tetovaniami. Musíme sa smiať na všetkých jeho argumentoch

Vydané 4.10.2016 o 14:24

Potetovaní sa zabavia najviac.

Človek by nečakal, že najzábavnejší článok tohto týždňa nájde práve na webe konzervatívneho denníka Postoj. Má názov "Prečo je tetovanie v móde" a jeho autorom je Jozef Bugár, učiteľ etiky, filozofie a politológie, ktorý sa vo svojej úvahe pohoršuje nad "trendom" tetovaní. Už v úvode článku sa musíte pousmiať:

"Dnešná móda tetovania je prejavom dekadencie, je to krok späť alebo smerom dole."

Článok sa  začína historickým exkurzom, pátrajúcim po pôvode tetovaní. Autor sa proti nim snaží argumentovať výňatkami z Biblie, vytrhnutými z kontextu: "V starozákonnej knihe Levitikus (19, 28) sa píše: „Pre mŕtveho si nerobte zárezy do tela! Nevypaľujte si (do kože) nijaké znamenia! Ja som pán!“

Diskutér Martin Mitro mu však v komentároch k článku nalial vlastnej medicíny: "Ten, čo sa týka veršu o tetovaní, sa odvoláva na pohanský kult uctievania (si) mŕtvych robením zárezov /obrazcov na tele. Zámer "autora" bol poukázať na to, že Boh je Pán, a že je pre vyvolený národ potrebné zanechať modloslužbu a patriť iba Jemu.

Pokiaľ by sme chceli každý verš 19. kapitoly brať doslovne, tak okrem tetovaní, by som považoval za dekadentnú aj väčšina nášho oblečenia, všetky naše záhradky (Lv 19,19) alebo aj taký krvavý steak a už vôbec nie taká jaternička (Lv 19, 26).. nehovoriac o tom že by sme všetci mali bokombriadky až po plecia (Lv 19,27)."

Ďalej sa autor vydal vratkým chodníčkom odsudzovania a škatuľkovania:

Autor Jozef Bugár ďalej opisuje nositeľov tetovaní ako neprispôsobivých členov spoločnosti. "Ak mal niekto pred sto rokmi tetovanie, tak bol pravdepodobne námorník, cestovateľ, pracovník cirkusu alebo zločinec. Čo spája tieto skupiny? Hlavne určitý sklon k slobode, nezávislosti, neochota sa viazať a rešpektovať štandardné pravidlá spoločnosti. Možno práve tu má pôvod kontroverzná povesť tetovania a negatívne asociácie, ktoré vyvoláva," píše.

Z obľúbenosti tetovania obviňuje hudobné a športové hviezdy, ktoré ho podľa neho prebrali od podsvetia: "Tetovanie je gangsterská móda, ktorá prenikla do mainstreamu."

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Týchto 15 otázok ti ľudia položia, len čo si všimnú, že máš tetovanie

Najzábavnejšia je však pasáž, v ktorých sa snaží nájsť prepojenia medzi tetovaniami a agresivitou.

Odvoláva sa na odborné zdroje: "Anglický psychiater T. Dalrymple v knihe Stratení v ghette píše, že takmer všetci jeho klienti, ktorí majú zločineckú minulosť alebo majú zvýšený sklon k agresivite, majú potetované predlaktia. Tetovanie je akýmsi ich neoficiálnym znakom."

Ale naozaj radi by sme videli tú štúdiu, na ktorú sa odvoláva v najpochybnejšej časti celého výplodu a ktorú, samozrejme, nezdrojuje:

"Samozrejme, nie každý potetovaný človek je agresívny, ale štatisticky je asi medzi potetovanými ľuďmi vyššia miera agresivity."

ASI?

Nepriestrelné argumenty však pokračujú, vybrali sme pre vás tie najlepšie:

"Predstavte si, že by ste prišli do banky, aby ste jej zverili svoje úspory, a komunikoval by s vami úradník, ktorý by mal potetované ruky, tvár a hrdlo, prípadne ešte aj piercing, tak by ste sa, pokiaľ nie ste modernými hyperkorektnými a hypertolerantnými ľuďmi, ktorí obdivujú akúkoľvek inakosť, asi zháčili."

***

"Hlavná estetická námietka voči tetovaniu by mohla znieť: tetovanie prekrýva prirodzenú krásu ľudského tela, je prejavom neúcty k telu. Človek, ktorý má celé telo potetované, akoby mal na sebe neustále odev, takže aj keď sa vyzlečie, je v istom zmysle stále oblečený do svojich tetovaní. Tetovanie zakrýva kožu, človek je za ním akoby ukrytý."

"Tetovanie má ako ozdoba svoje špecifiká. Keď si napríklad žena rúžom zvýrazní svoje pery, tak je to len dotvorenie a zvýraznenie toho, čo existuje aj prirodzene, nehovoriac už o tom, že rúž sa dá zotrieť. Ak si však niekto na tvár nechá vytetovať hlavu tigra, tak už ide o výraznejší zásah do prirodzenosti nášho tela a dá sa povedať, že aj do našej osobnosti, lebo naše telo je súčasťou našej osobnosti. Tetovanie preto môže meniť našu osobnosť."

***

"Niektorí ľudia si nechávajú tetovať mená svojich partnerov. Malo by to byť vyjadrenie lásky. Skúsme si predstaviť, či by sa nám páčilo, keby si náš partner nechal vytetovať na rameno naše meno alebo tvár. Myslím, že väčšina z nás by považovala takéto gesto lásky za málo presvedčivé, zbytočné a aj príliš povrchné. Aby človek bral niečo takéto vážne, musí byť do istej miery naivný."

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Krásne i zradné biele tetovania: Prečo si (ne)dať túto nezvyčajnú kerku

"O istom zúžení bdelého vedomia tetovaných ľudí svedčí aj to, že väčšina z nich nevie uviesť dôvod, prečo sa dala tetovať. Dôvod tam nepochybne je, len je podvedomý. Tetovaním človek vyjadruje obsah svojho podvedomia."

***

"Niektorí ľudia hovoria o okultnom význame tetovania. Podľa magického chápania sveta má každý obrazec magický význam. V tomto zmysle môžeme hovoriť o tom, že každé tetovanie bez ohľadu na formu a obsah má okultný význam. Mágia je založená na analógiách, teda ak si niekto nechá vytetovať nejaký symbol alebo obraz, tak vzniká tajomné prepojenie medzí ním a tým, čo tento symbol, respektíve obraz, predstavuje. Prípadne všetci potetovaní ľudia tvoria akési neviditeľné bratstvo."

My by sme mu na to radi odkázali len toto:

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Tetovanie z teba nerobí chuligána a vyvrheľa. Títo pokérovaní Slováci robia naozaj dobré veci

 

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?