8 zdravých potravín, ktoré sa oplatí pridať do svojho jedálnička, ak ich ešte nejete

Zasýtia, pomôžu zdraviu a navyše aj dobre chutia.

(Zdroj: food.com)

1. Quinoa

Obsahuje množstvo vitamínu B a C, minerály a tiež je bohatá na bielkoviny. Je veľmi dobre stráviteľná a môžete ju pripraviť rôznymi spôsobmi. Vychutnáte si ju ako prílohu k mäsu, do polievky i do šalátu alebo v podobe raňajkovej kaše.

Loading

...

2. Kuskus

Vyrába sa z tvrdej pšenice, obsahuje veľa vlákniny, a preto podporuje trávenie. Jeho výhodou je, že ho stačí zaliať horúcou vodou a nechať pár minút postáť. Podáva sa ako príloha k mäsu, zelenine či omáčkam.

Loading

...

3. Bulgur

Bulgur je v podstate predvarená celozrnná pšenica obsahujúca veľké množstvo minerálov, vitamínov a vlákniny. Pripravuje sa podobne ako ryža, no môžete ho aj jednoducho zaliať horúcou vodou a nechať dlhší čas zakrytý odstáť. Má jemnú orieškovú chuť a používa sa najmä ako príloha k mäsu či zelenine, no dá sa z neho urobiť napríklad aj rizoto či koláč.

Loading

...

4. Amarant

Zo všetkých strukovín má najvyšší podiel bielkovín, je plný minerálov a vitamínov a priaznivo pôsobí na naše cievy. Určite oceníte aj fakt, že má nízky glykemický index, a tak zasýti na dlhšiu dobu. Navyše je vhodný aj pre celiatikov. Môžete z neho urobiť rizoto alebo ho pridať k dusenej zelenine.

Loading

...

5. Goji

Goji berry sú plody kustovnice, ktoré obsahuje mimoriadne množstvo vitamínov (najmä vitamínu C), betakaroténu a železa. Priaznivo vplývajú na zníženie krvného tlaku a hladiny cholesterolu v krvi. Keďže ide v podstate o ovocie, môžete ho jesť čisté, ale i s jogurtom či v šalátoch alebo si z neho pripraviť čaj.

Loading

...

6. Chia

Chia semienka, označované aj ako superpotravina, sú mimoriadne obľúbené najmä vďaka tomu, že energiu zo sacharidov uvoľňujú postupne, a tak udržujú jej optimálnu hladinu po celý deň. Určite oceníte fakt, že neobsahuje lepok ani nijaké alergény. Dajú sa pridať kamkoľvek – od šalátov, ovsenej kaše, jogurtu či smoothies.

Loading

...

7. Ľanové semienka

Ľanové semienka sú zdrojom vitamínov, minerálov a dobrého tuku. Podporujú obranyschopnosť organizmu a majú detoxikačné účinky. Pridať si ich môžete do šalátov, jogurtu alebo akéhokoľvek jedla, najlepšie však urobíte, ak ich predtým pomeliete.

Loading

...

8. Tekvicové jadierka

Obsahujú množstvo vitamínov, bielkovín a železa. Dokážu podporiť vašu obranyschopnosť, znižujú krvný tlak aj cholesterol. Pridať si ich môžete do nátierok či polievok, podávať ich ako prílohu alebo jednoduché ako zdravé chrumkanie.

Loading

...

Prečítajte si tiež: Fičí recept: Vyberte sa na huby, aby ste z nich mohli spraviť toto jesenné rizoto

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  2. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  5. Slovensko spieva koledy
  6. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  7. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  8. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  9. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  10. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 52 643
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 686
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 10 153
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 002
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 285
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 371
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 759
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 518
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 084
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 4 535

Téma: Inšpirujúce


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diéty

Neprehliadnite tiež

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Radový policajt: Vo vedení sú všetci kamaráti a nahrávajú si

Rozhovor o pomeroch v trnavskej polícii.

DOMOV

Kotlebovcom funkcionár so svastikou na hrudi neprekáža

Viditeľné tetovanie so svastikou je trestné.

SVET

Rusko vyhostilo slovenského vojenského diplomata

Krajinu má opustiť v priebehu 48 hodín.

ŠPORT

Kmotrík: Máte pocit, že Barcelona má v kádri pätnásť odchovancov?

Majiteľ Slovana hovorí o novom štadióne.