Ľudia vyzbierali tisíce libier, aby sa v metre mohli pozerať na mačky namiesto reklám

Ľudia vyzbierali tisíce libier, aby sa v metre mohli pozerať na mačky namiesto reklám

Vydané 13.9.2016 o 10:17

Pretože mačky sú lepšie.

Vizuálny smog v podobe večných reklám na pútačoch, billboardoch či citylightoch trápi snáď každé mesto. Výnimkou nie je ani Londýn, kde sú stanice metra plné reklám na všetko možné.

Mačky, nie reklamy

Skupina Citizens Advertising Takeover Service (CATS) začala v apríli tohto roka kampaň na Kickstarteri, ktorej cieľom bolo vyzbierať 23-tisíc libier na to, aby mohli na dva týždne vymeniť všetky reklamy na jednej zo staníc londýnskeho metra za fotky mačiek. Výzva sa končila povzbudivou vetou: "Spolu dokážeme poškrabkať svet."

Takouto na prvý pohľad primitívnou formou chceli podľa organizátora kampane Jamesa Turnera povzbudiť ľudí, aby rozmýšľali kreatívne a aby si uvedomili, že aj v týchto temných časoch majú silu zmeniť veci. Zdôrazňuje, že skupina CATS v žiadnom prípade nie je proti reklame.

Keďže väčšina ľudí sa na mačky pozerá radšej ako na reklamy na poistenie či muzikály, v máji sa skupine CATS podarilo dosiahnuť svoj cieľ.

Každý, kto prispel 5 libier, dostal ad blocker, ktorý nahradí všetky reklamy na internete obrázkami mačiek, kto prispel 30, dostal tričko. Za 100 libier zase zaistil slávu svojej mačke, keďže sa stala jednou z tých, ktorými budú nahradené reklamy.

Návštevníkov metra čakalo ráno 12. septembra prekvapenie. 

Po mesiacoch plánovania, vyberania fotiek a vyrábania mačkového merchu a plagátov skupina CATS konečne zrealizovala svoj veľkolepý plán a všetky reklamy na stanici Clapham Common nahradila fotkami mačiek. 

Loading

...

Mačky budú zdobiť zastávku dva týždne, skupina však vďaka veľkému úspechu kampane už plánuje ďalšie kolo.

Loading

...

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:20 najšialenejších kampaní z Kickstarteru, ktoré naozaj získali veľa peňazí

 

Najčítanejšie na Fičí.sk

Ďalšie na Fičí.sk

Čo tak ešte jeden článok ?