Skvelé vlasy vs. zmyslupná kariéra. Rodičia porovnali časopisy pre dievčatá a chlapcov

Aký je rozdiel medzi chlapčenskými a dievčenskými časopismi?

Otec troch dcér Matt Frye zavesil na Facebook začiatkom septembra fotku dvoch magazínov pre tínedžerov. Naľavo je dievčenský časopis Girls' life, vpravo časopis určený pre chlapcov - Boys' life. Fotku okamžite zdieľali tisícky ľudí. Okrem iných aj matka piatich detí - dvoch dievčat a troch chlapcov, Shoshanna Keats-Jaskoll. V súčasnosti má fotka na jej profile viac než 5-tisíc lajkov a 3-tisíc zdieľaní. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A časopis pre dievčatá ľudia nešetrili kritikou.

"Na titulnej strane dievčenského časopisu je pekná mladá dáma s tvárou plnou make-upu a časopis vyzýva čitateľov, aby 'ukradli jej tajomstvá'. Na obálke časopisu pre chlapcov je titulok Objav svoju budúcnosť, pričom je obklopená rôznymi predmetmi, ktoré znázorňujú profesie - doktora, pilota, chemika, inžiniera," napísala Shoshanna.

SkryťVypnúť reklamu

Poukázala aj na to, že kým Boys' life učí mladých chlapcov byť tým, kým chcú, časopis Girls' life dievčatá učí, ako sa zobudiť krásna, ako mať perfektný účes, ako sa zabaviť, získať nových priateľov, prvé bozky a Áčka v škole. "A načo budú dievčatám áčka v škole, keď práve chlapci budú tými astronautmi, umelcami, požiarnikmi, chemikmi a úspešnými kuchármi?" pýta sa Shoshanna.

V príspevku sa snaží apelovať na novinárov, editorov a vydavateľa časopisu: "Je toto naozaj niečo, čo chcete odkázať svojim dcéram? Ste ženy, profesionálky. Ste hrdé na to, čo odkazujete mladým dievčatám? Stali ste sa novinárkami, spisovateľkami a editorkami preto, aby ste dievčatám hovorili, že sú len zmes obliekania, make-upu a vlasov?"

SkryťVypnúť reklamu

S kritikou však nesúhlasí vydavateľka a zakladateľka časopisu.

Zakladateľka a vydavateľka časopisu, Karen Bokram, sa bráni tým, že len píšu to, po čom je dopyt: "Už roky nám čitateľky píšu, že chcú vedieť viac o tom, čo si majú obliecť v prvý deň školy alebo to, kam si sadnúť pri obede. Nebudem sa ospravedlňovať za to, že máme lesk na pery. Nebudem sa ospravedlňovať za to, že máme oblečenie," povedala pre The Stir. Dodala, že 85 % nákladov na vydávanie časopisu tvoria peniaze od predplatiteľov, ktorými sú vo väčšine prípadov rodičia. "Ak chcete, aby boli vaše dcéry vystavované vplyvu iných médií a iných informácií, je to jednoduché: kúpte si iný magazín. Nie som tu na to, aby som hovorila rodičom, ako vychovávať dieťa. To je na ich rozhodnutí," dodala Bokram.

SkryťVypnúť reklamu

Ako by to mohlo vyzerať?

Dizajnérka Katherine Young prerobila obálku dievčenského časopisu tak, aby sa obsahom podobala tomu chlapčenskému. A myslíme si, že každý rodič by svojej dcére radšej kúpil túto verziu.

Lebo vysnívaná kariéra je dôležitejšia ako vysnívaný účes. Lebo to, či je dievča pripravené na školské hodiny, je dôležitejšie ako to, či je pripravené mať priateľa. Lebo dievča, ktoré dostalo cenu Google Science Fair je lepším vzorom ako dievča, ktoré má pekný účes. Lebo zdravá strava je dôležitejšia ako to, či sa ráno zobudí krásna.

 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu