SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Známa youtuberka nebola skutočná. Celé roky na to nikto neprišiel

Vedeli by ste rozoznať, že nešlo o skutočný príbeh?

(Zdroj: cnet2.cbsistatic.com)

Bree bola zábavná, milá a priateľská youtuberka. Pred desiatimi rokmi dosiahla nečakaný úspech na najrýchlejšie sa rozvíjajúcej webovej platforme. Tvrdila, že sa cíti doma osamelo a že jej rodičia sú divní. Diváci si ju zamilovali. Ona však všetko hrala podľa scenára. Pozadie celej senzácie priblížil denník The Guardian.

Kto prišiel s týmto nápadom?

V časoch dávno minulých, keď YouTube len začínal svoje pôsobenie, predtým ako ho Google odkúpil za 1,65 miliard amerických dolárov, si chlapík menom Miles Beckett pozrel video od Lonely Island. To odštartovalo jeho záujem o virálne videá. Začal sa zamýšľať nad tým, či by niekto dokázal odhaliť, čo je skutočné a čo je len hrané pre zvýšenie sledovanosti. Každý si predsa môže kúpiť webkameru a nahrať si čokoľvek sa mu zachce. Aké ťažké by bolo stvoriť fiktívneho youtubera?

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Spolupráca a vytváranie hlavných postáv

Myšlienku držal v hlave niekoľko dní. Jeden večer stretol v karaoke bare svojho budúceho kolegu Mesha Flendesa, ktorému povedal o svojom nápade. O niekoľko dní začali písať scenár. Počas dvoch týždňov vymysleli námety na tri mesiace dopredu. Vytvorili postavu 16-ročnej Bree. Dievča, žijúce v malom meste, samotárka, voľné chvíle trávi na internete alebo so svojím jediným kamarátom Danielom. Kúsok tajomna vložili do jej rodičov, ktorí mali vyznávať zvláštnu vieru hraničiacu so sektárstvom.

Prečítajte si tiež: Týchto 10 vecí by si mal čakať, keď si chceš pozrieť videá slovenských youtuberov Čítajte 

Výber hercov

Mali plán, mali webkameru. Jediné, čo im chýbalo, boli herci. Čas ich súril. Ak by to neurobili dostatočne rýchlo, predbehol by ich niekto iný. Do postavy Bree obsadili dievča menom Jessica Lee Rose. Tá sa práve prisťahovala do LA po tom, ako spromovala na Newyorskej filmovej akadémií v Burbanku. V tom čase mala dve zamestnania a popritom sa snažila naštartovať svoju hereckú kariéru.

Skryť Vypnúť reklamu

Výberom prešla najmä vďaka tomu, že ju nepoznala žiadna kastingová agentúra, keďže bola v tomto odvetví nováčikom. Samozrejme, že potrebovali niekoho obsadiť aj do roly Daniela. Výber padol na mladého barmana a čašníka Yousefa Abu-Taleba. Bol totiž jedným z mála uchádzačov, ktorý nevyzeral ako model. Tvorcovia predsa potrebovali uveriteľné postavy.

Rozpačité začiatky

Ani jeden z dvojice hercov do poslednej chvíle netušil, že ide o internetový formát. Yousef sa s tým rýchlo stotožnil. Pochybnosti mala hlavne Jessica. V tom čase internetové videá neboli práve zlatou baňou, ako to je dnes. Chvíľu to dokonca vyzeralo tak, že do tohto projektu nepôjde. Nakoniec sa obaja rozhodli, že tomu dajú aspoň šancu. Najskôr však museli zablokovať svoje verejné profily alebo ich nastaviť ako súkromné. A show sa mohla začať...

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Youtuberi diskutujú: „Ak v telke nevymyslia niečo nové, ako médium bude čoskoro mŕtva“ Čítajte 

Prvé videá

Pred tým, než začali natáčať, si napozerali množstvo ľudí, ktorí sa venovali podobnej veci. Štýl rozprávania, spôsob prezentácie, svetlá či dekoráciu pozadia.

Prvé video sa začína celkom hanblivo: "Ahojte, takže toto je môj prvý video blog, už nejakú dobu vás sledujem a niektorí z vás sa mi skutočne páčia. Moje meno je Bree a mám 16 rokov..." Pôsobí veľmi rozpačito.

Miestnosť, v ktorej natáčali, patrila v skutočnosti Flendesovi. Dekorácie nakúpili v miestnom obchode, aby vyzerala ako izba klasického teenegera. 

Načítavam video...

V zákulisí

Milesa Becketta začalo čoraz viac zaujímať, ako taký YouTube vlastne funguje. Ako získať čo najviac videní a vyťažiť z toho čo najviac. Zistili, že YouTube započítava každý komentár pod videom a to aj vtedy, pokiaľ ide o váš vlastný. Preto sa rozhodli odpovedať na každý jeden. Dostávali sa do viacerých konverzácií a ich sledovanosť rástla.Takisto prišli na algoritmus, pomocou ktorého YouTube vyberal videu titulnú fotku. Ak sa im podaril dobrý výsek, sledovanosť niekedy narástla až o 100-tisíc zhliadnutí. 

Skryť Vypnúť reklamu

Človek mieni, popularita mení

Pôvodný plán bol vytvoriť obsah na šesť mesiacov, urobiť rozruch a potom sa z toho stiahnuť. Leto 2006 však zmenilo všetko, keďže sa im začalo nevídane dariť. Po mesiaci vydávania videí dosahovali po dvoch hodinách až 50 000 videní. Na konci týždňa to už bolo viac ako pol milióna. Tvorcovia si uvedomovali, že YouTube platforma im zaistí viac divákov, než keby vydali nezávislý film. Popularita enormne rástla a s ňou aj podozrenie, že niečo nie je v poriadku.

Lov na Bree

Beckett si myslel, že na to ľudia prídu oveľa skôr. Bol prekvapený, ako dlho nikto nemal pochybnosti. Bree sa stala jednou z najodoberanejších YouTuberov a tieň podozrenia narastal. Ľudia sa začali čoraz viac vypytovať, no nikto nedostal odpovede. Začali sa vytvárať fóra rozoberajúce identitu mladej vlogerky. Nikto však nemal priamy dôkaz.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre samotných tvorcov to bolo veľmi stresujúce. Dvojica z toho nemala v tom čase žiadne peniaze, chceli len, aby sa ich projekt stal populárnym. Nechceli byť nenávidení, ani sa stať v očiach verejnosti klamármi. Boli presvedčení, že nikoho nikdy neoklamali, nakoľko na priame otázky neodpovedali. Len nechali sledovateľov myslieť si svoje.

Načítavam video...

Odhalenie

Nakoniec ich prezradil starý MySpace účet patriaci Jessice. Napriek tomu, že jeho nastavenia boli súkromné. Novinári vypátrali jej skutočné meno a ona sa zo všetkého najviac obávala nenávisti.

Stal sa však presný opak. Vďaka záujmu médií o ich príbeh dosiahli ešte väčšiu popularitu. Po tomto odhalení Jesicca pokračovala v natáčaní videí ešte jeden rok (jej charakter nechali umrieť) a zvyšné časti patrili postave Daniela.

Skryť Vypnúť reklamu

YouTube peniaze a čo bolo o desať rokov

Lonelygirl15 sa stala prvou YouTube sériou, ktorá umiestnila do svojich videá reklamné produkty. Taká dohoda s Neutrogenou im zaplatila celú jednu sériu. Jessica je stále herečkou, ale LA vymenila za Austráliu, kde žije so svojím snúbencom a psom. Ľudia sa jej stále vypytujú, či si nezriadi svoj vlastný Youtube kanál. Ona však tvrdí, že nestíha ani instagramovať.

Abu-Talep sa naopak rozhodol naďalej venovať produkcii videí. Mesh Flendes a Miles Beckett tvrdia, že v dnešnom svete Youtubu by im Bree diváci neverili ani 30 sekúnd, keďže voči YouTuberom narastá čoraz väčšia skepsa. 

Načítavam video...
Prečítajte si tiež: Toto je 18 najúspešnejších slovenských youtuberov. Poznáte ich? Čítajte 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 419
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 045
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 244
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 318
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 962
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 625
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 308
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 964
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 655
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Google

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
YouTube
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Snímka z odberového miesta v športovej hale v Pezinku počas celoplošného  skríningového testovania ľudí na ochorenie COVID-19 na Slovensku.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

6 h
Petra Vlhová počas zjazdu v Crans Montane.

Aj sobotňajší zjazd ovládla Goggiová.

5 h
Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

18 h
Ester Ledecká.

V rýchlostných disciplínach patrí k najlepším.

17 h