Denník mizerného dovolenkára... Alebo ako byť na dovolenke za blbca

Úryvok z denníka typického slovenského dovolenkára.

24. december

Dnes som si pod stromčekom našiel od priateľky selfie tyč. YEEESSSS. Konečne užitočná vec a naše fotky nadobudnú nový rozmer. Budúci rok budem cestovať ako nikdy predtým.

3. marec

Po dlhšom uvažovaní sme sa rozhodli, že pôjdeme v lete do Chorvátska. Celé rozhodnutie nám trvalo asi 15 minút. Chodíme tam každý rok a autom je to fakt blízko. Na benzín sa poskladáme, takže je pred nami super dovolenka za super ceny.

22. júl

Je piatok a vyrážame na cestu. Premýšľam, ako sa vyhnúť diaľniciam, lebo mi je blbé dávať 8 € za diaľničnú známku. Celú cestu stojíme v kolónach, či už sme v Rakúsku alebo v Slovinsku. Nechápem, prečo sa všetci musia trepať na dovolenku práve v piatok a v strede sezóny.

23. júl

Hotely sú drahé, tak hľadáme ubytovanie v apartmáne. Našli sme a tak vykladáme z auta vlastné pivá, alkohol, potraviny a hygienu. Miestne pivá predsa nemôžu byť také dobré ako naše. Toto je síce vyrobené v Plzni, ale to nevadí.

Poobede dojeme rezne s uhorkami a ideme k moru. Na miestne špeciality veľmi nemáme náladu, pretože ryby nemáme radi a pizzu za 70 kún sme si mohli dať aj doma. A lepšiu.

30. júl

Je sobota večer a po celodennej jazde v kolónach sme sa vrátili domov. Na Facebooku si vytváram album „Chorvátsko“ a nahadzujem do neho 173 fotiek. Ja... Ja na pláži... Ja pri palme... Ja vo vode ... Naša izba ... Naše wécko.

Šúpem si spálenú kožu a premýšľam, kam nabudúce.

2. august

S priateľkou sme kúpili lacné letenky do Paríža. Naše nadšenie je na maximálnej úrovni a nevieme sa dočkať. Toto bude nezabudnuteľný romantický výlet.

11. august

Do väčšej kozmetickej tašky sme natlačili veci na celý víkend, aby sme nemuseli platiť za batožinu. V lietadle sme si nohy skrčili až niekam ku brade a vyrazili sme. Škoda, že som nesedel pri okne, teraz nemám peknú fotku oblakov a krídla. Lietadlo pristálo 90 kilometrov od samotného Paríža a na stanici sme chytili paniku, ako sa dostaneme do centra. Keby viac Francúzov vedelo po anglicky, mohlo byť všetko jednoduchšie.

13. august

Letíme domov. V Paríži sme strávili asi polovicu času postávaním vo frontách. Priateľku som odfotil pri Eifelovke a tvárila sa, že ju drží medzi prstami. Ja som sa tváril, že ju idem zjesť zhora. Som rád, že máme funny fotky na Instagram .

#Paris #LOVE #CestLaVie #davajsembagetyavino

26. august

S partiou sme vyrazili do Prahy a v obchode so suvenírmi sme si kúpili tričká PRAHA DRINKING TEAM, nech ladíme s domácimi. Všade ich tu predávajú.

Večer po baroch pijeme jedno pivo za druhým a robíme si srandu z Čechov, pretože nevedia povedať guľôčka. Po pár kolách začíname hovoriť po česky, pretože máme pocit, že nám Slovákom veľmi nerozumejú.

...

27. august

Budíme sa v hotelovej izbe a pozeráme si videá zo včera. Opití sme kričali po Prahe niečo o guľôčkach a každému sme hovorili VOLE. Kamarátovi prišlo zle, práve keď skákal polonahý vo fontáne, a ďalší sa snažil robiť parkour na Karlovom moste.

Toľko super zážitkov, o rok si to asi zopakujeme!