Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Už aj na Slovensku vyberali najsexistickejšie reklamy uplynulého roka.

V Česku už osem rokov existuje súťaž Sexistické prasátečko, ktorá vyberá najsexistickejšiu reklamu roka. Tento rok sme prvýkrát podobnú súťaž mali aj u nás na Slovensku. Anticena Sexistický kix chce upozoniť na to, aké má sexizmus dôsledky na život ľudí a zároveň umožniť verejnosti vyjadriť svoju nespokojnosť so sexizmom v reklame.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koordinátorka projektu Jitka Dvořáková hovorí, že hlavným dôvodom pre vznik anticeny Sexistický kix je zdanlivá „normálnosť“ zobrazovania ľudí v reklame, ktoré je často nenormálne a diskriminačné: „Ak akceptujeme sexizmus a násilie v reklame, akceptujeme ich aj v živote.”

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Sexistický kix putuje do parlamentu Čítajte 

Na anticenu bolo verejnosťou nominovaných 30 reklám. Víťaz bol vyhlásený 19. apríla.

Tu si môžeš pozrieť 5 reklám, ktoré hlasujúci ohodnotili ako najsexistickejšie. Zadávateľkou víťaznej reklamy bola paradoxne žena.

5. Predvolebný billboard KDH

4. Reklama na J&M Profi Auto

3. Citylight a-klinik

2. Leták Záložne Breva

1. Predvolebná reklama Jany Cigánikovej z SaS

Poslankyňa však s tým, že bola jej kampaň sexistická, nesúhlasí. Hovorí, že fotka, za ktorú cenu vyhrala, nebola kampaňou, len jednou z fotiek k sérii blogov, ktorý sa venoval volebnému programu SaS. Keďže si všimla, že fotky z pláže, žúrov a podobne majú vždy väčšiu odozvu, než volebný program, rozhodla sa tieto veci spojiť. Vysvetľuje, že išlo o protest proti bulvarizácii verejného života, keďže mala pocit, že médiá sa zaujímajú len o povrchné a často bulvárne sprostosti, na ktorých v skutočnosti nezáleží. Celú jej reakciu nájdeš na jej blogu.

SkryťVypnúť reklamu

Ostatné nominované reklamy si môžeš pozrieť TU.

Ani jedna z týchto reklám sa ale nevyrovná bizarnej kampani, ktorá predchádzala komunálnym voľbám v Česku v roku 2014. Veď posúď sám.

WTF? 

A niekomu to prišlo v pohode...

Nie. 

 Proste nie.

 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu