SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka vyhrala poslankyňa. V Česku však majú ešte väčší hardcore

Už aj na Slovensku vyberali najsexistickejšie reklamy uplynulého roka.

V Česku už osem rokov existuje súťaž Sexistické prasátečko, ktorá vyberá najsexistickejšiu reklamu roka. Tento rok sme prvýkrát podobnú súťaž mali aj u nás na Slovensku. Anticena Sexistický kix chce upozoniť na to, aké má sexizmus dôsledky na život ľudí a zároveň umožniť verejnosti vyjadriť svoju nespokojnosť so sexizmom v reklame.

Koordinátorka projektu Jitka Dvořáková hovorí, že hlavným dôvodom pre vznik anticeny Sexistický kix je zdanlivá „normálnosť“ zobrazovania ľudí v reklame, ktoré je často nenormálne a diskriminačné: „Ak akceptujeme sexizmus a násilie v reklame, akceptujeme ich aj v živote.”

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Sexistický kix putuje do parlamentu Čítajte 

Na anticenu bolo verejnosťou nominovaných 30 reklám. Víťaz bol vyhlásený 19. apríla.

Tu si môžeš pozrieť 5 reklám, ktoré hlasujúci ohodnotili ako najsexistickejšie. Zadávateľkou víťaznej reklamy bola paradoxne žena.

5. Predvolebný billboard KDH

4. Reklama na J&M Profi Auto

3. Citylight a-klinik

2. Leták Záložne Breva

1. Predvolebná reklama Jany Cigánikovej z SaS

Poslankyňa však s tým, že bola jej kampaň sexistická, nesúhlasí. Hovorí, že fotka, za ktorú cenu vyhrala, nebola kampaňou, len jednou z fotiek k sérii blogov, ktorý sa venoval volebnému programu SaS. Keďže si všimla, že fotky z pláže, žúrov a podobne majú vždy väčšiu odozvu, než volebný program, rozhodla sa tieto veci spojiť. Vysvetľuje, že išlo o protest proti bulvarizácii verejného života, keďže mala pocit, že médiá sa zaujímajú len o povrchné a často bulvárne sprostosti, na ktorých v skutočnosti nezáleží. Celú jej reakciu nájdeš na jej blogu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ostatné nominované reklamy si môžeš pozrieť TU.

Ani jedna z týchto reklám sa ale nevyrovná bizarnej kampani, ktorá predchádzala komunálnym voľbám v Česku v roku 2014. Veď posúď sám.

WTF? 

A niekomu to prišlo v pohode...

Nie. 

 Proste nie.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 586
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 940
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 224
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 345
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 895
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 835
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 291
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 188
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 050
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

19 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan