Táto čiapka je splneným snom každého konšpirátora. Vymysleli ju Slováci

Konšpirátori už nebudú musieť nosiť na hlavách alobal.

(Zdroj: Shield)

Teplá, štýlová a ešte aj chráni hlavu pred signálom prúdiacim z mobilov, wi-fi vysielačov či satelitov. Takýto je koncept čiapok značky Shield, za ktorou stoja Slováci Marek, Igor a Martin.

Len pred pár dňami odštartovala značka svoju kampaň na Kickstarteri, aby myšlienku rozšírili do celého sveta a podarilo sa im výrobky dostať na komerčný trh. Zatiaľ existujú dva základné typy čiapok - zimná a šiltovka. Obe v niekoľkých farebných prevedeniach. Čiapky z kvalitnej bavlny so zapracovaným striebrom, ktoré odráža vlny, sú vo veľkostiach pre dospelých, deti aj bábätká.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nápad vďaka nespavosti známeho

Tvorcovia nápadu prišli na myšlienku špeciálnych čiapok po tom, ako sa rozprávali so svojim rodinným známym. Ten mal problém zaspať niekoľko nocí za sebou a prisudzoval to všetkým mobilom a wi-fi sieťam okolo neho. Sťažoval sa, že síce on si tieto zariadenia vypne, ale susedia nie. Preto bola pôvodná myšlienka zameraná iba na čiapku na spanie, ale po hlbšej štúdii ju Marek, Igor a Martin zo Shieldu rozšírili na všeobecné použitie. Elektromagnetické vlny číhajú predsa všade naokolo.

Najviac prispeli Slováci

Už za prvé tri dni projekt na Kickstarteri vyzbieral 25% celkovej sumy. Marek Schweigert tvrdí, že najťažšie nie je kampaň pripraviť, ale starať sa o ňu počas toho, ako prebieha: "Kampaň je potrebné držať nažive, aby sa o nej stále hovorilo a Kickstarter ju radil na prvé miesta v tabuľke svojich trendujúcich projektov. Kickstarter takto podporuje kampane, ktoré sa zdieľajú, hovorí sa o nich na internete a majú každý deň niekoľko podporovateľov."

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ vyzbierali takmer 3500 libier. Najviac prispeli Slováci, a to najmä vďaka dobre načasovanej PR kampani. Druhú najväčšiu skupinu prispievateľov tvoria severské štáty. Napodiv cieľový trh ako Veľká Británia, Austrália a najmä USA stále mlčí: "Je to najmä kvôli tomu, že na PR kampane tam nevieme pritlačiť a online reklama v týchto štátoch je neuveriteľne drahá, obzvlášť pred Vianocami." Okrem PR servisu v rámci Slovenska má značka PR agentúru, ktorá práve spustila servis v rámci spomínaných krajín.

Nechcú spasiť svet

Reakcie na čiapky Shield sú zatiaľ zmiešané. "Ľudia produkt prijímajú veľmi srdečne a je po ňom vysoký dopyt. Mimo Kickstarteru sme dostali objednávky na stovky kusov. Tieto túžby však zatiaľ nemôžeme splniť a čiapka sa dá kúpiť len na Kickstarteri. Stretávame sa však aj s neprajníkmi, ktorí sa snažia našu čiapku dehonestovať a spochybniť," vysvetľuje Marek. Zároveň dodáva, že oni sami netvrdia, že čiapka je spásou, ktorá nedostane do hlavy žiadny signál: "Chceme len na trh priniesť peknú, komfortnú a praktickú čiapku, ktorá má navyše špeciálnu kvalitu - to, že odráža elektromagnetické vlny."

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti aj rukavice či spodná bielizeň

Značka Shield sľubuje, že ak ju ľudia podporia už na začiatku, tak vzniknú ďalšie dizajny z nových materiálov, ale aj úplne nové produkty. ,,Rozšírenie sortimentu a inovovanie je základný kameň ďalšieho rastu. Rozmýšľame nad spodnou bielizňou, posteľnou bielizňou, rukavicami a v podstate všetkými kusmi oblečenia. Technológia, ktorú používame, má v módnom priemysle určite budúcnosť. My vieme ako s ňou pracovať a dostať cenu dole, ale nie na úkor kvality," hovorí Marek.
Nezávisle od vynálezu Slovákov beží podobná kampaň na mužské trenírky na stránke Indiegogo, ktorá je na 100% podporená: "To tiež svedčí o potenciále tejto myšlienky." 

Na čiapkach z alobalu sa smejú

Mnohí si kladú otázku, či produkt nie je postavený na istej konšpiračnej teórii o tom, že všetky vlny okolo nás sú škodlivé. S podobnými názormi sa stretli aj autori myšlienky. "Nájdu sa ľudia, ktorí nám posielajú fotky alobalových čapíc, ale pre nás je to scestné a smiešne. My sme sa žiadnou alobalovou čapicou ani konšpiráciou neinšpirovali. Inšpiroval nás trend a s ním súvisiace štúdie. Chceme v móde ponúknuť novú funkciu. Doteraz to bola vodeodolnosť, odolnosť voči pachu, zdravotná neškodnosť a podobne. Teraz prišiel čas ponúknuť novú funkciu, a tou je odolnosť voči elektromagnetickým vlnám," uzavrel Marek.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vás kampaň slovenskej značky Shield zaujala, podporte ju na stránke Kickstarter.

 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu