Fičí logo Fičí
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ak si nefičal na žiadnej z týchto 10 značiek, nebol si v škole cool. Dnes je to skôr naopak

Niektorým značkám stratený lesk už nikdy nikto nevráti.

(Zdroj: Instagram @johngotem)

1. Kenvelo

Asi prvá cenovo dostupná značka na Slovensku. Niekedy bolo Kenvelo v každom nákupnom centre, na každej ulici s obchodmi, no dnes túto českú značku u nás nájdete len ťažko (vlastne ju dnes skoro nikto nehľadá). Kedysi sme však na tričká s nápisom „Kenvelo anywhere“ či mikiny „KVL“ boli patrične hrdí.

2. Fubu

Americká hip-hopová značka oblečenia bola veľmi populárna najmä medzi chalanmi, ktorí mali v empétrojke prvý album Kontrafaktu E.R.A. Široké rifle s veľkým FB na vrecku padnutom pri kolenách boli väčšinou fejky, keďže v tom čase sme si nemohli dovoliť kúpiť originál. Jedine tak nezmyselnú šnúrku na kľúče s logom, ktorá trčala z vrecka.

Skryť Vypnúť reklamu

3. Ed Hardy

Farebná, gýčová, drahá, no každý ju chcel. Buď si si na nejaký kúsok Ed Hardy zarobil na letnej brigáde, alebo si hľadal aspoň veľmi vernú napodobeninu. Dnes sú farebné smrtky, kvietky, srdiečka a pseudotattoo vzory skôr dôkazom nevkusu.

4. Fishbone

Cool názov, cool logo. Rybaciu kosť sme chceli nosiť, kým sme ju videli v zásielkovom katalógu Quelle alebo na nemeckom hudobníkovi na Vive. Keď sa Fishbone oblečenie začalo predávať v NewYorkeri, zrazu už prestala byť taká žiadaná.

5. Nokia

V ére našich prvých mobilných telefónov bola Nokia kráľovnou. 3210, 3310 či 3510i (s farebným displejom) boli „most wanted“. Dnes už Nokie akosi nie sú tým, čím bývali.

6. G-Shock

Pri gumených hodinkách žiarivej farby platilo – čím väčšie, tým lepšie. Zaberali polovicu predlaktia a vôbec sa nehodili ku všetkému, čo sme si obliekli, no aj tak sme ich chceli dostať na narodeniny, Vianoce či prvé sväté prijímanie. Teraz by sme z nich už takí nadšení neboli.

Skryť Vypnúť reklamu

7. Eckō Unltd.

Opäť kultová hip-hopová značka, ktorej lesk sa už asi nikdy nevráti. Tiež jej uškodil veľký počet podnikavých Ázijcov, ktorí mikiny, rifle, tričká či tepláky s nosorožcom predávali za pár šupov kade-tade. Keďže sme ich videli na reperoch a ich dievčatách vo videoklipoch, chceli sme ich nosiť aj my a čínsku ekonomiku sme veselo podporovali.

8. Pokec.sk

Kto nemal účet na Pokeci, ako keby ani nebol. Niekedy sme fičali na písaní „na sklo“, posielaní RPčiek a zháňaní hesieloq do albumiqov. Dnes je tých, čo sa verejne hlásia k pravidelnému tráveniu času v tomto slovenskom virtuálnom priestore, čoraz menej.

9. Fa

Farebné obaly, ovocné vône a ich nedostatok v obchodoch. Fa bolo nejakým spôsobom značkou dezodorantu s nadpriemerne dobrým imidžom, teraz sú „fačka“ úplne bežnou kozmetikou, ktorú dostať aj v sídliskových potravinách.

Skryť Vypnúť reklamu

10. McDonald’s

Často to bolo jedlo za odmenu, hodnotnejšie než pokrm od michelinského šéfkuchára. Ak sme boli v McDonalde, tak sme sa spolužiakom chválili ešte niekoľko dní. Dnes sa väčšina z nás tvári, že do McDonaldu nechodí, prípadne je len bežným ekvivalentom pouličného stánku s kebabom.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na Fičí.sk

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 652
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 819
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 512
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 213
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 783
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 215
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 645
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 457
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 219
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 072
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Zábavné

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.